Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Θέατρο Αναστασία Ρίζου

Αναστασία Ρίζου
Αναστασία Ρίζου

Απόφοιτη του τμήματος Κοινωνιολογίας και μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πολιτιστικής Διαχείρισης του Παντείου Πανεπιστημίου. Έχει συνεργαστεί με διάφορους πολιτιστικούς οργανισμούς όπως το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Πραγματοποίησε κατά καιρούς σεμινάρια θεάτρου, κινηματογράφου, εικαστικών, αρχιτεκτονικής και θεωρίας του πολιτισμού. Ασχολείται με την συγγραφή, τη μουσική και τον κινηματογράφο



Όλα τα άρθρα του συντάκτη
«Δεύτερη φωνή»: Μια κοινωνία γεμάτη απωθημένα
Η κρίση και η περίοδος που τη γέννησε, τροφοδοτεί αρκετά συχνά το θέατρό μας, δίνοντας στους δημιουργούς διάφορες αφορμές για δραματουργικούς σχολιασμούς. Ένα τέτοιο έργο, είναι και η «Δεύτερη φωνή» του Μιχάλη Ρέππα και του Θανάση Παπαθανασίου, που απεικονίζει με απόλυτο ρεαλισμό, την ...
«Το ’21»: Ελληνική Επανάσταση σε ροκ τόνους
Τι μουσικές θα συνόδευαν ιδανικά την Ελληνική Επανάσταση; Παραδοσιακοί ήχοι όπως τους έχουμε συνηθίσει ή μήπως οι ροκ και πανκ αποχρώσεις αποτελούν ένα πιο ταιριαστό «χαλί» στα γεγονότα; Ο Άρης Μπινιάρης φαίνεται να απαντά σε αυτήν την απορία, μέσα από «Το ’21», μια παράσταση που ύστερα ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Top Girls, Αλέξης Ρίγλης
Σε μια εποχή που κυλάει με φρενήρεις ρυθμούς, τα διλήμματα και οι ενδοιασμοί που γεννιούνται στη σύγχρονη γυναίκα είναι πολλαπλοί. Ζητήματα όπως η επιλογή καριέρας ή οικογένειας ή η κοινωνική ανέλιξη με πολλά θύματα και σκληρές συνέπειες, είναι μόνο μερικά από όσα αναδύθηκαν τα χρόνια της ...
«Τρεις αδερφές»: Ζωές γεμάτες ανεκπλήρωτες προσδοκίες
Από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του Τσέχωφ, οι «Τρεις αδερφές», αφηγούνται το ταξίδι τριών γυναικών σε ένα σύμπαν πλημμυρισμένο συναισθήματα και τρυφερές, ανεκπλήρωτες προσδοκίες.
«Χειρόγραφο» - Χάρις Αλεξίου: Απολογισμός μιας μεγάλης πορείας
«Σήμερα ήταν τρύγος και πατήσαμε σταφύλια», είναι η πρώτη φράση που ακούγεται από το στόμα της γυναίκας που μπαίνει κρατώντας στα χέρια ένα ηλεκτρονικό σημειωματάριο, του οποίου η οθόνη είναι το μοναδικό πράγμα που φωτίζει το πρόσωπό της στο πυκνό σκοτάδι. Ξεκινά τότε μια επισκοπική ...
«Άννα Καρένινα»: Καταστροφικά πάθη στην Ρωσία του 19ου αιώνα
Ακόμα και όποιος δεν έχει ποτέ πιάσει στα χέρια του το μυθιστόρημα του Τολστόι, γνωρίζει επιγραμματικά την τραγική ιστορία της ηρωίδας που απελπισμένη έπεσε στις ράγες του τρένου, αποζητώντας διέξοδο στα βασανιστικά της διλήμματα και αμφιθυμίες. Το βιβλίο αποτελεί ψηφιδωτό της ρωσικής ...
«Το Κουκλόσπιτο»: Συναισθηματική αποκάλυψη με πρώιμη φεμινιστική χροιά
Χρειάζονται μόνο λίγες μέρες ανελέητης συναισθηματικής πίεσης και εκβιαστικής αγωνίας για μια σύζυγο και μητέρα στην Σκανδιναβία του 19ου αιώνα, ώστε να αποφευχθεί η αναμενόμενη κατάρρευσή της και να αποκαλυφθεί ένας πηγαίος δυναμισμός και μια αναπάντεχη διάθεση για ανεξαρτησία. Η Νόρα ...
«Victor-Victoria»: Ερωτικά μπερδέματα υπό τους ήχους της jazz
Το τελευταίο διάστημα το μιούζικαλ βρίσκει στην Ελλάδα ένα πρόσφορο έδαφος για να αναδειχθεί και να αγαπηθεί εν τέλει από συντελεστές και κοινό. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αναιρεθεί η αντίληψη μιας παλιακής αισθητικής ως προς το είδος και να επενδυθεί αρκετό χρήμα στις διάφορες ...
Φάουστ- Κατερίνα Ευαγγελάτου: Κριτική θεάτρου
Ο Φάουστ του Γκαίτε αποτελεί πάντοτε μια μεγάλη πρόκληση τόσο για τους σκηνοθέτες που αναλαμβάνουν να φέρουν στα μέτρα ενός θεατρικού σκηνικού τον οργιαστικό κόσμο του Γερμανού δημιουργού, όσο και για τους ηθοποιούς που καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις κάποιων από τους πιο ...
Ριχάρδος ο Γ'- Γιάννης Χουβαρδάς: Κριτική θέατρου
Από τα πιο διάσημα κείμενα του Σαίξπηρ, ο «Ριχάρδος ο Γ’», επιλέχθηκε για να σημάνει μια πολυ-αναμενόμενη καλλιτεχνική επιστροφή στη σκηνή του Εθνικού θεάτρου. Αυτή του πρώην διευθυντή του, Γιάννη Χουβαρδά. Τρία σχεδόν χρόνια μετά το αξέχαστο «Πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» και τέσσερα ...
Είδαμε την «Σαλώμη» σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση
Πανσέληνος. Μία παράδοξη νύχτα, που ο ερωτισμός επιβάλλεται θριαμβικά στην βασιλική αυλή, γεννιέται και κορυφώνεται ένα μεγάλο δράμα. Ένα δράμα που θα έχει ουσιαστικό κόστος και ξεκινά από μία τρέλα, μία παρόρμηση και ένα απορριπτικό βλέμμα. Η πριγκίπισσα Σαλώμη, κόρη της Ηρωδιάδας, ακούει ...
Ο χορός του θανάτου- Δημήτρης Καταλειφός, Ελένη Σκότη: Κριτική θεάτρου
Ο «Χορός του θανάτου» του Στρίντμπεργκ αποτελεί μια εξπρεσιονιστική βουτιά προς το βυθό των ενστίκτων και του ανταγωνισμού των δύο φύλων. Ο σύζυγος και η σύζυγος παλεύουν ατελείωτα και βίαια να κυριαρχήσουν ο ένας στον άλλο, σε μία παθιασμένη και πυρετική μάχη.
Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών- Γιάννης Καλαβριανός: Κριτική θεάτρου
Μία ομιχλώδης και ασαφής εποχή ως γενεσιουργός των μετέπειτα ταραγμένων, σκληρών και ανελέητων χρόνων της ανόδου του Χίτλερ στην εξουσία… Μία εποχή που οι «απολιτικές» φιγούρες της γερμανικής μικροαστικής κοινωνίας ήταν οι κύριες πηγές από τις οποίες αργότερα ο νεοναζισμός άντλησε τη ...
Φιλουμένα- Σταμάτης Φασουλής: Κριτική θεάτρου
Νάπολη, τέλη δεκαετίας του ’40. Στις γραφικές φτωχογειτονιές της, συχνάζουν πόρνες, εγκληματίες και τυχοδιώκτες που διάγουν την περιβόητη «ντόλτσε βίτα». Σε ένα τέτοιο περιβάλλον εξελίσσεται η υπόθεση της «Φιλουμένας Μαρτουράνο», της περιβόητης ηρωίδας του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, που ...
Η Νοσταλγός- Άννα Παπαμάρκου: Κριτική θεάτρου
Αξέχαστες μένουν στον αναγνώστη οι περιγραφές του Παπαδιαμάντη για την νύχτα που η ηρωίδα του περιπλανιέται στο λουσμένο με φεγγαρόφωτο Αιγαίο. Διήγημα νατουραλιστικό, με διάσπαρτα ηθογραφικά στοιχεία, η «Νοσταλγός» είναι από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του συγγραφέα και μέχρι τώρα δεν ...
Αίας - Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Κριτική θεάτρου
Από τα πιο πολιτικά και λιγότερο παιγμένα κείμενα του Σοφοκλή, ο «Αίας», παρουσιάζει με αριστουργηματικό τρόπο την κατάρρευση του ηρωικού οικοδομήματος που εκφράζεται από τον σπουδαίο πολεμιστή. Ο ηθικός κόσμος του Αίαντα, προσβάλλεται βαθιά όταν χάνει την κατοχή των όπλων του Αχιλλέα ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Ρήσος, Κατερίνα Ευαγγελάτου
Ένα από τα συστατικά που κάνουν μια παράσταση ξεχωριστή, ανεξαρτήτως σκηνοθετικής και υποκριτικής κατεύθυνσης, είναι ο χώρος που επιλέγεται για να οικοδομηθεί η δράση. Και ως προς αυτό ο «Ρήσος» της Κατερίνας Ευαγγελάτου, κέρδισε τις εντυπώσεις, μιας και πραγματοποιήθηκε στο Λύκειο του ...
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Πασιέντζα, Νίκος Χατζόπουλος
Αινιγματικός, αφαιρετικός, με ρεαλιστικής υφής διαλόγους, ο κόσμος της Μαρίας Λαϊνά στην «Πασιέντζα» οικοδομείται και αποδομείται με έναν εσωτερικό, ανορθόδοξο τρόπο. Είναι παρήγορο και ταυτόχρονα ελπιδοφόρο ότι το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, επιλέγει σταθερά τη νεοελληνική ...
Είδαμε το μιούζικαλ «Βιολιστής στη Στέγη» με τον Γρηγόρη Βαλτινό
Ο «Βιολιστής στη Στέγη», είναι ένα έργο το οποίο έχει παιχτεί χιλιάδες φορές σε όλο τον κόσμο, έγινε ταινία που κέρδισε τρία όσκαρ και κυρίως αγαπήθηκε από εκατομμύρια θεατές. Με αφορμή την συμπλήρωση πενήντα χρόνων από την πρεμιέρα του στη Νέα Υόρκη, ανεβαίνει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ...
Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα) - Αθανασία Καραγιαννοπούλου: Κριτική θεάτρου
Μετά το έργο «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα», που παρουσιάζονται με συνοπτικό, παιγνιώδη και έξυπνο τρόπο όλα τα θεατρικά του Άγγλου συγγραφέα (το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στη χώρα μας), οι δημιουργοί A. Long, R. Martin και A. Tichenor σκέφτηκαν να ασχοληθούν με κάτι εξίσου ενδιαφέρον μα ...
Πιάφ της Παμ Γκεμς - Πέτρος Ζούλιας: Κριτική θεάτρου
Υπάρχουν καλλιτέχνες που η ζωή τους εκτυλίχθηκε σαν μεγαλειώδες μυθιστόρημα, με οικοδόμηση κάποιας τεράστιας καριέρας, με μεγάλους και τραγικούς έρωτες, με αυτοκαταστροφή, προδοσία, μοναξιά και καταχρήσεις. Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της μεγαλύτερης Γαλλίδας ερμηνεύτριας, της ...
Στροχάιμ - Σταμάτης Φασουλής: Κριτική θεάτρου
Η «Λεωφόρος της Δύσης» του Γουάιλντερ αποτελεί σταθμό, όχι μόνο για τις 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ (κέρδισε εν τέλει μόνο τρία και μάλιστα το σημαντικότερο ήταν του «πρωτότυπου σεναρίου»), αλλά και για το γεγονός ότι παρελαύνουν πολλοί καλλιτέχνες του Χόλιγουντ σε ρόλους-κλειδιά, συχνά ...
Σιρανό ντε Μπερζεράκ - Γιάννης Κακλέας: Κριτική θεάτρου
Μπορεί άραγε ένα έργο γραμμένο το 1897, βασισμένο στη ζωή κάποιου που έζησε περίπου δυόμισι αιώνες πριν από τότε, εμποτισμένο με λυρικά και ιπποτικά στοιχεία, να συγκινεί, να καθηλώνει και να κερδίζει τις καρδιές του κοινού με τις δραματικές και ρομαντικές του κορυφώσεις; Η απάντηση είναι ...
Ο Κύκλος με την κιμωλία - Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: Κριτική θεάτρου
Ο καυκασιανός «Κύκλος με την κιμωλία» είναι ένα από τα πιο διάσημα, πιο σημαντικά και πιο πολυπαιγμένα έργα του Μπρεχτ. Γραμμένο σε μία ταραγμένη εποχή, έχει θεματολογία πολυπρισματική, που επιδέχεται ποικίλες εκδοχές και αναγνώσεις.