Οι εκθέσεις που θα δούμε στη βόλτα στην πόλη της Πέμπτης είναι:

Χρήστος Παλλαντζάς – In medias res: Έκθεση στην γκαλερί Ευριπίδης

«Ο προορισμός μου δεν είναι πια ένα μέρος, αλλά μάλλον ένας καινούργιος τρόπος να βλέπω τα πράγματα» -Μαρσέλ Προυστ

Η Evripides Art Gallery παρουσιάζει τη νέα δουλειά του ζωγράφου Χρήστου Παλλαντζά.

Η έκθεση “In medias res” εγκαινιάζεται την Πέμπτη 30 Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 29 Απριλίου 2023.

Δεξιοτέχνης της παραστατικής ζωγραφικής ο Χρήστος Παλλαντζάς επιστρέφει στη γκαλερί Ευριπίδη με μια νέα σειρά μυσταγωγικών και παράλληλα αποκαλυπτικών τοπιογραφιών.

Μετά τις δύο προηγούμενες εκθέσεις του στην Evripides Art Gallery – «ει ης ώδε / εάν ήσουν εδώ» τον Φεβρουάριο του 2016 και «άνω σχώμεν» τον Ιανουάριο του 2019,- ο ζωγράφος ολοκληρώνει ένα πολύ προσωπικό ταξίδι και αναδεικνύεται σε δεινό αφηγητή μιας μοναχικής, πολυσήμαντης διαδρομής με πολλά σημεία αναφοράς.

Αφετηρία και επίκεντρο αυτού του ταξιδιού (In medias res – Εν μέσω των πραγμάτων), που περνάει μέσα από τις εσωτερικές «συμπληγάδες» του καλλιτέχνη και είναι ένα προσωπικό χρέος.

Οι ενδιάμεσοι τόποι πολλοί: Το εργαστήριο του στο Μεταξουργείο, οι διαδρομές αναζήτησης μεσαιωνικών μνημείων στην Εύβοια οι περιπλανήσεις στο «κλεινόν άστυ».

Πιστός στο στόχο να εξελίσσει την τέχνη του ο Χρήστος Παλλαντζάς πάει την παραστατική ζωγραφική σε άλλο επίπεδο και επαναπροσδιορίζει τη σχέση μας μαζί της. Δεν περιορίζεται στην αναπαράσταση των τοπίων. Λειτουργεί ως «σκηνοθέτης» στους πίνακές του και οργανώνει ο ίδιος το θέμα που πραγματεύεται σε έργα με ποιητική και φιλοσοφική υπόσταση.

Χρήστος Παλλαντζάς, ΑΠΟΦΑΣΗ – Μικτή τεχνική -Photo Katoufas Bros

Είναι πραγματικά αποκαλυπτική η ζωγραφική του γιατί σε κάθε έργο υπερβαίνει τον εαυτό του και ταυτόχρονα πετυχαίνει να απεικονίζει το ηρωικό και το δραματικό της ανθρώπινης φύσης.

Η ζωγραφική του Παλλαντζά είναι ανθρωποκεντρική παρόλο που από τα έργα απουσιάζουν εντελώς τα πρόσωπα. Είναι καταφανές ότι αφετηρία και πηγή έμπνευσης του δημιουργού είναι ο άνθρωπος και οι ιστορίες του όπως καταγράφονται στα τοπία των πόλεων.

Στην έκθεση ο θεατής θα περιηγηθεί σε τόπους που αποπνέουν έναν ιδιότυπο ρομαντισμό και ερωτισμό, καθώς γίνονται «ωδή» στην πιο ιερή στιγμή για τον ζωγράφο, αυτή της δημιουργίας. Είναι η ώρα που η μέρα αποχωρεί για να δώσει την θέση της στη νύχτα.

Φαρέτρα του καλλιτέχνη είναι η μνήμη και το συναίσθημα καθώς και η δυνατότητα του να ιχνηλατεί και να αφουγκράζεται όλο το φως και το σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής. Στα έργα του αποτυπώνεται το ενδιαφέρον του να κάνει το αόρατο, ορατό. Στόχος του είναι η αποκάλυψη της εσωτερικής πλευράς των πραγμάτων, η αποκάλυψη της αλήθειας, όχι το γίγνεσθαι, αλλά το είναι.

Αυτό που χαρακτηρίζει την ζωγραφική του Χρήστου Παλλαντζά είναι μια διαρκής ενδοσκόπηση και αυτοανάλυση. Όλο του το έργο είναι ένας διαλογισμός γύρω από την ανθρώπινη ύπαρξη.

Όλη η εικαστική δημιουργία του ζωγράφου, οι τεχνικές του που διαρκώς εξελίσσονται και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τα εκφραστικά του μέσα είναι η δική του συμβολή στην καινοτομία. Καινοτομία που δεν γίνεται αυτοσκοπός αλλά προκύπτει σαν πορεία, μέσα από τη ζωγραφική του. Τίποτα δεν είναι περιττό, τίποτα δεν λείπει από αυτήν.

Έκτορας Μαυρίδης

Έκτορας Μαυρίδης – Bits and pieces between two songs: Έκθεση στην Γκαλερί Λόλα Νικολάου

Η έκθεση που παρουσιάζει ο Έκτορας Μαυρίδης εγκαινιάζεται στις 30 Μαρτίου.

Είναι πρωί, ο καλλιτέχνης μπαίνει και κλείνει την πόρτα στο εργαστήριό του. Ετοιμάζει πηλούς, στερεώνει επιφάνειες, βάζει να ακούσει το The Chain των Fleetwood Mac και ανάβει το φλόγιστρό του.

Κάπου ανάμεσα στο τραγούδι αυτό -και σε κάθε επόμενο- ο Έκτορας Μαυρίδης καταπιάνεται με αυτό ακριβώς που απασχολεί την καλλιτεχνική του εργασία εδώ και δεκαετίες: διερευνά και μετατοπίζει τα όρια της κεραμικής, εξωθεί τις δυνατότητες των υλικών και των επεμβάσεών του σε αυτά, διαπερνά και σχηματίζει επιφάνειες, αποδέχεται σεμνά αλλά και ατρόμητα τη δυναμική επέμβαση του τυχαίου κατά τη δημιουργική διαδικασία.

Στη νέα του ατομική έκθεση στη Λόλα Νικολάου Art Gallery, ο Μαυρίδης μάς προσκαλεί σε νέα δημιουργικά μονοπάτια, με ένα σύνολο έργων που έρχεται να συμπληρώσει και να αναδείξει μια πολυετή αλλά και πολυδιάστατη δημιουργική έρευνα που αποδημεί την κεραμική όπως την ξέρουμε.

Σταλυρος Σέγκουλης, Fisherman, 100x120cm, Λάδι σε καμβά, 2022. Λεπτομέρεια του έργου.

M. Poetry, Σταύρος Σέγκουλης – Safe Shell: Έκθεση εικονογράφησης στην Toss Gallery

Οι M. Poetry και Σταύρος Σέγκουλης παρουσιάζουν την έκθεση “Safe Shell”: μια επιλογή από πορτραίτα, φιγούρες και ποιήματα που δεν αποτελούν μια απλή παράθεση, αλλά ξεκινούν ένα συναρπαστικό διάλογο, ερμηνεύοντας και συμπληρώνοντας το ένα το άλλο και προκαλώντας το θεατή να γίνει μέρος αυτής της διαδραστικής, παραγωγικής συνομιλίας.

Αυτό που συνδέει τους δύο καλλιτέχνες είναι ένας κοινός προβληματισμός, αλλά και παράλληλα ανάγκη: η έκφραση των ενδοσκοπικών συναισθημάτων που εμπνέει το αστικό τοπίο, όπως αυτά «ξεκλειδώνονται» μέσα από τη συναναστροφή με τους ανθρώπους του. Το “Safe Shell” είναι ένας προσωπικός χώρος που φιλοξενεί τον εσωτερικό μονόλογο. Ένα συναισθηματικό κρησφύγετο μέσα στο οποίο ο σύγχρονος άνθρωπος προστατεύεται, αλλά και παράλληλα παρατηρεί και καταγράφει το χάος του αστικού περιβάλλοντος.

Η χρήση τεχνικών που παραδοσιακά συνδέουμε με το guerilla street art, όπως το paste-up στην τοποθέτηση των ποιημάτων και οι επιρροές graffiti στην ζωγραφική των πορτραίτων συντελεί στην πλήρη εκβύθιση του θεατή στον αστικό λαβύρινθο που προσπαθούν να περιγράψουν οι δύο καλλιτέχνες.

Κεντρική εικόνα θέματος: Χρήστος Παλλαντζάς, ΕΞΙΛΕΩΣΗ – μικτή τεχνική -photo Katoufas Bros. Λεπτομέρεια του έργου