Το Κινηματογραφικό εργαστήρι του Βασίλη Λουλέ «Το ντοκιμαντέρ ως εργαλείο στην Εκπαίδευση και όχι μόνο!», έχει αποκτήσει ένα πολύ επιτυχημένο παρελθόν αφού ήδη ανανεωμένο και συμπληρωμένο επαναλαμβάνεται για τρίτη χρονιά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης το Φεβρουάριο 2016.

Ένα ταχύρυθμο, μεστό, θεωρητικό και πρακτικό Εργαστήριο που συμπυκνώνει τη μεγάλη εμπειρία και γνώση του Βασίλη Λουλέ, του σκηνοθέτη των εξαιρετικών ντοκιμαντέρ Φιλιά εις τα παιδιά, Συναντήσεις με τη μητέρα μου Λέλα Καραγιάννη, Πέρασα κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από χαρτί, Μικρές ιστορίες στη δίνη της Ιστορίας κ.α., που μαζί με τους συμμετέχοντες στο Εργαστήρι ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν την εκπαιδευτική, κοινωνική, ιστορική αλλά και την καλλιτεχνική διάσταση ενός ντοκιμαντέρ που γίνεται χρήσιμο εργαλείο για την εκπαίδευση, την παρουσίαση ενός θέματος,  την προβολή ενός γεγονότος, κ.α.

Το Εργαστήριο απευθύνεται σε ανήσυχους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας που θέλουν να εφοδιαστούν με γνώσεις και μεθόδους χρήσιμες για τη δουλειά τους, σε ιστορικούς ερευνητές, σε μελετητές της προφορικής αφήγησης, σε παραμυθάδες και αφηγητές, σε ανθρώπους με γενικότερα ενδιαφέροντα που θέλουν να γνωρίσουν το σύγχρονο ντοκιμαντέρ και τις αναζητήσεις του, καθώς και σε ανθρώπους του κινηματογράφου (δημιουργούς, τεχνικούς και ηθοποιούς) που θέλουν να διευρύνουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους.

ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία στο χώρο του κινηματογράφου και των οπτικοακουστικών.

Τα ερωτηματικά που θα απασχολήσουν το Εργαστήριο μπορούν να αποτελέσουν 3 ομάδες. (ενδεικτικά. Πλήρης περιγραφή: http://www.mcf.gr/el/whats_on/?ev=to_ntokimanter_os_ercaleio_stin_ekpaideisi_kai_ohi_mono_v_loules_february_2016)

1. Χρήση του Ντοκιμαντέρ στην Εκπαίδευση
– Πώς μπορούμε να κάνουμε το ανθρωποκεντρικό ντοκιμαντέρ, πολύτιμο εργαλείο στη σχολική τάξη και όχι μόνο;

2. Προφορική μαρτυρία και Αφήγηση
– Πώς καταγράφουμε μια ειλικρινή και βαθειά βιωματική μαρτυρία; Ποια είναι τα μυστικά αυτής της τέχνης; Η διάκριση ανάμεσα στους «πληροφορητές» και στους «χαρακτήρες», ανάμεσα στη μετάδοση της πληροφορίας και στο μοίρασμα του βιώματος.

3. Από τη μικρή, προσωπική ιστορία στη «μεγάλη», καθολική Ιστορία
– Πώς μπορούμε να βλέπουμε και να διδάσκουμε τη «μεγάλη» Ιστορία μέσα από τις «μικρές», προσωπικές ιστορίες των απλών ανθρώπων που βρέθηκαν στην δίνη της;

Όλα αυτά τα θέματα που αφορούν όχι μόνο στην τέχνη της λήψης μαρτυρίας/αφήγησης αλλά και στο πώς χειρίζεται κανείς στο μοντάζ το υλικό που κινηματογράφησε, αποτελούν την «ύλη» αυτού του Εργαστηρίου.
Με προβολές, αναλύσεις και παραδείγματα  ξεδιπλώνονται οι πολλές πτυχές του θέματος.

Φιλοδοξία του Εργαστηρίου

Παρόλο που στο Εργαστήριο δεν προβλέπεται η δημιουργία ταινίας από τους συμμετέχοντες (αυτό θα απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο), η φιλοδοξία μας είναι, στο τέλος, έχοντας πάρει τα βασικά εφόδια, να μπορεί ο καθένας να καταγράφει ιστορίες στο ιδιαίτερο προσωπικό του περιβάλλον ή να χρησιμοποιεί αυτή τη γνώση μέσα στη σχολική τάξη, στο δικό του ερευνητικό έργο, στη δική του ταινία.

Για αναλυτικότερες πληροφορίες, και τις προϋποθέσεις για την ουσιαστική συμμετοχή στο Εργαστήριο παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: http://www.mcf.gr/el/whats_on/?ev=to_ntokimanter_os_ercaleio_stin_ekpaideisi_kai_ohi_mono_v_loules_february_2016

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 άτομα
Θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης