Καθώς η documenta 14 προετοιμάζεται, υπό τον τίτλο εργασίας Μαθαίνοντας από την Αθήνα, αναζητούμε να συνεργαστούμε με δραστήριους, ενθουσιώδεις και δυναμικούς ανθρώπους, οι οποίοι θα αποτελέσουν τον Χορό της documenta 14.

Τα μέλη του Χορού εμπλέκουν το κοινό στην documenta 14. Ο ρόλος του Χορού είναι να παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών, και να εγείρει σχετικά ζητήματα, να τροφοδοτεί συζητήσεις και να συμμετέχει στους διαλόγους που προκύπτουν από την παρατήρηση των έργων που εκτίθενται και από το γενικότερο κοινωνικό, πολιτικό και γεωγραφικό πλαίσιο της documenta 14. Ιστορικά, στο αρχαιοελληνικό θέατρο ο χορός κινούνταν ομοιογενώς και εκφραζόταν με μία ενιαία φωνή· ωστόσο, στο πλαίσιο της documenta 14, ο Χορός και οι επισκέπτες αναπτύσσουν μια νέα πολυφωνική προσέγγιση, καθώς ανταλλάζουν γνώσεις και εμπειρίες. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην documenta 14 ως μέλη του Χορού χρειάζεται να είναι ανοιχτοί και δεκτικοί σε καινούργιες εμπειρίες και να επιθυμούν να  παρακολουθήσουν, να ακούσουν, να εξετάσουν, να συζητήσουν, να ανταλλάξουν και να θέσουν υπό αμφισβήτηση ιδέες και έννοιες που διέπουν τη σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική.

Απαραίτητα προσόντα

– Επικοινωνιακή ικανότητα με σκοπό τη μύηση επισκεπτών από διαφορετικά πολιτιστικά και κοινωνικά υπόβαθρα σε σύγχρονα κοινωνικά, ιστορικά, καλλιτεχνικά και πολιτικά ζητήματα

– Σφαιρική άποψη της σύγχρονης τέχνης

– Ευαισθησία στη διαφορετικότητα των απόψεων και ικανότητα συντονισμού ομαδικών συζητήσεων

– Προσωπικό ενδιαφέρον για το καλλιτεχνικό περιεχόμενο της documenta 14

– Ευρύ και πολύπλευρο ενδιαφέρον για σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα

– Δημιουργική, κριτική και αντισυμβατική σκέψη

– Συνεπής παρουσία σε τακτικές συναντήσεις πριν από την έναρξη της documenta 14 στην Αθήνα ή στο Κάσελ

– Υπευθυνότητα, οργανωτική ικανότητα και χρονική συνέπεια

– Άριστη γνώση Αγγλικής γλώσσας

– Επιθυμητή η γνώση ξένων γλωσσών (γερμανικά, τούρκικα, αραβικά, νοηματική)

– Δυνατότητα για ευέλικτες ώρες εργασίας καθώς πρόκειται για θέση μερικής απασχόλησης
 
Τόποι εργασίας


– Αθήνα

– Κάσελ


Τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής για την εβδομάδα ομαδικών συνεντεύξεων (Κάσελ: 12-16 Δεκεμβρίου 2016, Αθήνα: 19-20 Δεκεμβρίου 2016), την περίοδο έρευνας και προετοιμασίας, καθώς και κατά τη διάρκεια της documenta 14 στην Αθήνα ή το Κάσελ (ανάλογα με τον τόπο εργασίας του καθένα) θα καλυφθούν από τους ενδιαφερόμενους.
 
Αίτηση

Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην documenta 14 ως μέλη του Χορού, παρακαλούνται να στείλουν το βιογραφικό τους σημείωμα και μία συνοδευτική επιστολή στη διεύθυνση: aneducation@documenta.de
 
Το Ανοιχτό Κάλεσμα για τα μέλη του Χορού διαρκεί έως τις 5 Δεκεμβρίου 2016.
 
Σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «μία εκπαίδευση»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «μία εκπαίδευση» της documenta 14 αφορά όλους τους επισκέπτες της έκθεσης και αποτελεί ένα ανοιχτό ερευνητικό εγχείρημα σχετικά με τους τρόπους που θέτουμε ερωτήματα, συζητάμε και συλλογιζόμαστε γύρω από την τέχνη.

Με αφορμή τα έργα των καλλιτεχνών της documenta 14 και τα ζητήματα που εγείρουν, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διοργανώνει σχετικά πρότζεκτ σε συνεργασία με σχολεία, πανεπιστήμια, καλλιτεχνικές σχολές και κοινότητες. Όπως είναι σαφές και από την επιλογή του προσωρινού τίτλου Μαθαίνοντας από την Αθήνα, η documenta 14 ενσωματώνει οργανικά στην έκθεση και τη διαδικασία προετοιμασίας της, τις δημόσιες δράσεις και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε ένα ευρύ και ετερόκλητο κοινό, το οποίο ενδιαφέρεται να διερευνήσει τον ρόλο της τέχνης και των καλλιτεχνών στη σύγχρονη κοινωνία. Η «μία εκπαίδευση» διαμορφώνεται από τα τρία κεντρικά ερωτήματα «Τι αλλάζει;» «Τι μετατοπίζεται;» «Τι απομένει;» και μελετά τη σχέση ανάμεσα στην τέχνη, την εκπαίδευση και τις αισθητικές ποιότητες της ομαδικής συνύπαρξης, μέσα από τη συλλογική ενεργοποίηση του σώματος κατά τη διάρκεια της μέρας και της νύχτας. Γιατί συναντιόμαστε; Πώς και πού συναντιόμαστε; Τι μπορούμε να πράξουμε όταν έχουμε πλέον συναντηθεί;

Η documenta 14 δεν είναι ένα διαστημόπλοιο το οποίο θα προσγειωθεί στην Αθήνα προτού συνεχίσει το ταξίδι του προς το Κάσελ. Eίναι ένα εγχείρημα που βασίζεται σε συλλογικές δράσεις και σε ατομικές δεξιότητες, καθώς ενσωματώνεται στο πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται και δημιουργεί φιλίες ενώ εξελίσσεται. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της documenta 14, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εστιάζει σε πρότζεκτ που αφορούν την έρευνα, τη συναναστροφή, την ακρόαση και τη συζήτηση, τον περίπατο, την ανάγνωση και την παρατήρηση. Η συνάντηση της τέχνης, των καλλιτεχνών και του κοινού αποτελεί το σημείο εκκίνησης προς ένα ταξίδι ανακάλυψης. Για να διδαχτούμε από το πλαίσιο στο οποίο θέτουμε τον εαυτό μας, οφείλουμε να παρατηρήσουμε τις δράσεις ομάδων και ανθρώπων με τους οποίους συμπράττουμε και έχουμε κοινούς σκοπούς. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την έκθεση Μαθαίνοντας από την Αθήνα είναι μια ανταλλαγή ανάμεσα στους συντελεστές της documenta 14 και στο κοινό, η οποία αποσκοπεί όχι μόνο στη συσσώρευση αλλά και στη διάδοση της γνώσης.

Η documenta 14 είναι μια μορφή εκπαίδευσης που διαδίδεται μέσα από συλλογικές γνώσεις και εμπειρίες.

«Μία εκπαίδευση»: μια πολλαπλότητα φωνών

Το κοινό μπορεί να επισκεφτεί την documenta 14 με τη συνοδεία ενός μέλους του Χορού. Ο ρόλος των μελών του Χορού είναι να τροφοδοτούν το ενδιαφέρον των επισκεπτών, παρακολουθώντας τους διάλογους που προκύπτουν, συμμετέχοντας στις συζητήσεις και θέτοντας σχετικές ερωτήσεις, καθώς παρατηρούν και βιώνουν τα έργα της documenta 14. Ιστορικά, ο χορός στην αρχαία ελληνική τραγωδία αποτελούνταν από απλούς πολίτες και κατείχε έναν διαμεσολαβητικό ρόλο ανάμεσα στους θεατές και τους ηθοποιούς, ως σχολιαστής των όσων διαδραματίζονταν επί σκηνής, φορώντας προσωπεία και ενίοτε συμπάσχοντας με κάποιον πρωταγωνιστή. Ενώ όμως τα άσματα που έψελνε συλλογικά ο αρχαίος χορός ήταν συνήθως προκαθορισμένα, τα μέλη του Χορού της documenta 14 μαζί με τους επισκέπτες συμμετέχουν ενεργά στη ροή της έκθεσης, προσεγγίζοντας κριτικά τα καλλιτεχνικά της έργα, δίνοντας φωνή σε ουσιώδη ερωτήματα και εξετάζοντας ευρύτερες προοπτικές που σχετίζονται με το πλαίσιο της documenta 14. Με αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες μαζί με τα μέλη του Χορού μετατρέπονται προσωρινά σε συντελεστές της έκθεσης, προσδιορίζοντας τις διαδρομές, τις συζητήσεις και τη σημασία των έργων της documenta 14. Η θέση ως μέλος του Χορού είναι μερικής απασχόλησης.

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να δημιουργήσει μια πολλαπλότητα φωνών η οποία θα συνεχίσει να θέτει ερωτήματα, να δημιουργεί μυθολογίες, να ανοίγει διαλόγους, συζητήσεις και να αφηγείται πραγματικές ή φανταστικές ιστορίες πέρα από τον χώρο της έκθεσης.

Ανοιχτό Κάλεσμα

Το Ανοιχτό Κάλεσμα για τα μέλη του Χορού διαρκεί έως τις 5 Δεκεμβρίου του 2016.

Τόσο η Αθήνα όσο και το Κάσελ είναι πόλεις όπου η αφήγηση αποτελεί συστατικό και ουσιώδες στοιχείο της καθημερινής ζωής. Αναζητούμε να συνεργαστούμε με ανθρώπους που ενδιαφέρονται να συνομιλήσουν, να θέσουν υπό αμφισβήτηση συμβατικές αντιλήψεις και να τροφοδοτήσουν ομαδικές συζητήσεις, παρακολουθώντας και μελετώντας σε βάθος τόσο σύγχρονες όσο και ιστορικές καλλιτεχνικές πρακτικές. Σκοπός του Χορού είναι να δημιουργήσει ένα πεδίο θεωρητικού διαλόγου και κριτικής σκέψης, όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να ανταλλάσσουν ιδέες και να αφηγηθούν ιστορίες ενόσω παρακολουθούν την έκθεση. Τα μέλη του Χορού προσκαλούν το κοινό να πειραματιστεί, να συζητήσει και να προτείνει τρόπους παρέμβασης και δράσης στο πλαίσιο της documenta 14. Ο Χορός της documenta 14 θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εγχώριους και διεθνείς καλλιτέχνες, φοιτητές, ακτιβιστές, ιστορικούς, οικονομολόγους, αρχιτέκτονες, διανοούμενους, χορευτές, πολιτικούς επιστήμονες, θεωρητικούς της τέχνης, σχεδιαστές, μέλη τοπικών κοινοτήτων… Προτρέπουμε όσους διψούν για γνώσεις και νέες εμπειρίες να συμπληρώσουν την αίτηση και να συμμετάσχουν στην documenta 14 ως μέλη του Χορού.