Το Ρομάντσο με την υποστήριξη του Arduino και σε συνεργασία με τον Άγγελο Φλώρο, αρχιτέκτονα και σχεδιαστή διαδραστικών εφαρμογών συμμετέχουν στην Arduino Day (day.arduino.cc) , παγκόσμια ημέρα εορτασμού των 10 χρόνων Arduino, και διοργανώνουν ένα εντατικό workshop πάνω στο Physical Computing και στην πλατφόρμα ARDUINO, με σκοπό οι συμμετέχοντες να μάθουν να φτιάχνουν εύκολα DIY (do-it-yourself) πρωτότυπα διαδραστικά έργα.

To εντατικό workshop βασισμένο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Arduino, θα ξεκινήσει το Σάββατο 29 Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι και την Τετάρτη 2 Απριλίου.

Περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο εισάγει τo Physical Computing ως ένα δυναμικό σύστημα εργαλείων για το σχεδιασμό και την κατασκευή διαδραστικών εγκαταστάσεων. Physical Computing είναι η κατασκευή διαδραστικών συστημάτων και DIY (do-it-yourself) αντικειμένων με τη χρήση software και hardware. Συστήματα και αντικείμενα με φυσική υπόσταση που μπορούν να διαχειριστούν, να ενσωματώνουν και να επαναδιατυπώνουν σχέσεις με τον φυσικό – αναλογικό κόσμο.

Το Physical Computing δημιουργήθηκε από τους Dan O’Sullivan και Tom Igoe, διδάσκοντες του Interactive Telecommunications Program του New York University. Παραμένει, σύμφωνα με τις αρχές του, ένα δημιουργικό δίκτυο τεχνολογιών και τεχνικών που φιλοδοξεί να γεφυρώσει τον κόσμο της πληροφορίας με τον φυσικό χώρο. Περιλαμβάνει do-it-yourself (DIY) ηλεκτρονική, προγραμματισμό αισθητήρων λειτουργιών και διαδικασιών που μπορούν να αποτελέσουν από καλλιτεχνικά πειράματα έως χρηστικά αντικείμενα και πρωτοποριακές λειτουργίες. Στην καρδιά του εργαστηρίου και της διαδραστικής εγκατάστασης βρίσκεται το ARDUINO,  μια  πρωτότυπη ηλεκτρονική πλατφόρμα ανοιχτού προγραμματισμού, εύκολη στη χρήση.

Το Arduino έχει δημιουργηθεί για να χρησιμοποιείται από ανθρώπους που δεν έχουν γνώσεις προγραμματισμού όπως καλλιτέχνες, σχεδιαστές, χομπίστες που επιθυμούν να δημιουργήσουν διαδραστικά αντικείμενα και περιβάλλοντα.

Στόχοι του Εργαστηρίου

Κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν οι σπουδαστές τη γνώση του αντικειμένου physical computing μέσα από την πλατφόρμα Arduino και να μπορούν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα άρτιο εικαστικό έργο ενταγμένο στα πλαίσια που ορίζει το αναδυόμενο πεδίο του Open Hardware.

Σε ποιους απευθύνεται

Απευθύνεται σε φοιτητές αλλά κυρίως σε νέους απόφοιτους των σχολών Καλών Τεχνών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Αρχιτεκτονικής, Σχεδιασμού Προϊόντος, Μουσικών Σπουδών, Μηχανικών Πληροφορικής, ΗΜ Μηχανικών, καθώς και σε χομπίστες και γενικά σε όποιον θέλει να φτιάξει διαδραστικά έργα τέχνης και να εξερευνήσει τα Νέα Μέσα, τον δημιουργικό προγραμματισμό και τις διαδραστικές εγκαταστάσεις με τη χρήση αισθητήρων. Προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό είναι ευπρόσδεκτη, αλλά όχι απαραίτητη. Οι θέσεις είναι περιορισμένες και τα τμήματα ολιγάριθμα.

Πρόγραμμα και ύλη σεμιναρίου

Ενότητα 1η: Digital Meal | Σάββατο 29 – Κυριακή 30 Μαρτίου | 12:00 – 15:00
Ημέρα 1: Εισαγωγή στο Physical Computing
Εγκατάσταση Arduino
Εισαγωγή στον προγραμματισμό
Ημέρα 2: Αρχές κυκλωμάτων συνεχούς ρεύματος, φωτισμός led, διακόπτες, capacitive sensor

Ενότητα 2η:  Analog Meal  | Δευτέρα 31 Μαρτίου – Τρίτη 1 Απριλίου  |17.00 -20.00
Ημέρα 1: Ψηφιακά κυκλώματα με Αναλογική συμπεριφορά,
Ποντεσιόμετρα, servo motor
Ημέρα 2: αισθητήρες θερμοκρασίας, πίεσης, φωτός, ελαστικότητας

Ενότητα 3η: Advanced Meal |Τετάρτη 2 Απριλίου |17:00 -20:00
Ημέρα 1: Ειδικά Κυκλώματα, Led Matrix, Αξελερόμετρο
Ημέρα 2: Οθόνη κινητού, LCD Character

Απαραίτητος Εξοπλισμός: Φορητός Υπολογιστής

Arduino Starter kit regular: 100€. ο εξοπλισμός καλύπτει το σύνολο των μαθημάτων καθώς και μία ευρεία συλλογή ηλεκτρονικών συσκευών και αισθητήρων.

Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί σε πέντε ημέρες, 3 ώρες ανά ημέρα. Το συνολικό κόστος συμμετοχής είναι 180 ευρώ.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να υπολογίσουν το κόστος των 100 ευρώ για την αγορά του Arduino-Kit με το οποίο θα δουλέψουν. Ο καθένας μπορεί να το παραγγείλει μόνος του (θα σας στείλουμε τις προδιαγραφές) ή να το παραγγείλουμε εμείς για σας.

Εισηγητής εργαστηρίου: Άγγελος Φλώρος

O Άγγελος Φλώρος σπούδασε αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Νέα Υόρκη, στον τομέα των Διαδραστικών Τηλεπικοινωνιών (Interactive Telecommunication Program) στην Tisch School of the Art του πανεπιστημίου NYU (2002). Από το 2004, διδάσκει στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μαθήματα που σχετίζονται με την ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, την αναπαράσταση και την κατασκευή.