Γλυπτά από χαρτί – τα οποία παραπέμπουν σε σάρκες, σφαχτάρια και δέρματα, σαν προσφορά στους θεούς – είναι σκόρπια μέσα στον εκθεσιακό χώρο, φέρνοντας μας στο νου τα σφαχτάρια που συναντάμε σε έργα διαφορετικών περιόδων της ιστορίας της τέχνης.

Επεξεργάζεται παλιά χρησιμοποιημένα χαρτιά με διάφορα υλικά όπως βερνίκια, κόλλες και σκόνες. Μια διαδικασία, επίπονη σε σωματικό και ψυχικό επίπεδο, καθώς και αντιφατική, αν αναλογιστεί κανείς πως το τελικό αποτέλεσμα είναι η σύνθεση μιας σάρκας σε αποσύνθεση. Η ενότητα αυτή, το ξεκίνημα της οποίας συνέπεσε με αυτό της πανδημίας, για την Κερούλη, αποτελεί μια διέξοδο, το αποτύπωμα των έντονων συναισθημάτων της. Όπως χαρακτηριστικά έχει η ίδια δηλώσει, «το δέρμα είναι η φυσική μας ταυτότητα όπου γράφεται το παρελθόν και οι στιγμές της δικής μας ιστορίας». Καλεί τον θεατή να βιώσει την ευθραυστότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και την πληγωμένη μοναδικότητά της και κυρίως να έρθει αντιμέτωπος με την δική του υπαρξιακή ευθραυστότητα, θέτοντας έτσι το ζήτημα της σχέσης ύλης και πνεύματος.

Επιμέλεια: Στρατής Πανταζής

Θάλεια Κερούλη

Η Θάλεια Κερούλη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Νάπολης, στην Ιταλία. Το 2010, το έργο της επιλέχτηκε στον εθνικό διαγωνισμό Premio Nazionale delle Arti και την ίδια χρονιά στο Φεστιβάλ Creativita της Φλωρεντίας. Εχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις στην Ιταλία και μία στη Λήμνο, μεταξύ αυτών Hartigrafia στο Palazzo delle Arti στη Νάπολη (2019). Για την πρώτη της ατομική στην Νάπολη (2012) έγραψαν οι κριτικοί τέχνης Valerio Rivosecchi και Stefano De Stefano. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις όπως την Dialoghi, επιμέλειας των Rotary Club. Έχει συνεργαστεί με διεθνώς γνωστούς καλλιτέχνες όπως τους Thomas Kilpper, Peter Lodato και Γιώργο Σαπουντζή, οι οποίοι την βοήθησαν στην ανάπτυξη του έργου της.

Ζει και εργάζεται μεταξύ Λήμνου και Νάπολης.