Το Φεστιβάλ  Δράμας  Tαξιδεύει  με πρώτο σταθμό την φιλόξενη στέγη του «Τριανόν» όπου στις  29/10-4/11  θα παρουσιαστεί το ελληνικό πρόγραμμα του 38ου Φεστιβάλ, το Βαλκανικό Πανόραμα και οι βραβευμένες ταινίες του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δράμας. Tην εκδήλωση ανοίγουν  και κλείνουν οι βραβευμένες ελληνικές ταινίες της φετινής διοργάνωσης.

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πλατφόρμας «Drama Mini Talent Lab» για νέους κινηματογραφιστές, ο προσκεκλημένος του Φεστιβάλ Δράμας Bobby Roth θα δώσει Master class στο «Τριανόν» την Κυριακή 1 Νοεμβρίου στις 18:00.  To Master class θα αποτελείται από κινηματογραφική προβολή του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ  του σκηνοθέτη ενώ την προβολή θα ακολουθήσουν  Q&A για το κοινό. Το μάστερκλας τιτλοφορείται «A DIRECTOR PREPARES» και θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα.

Ταυτόχρονα το  Drama Pitching Lab το οποίο λαμβάνει χώρα, κάθε χρόνο στο Φεστιβάλ της Δράμας, υπό την καθοδήγηση της σκηνοθέτιδας και εκπαιδεύτριας, Βαρβάρας Δούκα, θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει 5 από τα σχέδια  που διακρίθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια στο εργαστήριο και το Pitching Lab Forum του Φεστιβάλ στον B.Roth.

Οι νέοι σκηνοθέτες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με έναν διεθνώς καταξιωμένο σκηνοθέτη, τους παράγοντες εκείνους οι οποίοι θα τους δώσουν τη δυνατότητα να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στην προώθηση των ιδεών και των σεναρίων τους στο ευρύτερο κοινό.

(Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, 11.00 π.μ.)

 

 

Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός, ο γεννημένος στο Λος Άντζελες o  Bobby Roth είναι γνωστός από τις τηλεοπτικές σειρές «Lost», «Prison Break», «The Insiders» και, μεταξύ πολλών άλλων, από επεισόδια των σειρών «Greys Anatomy», «The Mentalist» καθώς και από τις ταινίες: «Heartbreakers», «Circle of Power», «The BossSon»  και «Independence Day».

 

Ο πολυβραβευμένος Bobby Roth (http://bobbyroth.net), έχει πραγματοποιήσει σημαντικές σπουδές στην δημιουργική γραφή και τον κινηματογράφο ενώ έχει σκηνοθετήσει πάνω από 80 τηλεοπτικά επεισόδια, 25 τηλεταινίες και 13 κινηματογραφικές ταινίες. Είναι επίσης ένας καταξιωμένος δάσκαλος που παρήγαγε πρωτότυπο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό, με τη μορφή μιας σειράς ντοκιμαντέρ για σκηνοθέτες, σεναριογράφους και γενικότερα επαγγελματίες του κινηματογράφου.

Η επίσκεψη του για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πραγματοποιείται με την ευγενική χορηγία της Finos Film και του OTE ΤV καθώς και με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα.

«A Director Prepares»

Έτσι τιτλοφορείται η σειρά εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ του Μπόμπι Ροθ με θέμα την κινηματογραφική και τηλεοπτική παραγωγή που αποτελούν ένα πολύτιμο μαθησιακό εργαλείο για σπουδαστές και νέους κινηματογραφιστές.

Πρόκειται για 10 εικοσάλεπτα θεματικά επεισόδια που εκτός από εκπαιδευτικό υλικό συνιστούν και μια πολύ ενδιαφέρουσα σειρά ντοκιμαντέρ για τον κινηματογράφο που αφορά κάθε σινεφίλ.

Η προσέγγιση του Μπόμπι Ροθ έχει σαν στόχο «τον εκδημοκρατισμό της κινηματογραφικής παραγωγής μέσω της ενδυνάμωσης των ανεξάρτητων κινηματογραφιστών ανά τον κόσμο, με την βοήθεια της πολύτιμης εμπειρίας που προκύπτει από την σαραντάχρονη ενασχόληση του Μπόμπι Ροθ στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους κινηματογραφιστές να κάνουν περισσότερες και καλύτερες ταινίες».

Ο Μπόμπι Ροθ αναλύει διεξοδικά κάθε στάδιο της κινηματογραφικής παραγωγής με τη συνδρομή περισσότερων από 50 επαγγελματιών της κινηματογραφικής βιομηχανίας (από ηθοποιούς μέχρι μοντέρ και διευθυντές κινηματογράφου) με τους οποίος έχει κατά καιρούς συνεργαστεί. Ξεκινά από την φάση του σεναρίου  και τους υπεύθυνους κάστινγκ και φτάνει μέχρι το post-production -ενώ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην σωστή προετοιμασία με τους ηθοποιούς. Αξιοποιεί δε σενάρια, βιντεάκια, storyboards κλπ από την προσωπική επαγγελματική του διαδρομή.

Μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, αναλύεται όλη η κινηματογραφική διαδικασία ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αντιπαραβολή γνωστών τηλεοπτικών επεισοδίων που γύρισε ο Ροθ (από πασίγνωστες σειρές όπως τα «Lost», «Prison Break» και «Grey’s Anatomy») με τις δικές του ανεξάρτητες ταινίες (όπως τα «Heartbreakers», «Jack the Dog», «Berkeley» και «Manhood»), στις οποίες η προσέγγιση είναι διαφορετική.  

 Από την μια «οι φρενήρεις ρυθμοί που απαιτεί η τηλεόραση», κι από την άλλη «η δημιουργική ελευθερία και οι δυνατότητες που σου ανοίγονται στον ανεξάρτητο κινηματογράφο». Αλλά και «το πώς αυτά τα δύο συμπληρώνουν το ένα το άλλο». Η σκηνοθεσία στην τηλεόραση «σε βοηθά να γίνεις πιο αποτελεσματικός ως σκηνοθέτης, αλλά και το να φέρεις στην τηλεόραση κάτι από την ανθρωπιστική «ματιά» του ανεξάρτητου σινεμά σε κάνει με έναν τρόπο πιο διορατικό στην μικρή οθόνη…».