Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

Θέατρο Άρθρα

Έλλη Ιγγλίζ: Όταν η μουσική κι ο λόγος έχουν κοινό τόπο και χρόνο
Η Έλλη Ιγγλίζ γράφει τις σκέψεις της για το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, «Τρωάς», που παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου.
Παντελής Δεντάκης: Κάπου στην αιωνιότητα του Έρωτα
Ο Παντελής Δεντάκης γράφει για έναν μοιραίο έρωτα από μια άλλη εποχή που «ζωντανεύει» στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου 104…
Νίκος Πασχίδης: Οι βόλτες που γέννησαν τη
Από την Αβησσυνίας στο San Telmo και από τα Παναθήναια σε μια αργεντίνικη μιλόνγκα, ο Νίκος Πασχίδης μας παίρνει μαζί του στις βόλτες που γέννησαν τη “ΝΙΝΑ”. Πρώτα σαν τρέλλα, μετά σαν επιθυμία και σήμερα πάνω στη σκηνή.
Μάνος Καρατζογιάννης: O Γιάνος κι ο Μάνος...
Ο Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για "Το Χέρι του Γιάνος", που παρουσιάζεται πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, και για τον ήρωά του που είναι ένας από εμάς...
Μάνος Στεφανάκης: Η πρώτη ανάγνωση…
Ο Μάνος Στεφανάκης θυμάται την πρώτη φορά που διάβασε τον «Ντέτεκτιβ» του Δημήτρη Χατζή, που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Skrow Theater σε δική του σκηνοθεσία.
Μαρία Αιγινίτου: Εις Ελευθερίαν
Η Μαρία Αιγινίτου γράφει για το "Εις Ελευθερίαν" της Ελεωνόρας Σταθοπούλου, που παρουσιάζεται στον Πολυχώρο ΚΕΤ κάθε Σάββατο και Κυριακή, σε δική της διασκευή και σκηνοθεσία.
Σοφία Κορώνη: «Δεν έχω ιδέα»
Η Σοφία Κορώνη μοιράζεται μαζί μας αγαπημένες φράσεις και σκέψεις για την παράσταση «Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι», η οποία παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο Bios έως τις 14 Φεβρουαρίου 2017.
Ηλιάνα Μαυρομάτη: Να μοιραστούμε την επαναστατική αισιοδοξία και την πίστη μας στον Άνθρωπο
Η Ηλιάνα Μαυρομάτη ξεδιπλώνει τις σκέψεις της για την παράσταση "Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17", που επιστρέφει στο black-box του θεάτρου Επί Κολωνώ.
Γιάννης Σοφολόγης: Φυγείν αδύνατον…
Ο Γιάννης Σοφολόγης γράφει τις σκέψεις του για την νικήτρια παράσταση του Scratch Night του Bob Theater Festival 2016, «Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη», η οποία παρουσιάζεται από τις 26 Ιανουαρίου στην ολοκληρωμένη για πρώτη φορά θεατρική εκδοχή της στο Βios.
Έλενα Πέγκα: Η τρυφερή παιδικότητα και το ξύπνημα της άνοιξης
Η συγγραφέας και σκηνοθέτις Έλενα Πέγκα καταγράφει μερικά από τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς που θέτει το έργο «Θα πεθάνω αν πεθάνεις», το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο "Χώρος Θέατρο".
Βάσια Χρονοπούλου: Ο Μηχανισμός του Δωματίου
Η Βάσια Χρονοπούλου γράφει για το θεατρικό έργο του Αριστείδη Αντονά, «Ο μηχανισμός του δωματίου», το οποίο θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στη σκηνή από την ομάδα Apparatus.
Γιάννης Τσορτέκης: Προς εγκατάστασιν ΙΙΙ… Μαύρη Γαλήνη
O Γιάννης Τσορτέκης πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί στην παράσταση «Προς εγκατάστασιν ΙΙΙ… Μαύρη Γαλήνη» του Δ.Ν. Μαρωνίτη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και με αυτή την αφορμή γράφει για την οδύσσεια ενός προσώπου που τον συγκινεί.
Μιχάλης Γιγιντής: Ο Κατάθλας είναι ένας από μας
Ο Μιχάλης Γιγιντής γράφει για την κατάθλιψη που βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος με αφορμή την παράσταση "Ο Κατάθλας"…
Μάνια Παπαδημητρίου: Μονόλογος
H Μάνια Παπαδημητρίου ερμηνεύει έναν συγκλονιστικό «Μονόλογο» στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας - Β’Σκηνή. Με αυτή την αφορμή γράφει στο Culture Now.
Δέσποινα Αναστάσογλου - Δημήτρης Αγαρτζίδης: Πώς είναι, άραγε, μια ολόκληρη προσωπικότητα;
Η Δέσποινα Αναστάσογλου και ο Δημήτρης Αγαρτζίδης γράφουν για την «Persona», μία από τις σημαντικότερες ταινίες του εικοστού αιώνα, η οποία “ζωντανεύει” στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.
Κλήμης Εμπέογλου: Προσπαθώντας να βρω απαντήσεις, βρέθηκα με περισσότερα ερωτήματα
Ο Κλήμης Εμπέογλου γράφει τις σκέψεις του σχετικά με το ζήτημα της ανθρώπινης βίας, με αφορμή την παράσταση Μάουζερ που θα παρουσιαστεί από 5 Δεκεμβρίου στο Θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Μαριλίτα Λαμπροπούλου: Μερικές σκέψεις για τη Σκακιστική Νουβέλα
Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου γράφει για την γοητευτική Σκακιστική Νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ που ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία σε δική της σκηνοθεσία και με ερμηνευτή τον Γιάννη Νταλιάνη.
Καίτη Κωνσταντίνου: Τώρα είμαι ο Ριχάρδος ο Γ΄ και μ’ αρέσει πολύ!
Η Καίτη Κωνσταντίνου γράφει για τον σαιξπηρικό Ριχάρδο με αφορμή την παράσταση “Ριχάρδος o Γ” η οποία παρουσιάζεται στο Σύγχρονο Θέατρο σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά
Μιχάλης Πανάδης: Μια φυσιολογική οικογένεια, όπως όλες, με τα δικά της...
Ο Μιχάλης Πανάδης γράφει για την παράσταση "Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν" που παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, μια γνήσια κωμωδία πολύ θλιβερή ή μια γνήσια τραγωδία πολύ αστεία.
Θάνος Νίκας: Το όριο του βλέμματος
Ο Θάνος Νίκας γράφει για το όριο του βλέμματος με αφορμή την παράσταση «Το Αριστούργημα», που παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς: Μίχαελ Κόλχαας  - Μια ιστορία που αξίζει να πεις σήμερα
H Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς γράφει για την παράσταση «Μίχαελ Κόλχαας, Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου» η οποία παρουσιάζεται στο BIOS.
Αθανασία Καραγιαννοπούλου: Η Αγάπη είναι το φάρμακο για τα δεινά μιας εποχής
Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου γράφει για το De Profundis (Εκ Βαθέων), την αριστουργηματική ερωτική επιστολή του Όσκαρ Ουάιλντ που «ζωντανεύει» στη β’ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.
Βασίλης Μαυρογεωργίου: Τι προσπαθεί να μας πει ο «Μικρός Πρίγκιπας»;
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, με αφορμή την παράσταση "Mon petit prince" που παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, γράφει για ένα ξανθό πλάσμα από άλλο πλανήτη που αγαπά ένα τριαντάφυλλο…
Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος: Το Σεξ Λεξικόν έχει τη δική του ιστορία
Το «Σέξ Λεξικόν» έπεσε στα χέρια μου τη δεκαετία του 80. Πρέπει να ήμουν 10-11, τότε που είχα ήδη αρχίσει να αδημονώ για τη μετάβασή μου στον κόσμο των μεγάλων... Ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος γράφει τις σκέψεις του με αφορμή την παρουσίαση του έργου του «Σεξ Λεξικόν-Η Επιστήμη του Έρωτα» στο Θέατρο 104.