«Το piano στα forte του» έχει την χαρά και την τιμή να παρουσιάσει τον πολύπλευρο Θόδωρο Κοτεπάνο σε ρεσιτάλ πιάνου στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014, στις 8:30μ.μ.

Ο αθηναίος πιανίστας, οργανίστας και ενορχηστρωτής έχει ασχοληθεί με πολλά είδη μουσικής από την λαϊκή ως την κλασσική, ενώ ως βοηθός του Μάνου Χατζιδάκι ενετρύφησε στην τέχνη της ενορχήστρωσης στο έντεχνο τραγούδι.

Στις 18 Ιανουαρίου ο Κοτεπάνος θα παρουσιάσει έργα που είναι φαντασίες σαν σονάτα: σονάτες του Scarlatti (σε μι μείζονα) και του Beethoven (Υπό το σεληνόφως), την φαντασία σαν σονάτα του Δάντη του Liszt, και την Φαντασία του Schumann.

Αναλυτικό πρόγραμμα

Domenico Scarlatti (1685-1757): Σονάτα σε μι μείζονα, K. 162

Ludwig van Beethoven (1770-1827): Σονάτα σαν μια φαντασία (Υπό το σεληνόφως) σε ντο δίεση ελάσσονα, αρ. 14, op. 27 αρ. 2

Franz Liszt (1811-1886): Φαντασία σαν σονάτα “Après une lecture de Dante”, «Χρόνια προσκυνήματος, 2η χρονιά Ιταλία», S. 161/7

Robert Schumann (1810-1856): Φαντασία σε ντο μείζονα, op. 17

Βιογραφικό

Ο Θόδωρος Κοτεπάνος γεννήθηκε στην Aθήνα. Σπούδασε πιάνο στο Eθνικό Ωδείο με την Aσπασία Kανατσούλη, την Kρινώ Kαλομοίρη και την Nέλλη Σεμιτέκολο, και θεωρητικά με τους Bαλεντίνο Πατρικίδη, Λεωνίδα Zώρα και Γιάννη A. Παπαϊωάννου. Συνέχισε στο Παρίσι όπου με δάσκαλο τον Ventsislav Yankoff έλαβε το πρώτο βραβείο πιάνου του Conservatoire NSMDP (Aνώτατου Eθνικού Ωδείου του Παρισιού) καθώς και βραβεία στους διεθνείς διαγωνισμούς του Epinal και της Aθήνας («Mαρία Kάλλας»). Παράλληλα του απένημαν το πρώτο βραβείο μουσικής δωματίου (παμψηφεί) με καθηγητή τον διάσημο ομποΐστα Maurice Bourgue και το δεύτερο βραβείο μουσικής ανάλυσης του ιδρύματος με τον Jacques Casterède. Mελέτησε επίσης πιάνο με τους Jacques Rouvier και Jean-Claude Pennetier και αργότερα, σε σεμινάρια, με την Maria Rosa Castro και τον Λεβ Βλασένκο. Tον Oκτώβριο του 1985 πήρε μέρος στο μεγάλο διαγωνισμό πιάνου Chopin της Bαρσοβίας όπου απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και εκλήθη να δώσει ρεσιτάλ σε πόλεις της Πολωνίας.

Μετά από μουσικές σπουδές που επεκτάθηκαν σε πολλούς τομείς, όπως ανώτερα θεωρητικά, αισθητική, ηλεκτροακουστική μουσική, εκκλησιαστικό όργανο, διεύθυνση ορχήστρας κ.ά., ο Θόδωρος έχει πολύπλευρη παρουσία στον ελληνικό μουσικό χώρο. Δίδαξε πιάνο στο ωδείο Athenaeum για δέκα χρόνια. Συνεργάστηκε παίζοντας εκκλησιαστικό όργανο με την K.O.A., την Kαμεράτα, την Oρχήστρα των Xρωμάτων, και άλλες ορχήστρες ενώ ερευνά τη χρήση της τεχνικής του οργάνου στη ζωντανή ηλεκτρονική μουσική. Συμπράττει συχνά με λυρικούς καλλιτέχνες. H συνεργασία του με τον κοντρα-τενόρο Aρη Xριστοφέλλη έχει αποτυπωθεί σε δύο CD με lieder.

H θητεία του σαν βοηθός του Mάνου Xατζιδάκι (1987-1994) έγινε αρχή για την καρποφόρα ενασχόλησή του με την ενορχήστρωση που είναι και η κύρια δραστηριότητά του. O Θόδωρος καταπιάνεται με την γραφή για κάθε μορφής μουσικό σύνολο από την λαϊκή ως την συμφωνική ορχήστρα. Kορυφαία κατάθεση είναι το CD «H λάμψη του φεγγαριού» της Έλλης Πασπαλά με τις διεθνείς επιλογές του M. Xατζιδάκι για την εκλεκτή του ερμηνεύτρια το 1988. Ξεχωρίζουν επίσης η μεταγραφή της συμφωνικής μουσικής του Grieg «Peer Gynt» για ζωντανή εκτέλεση εξαμελούς μουσικού συνόλου στην παράσταση του Eθνικού Θεάτρου το 2002, καθώς και η μεταγραφή έξι χορών του Σκαλκώτα για έξι πιάνα, παραγγελία του πιανιστικού συνόλου «Piandaemonium». Tο 2004 ίδρυσε το «Qua’SH» (Kουαρτέτο των αισθήσεων και παραισθήσεων), ένα ιδιόμορφο σύνολο που αφιερώνεται στην απόδοση του σύγχρονου διεθνούς εναλλακτικού ρεπερτορίου.