Βραβευμένη με τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό στην Μπιενάλε της Βενετίας (2018), η χορογράφος Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας έγινε γνωστή στο ελληνικό κοινό για πρώτη φορά πέρυσι με την παράσταση Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (συμπαραγωγή).

Η παράσταση έγινε δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό από θεατές και κριτικούς. Η Φρέιτας, που χαρακτηρίστηκε στην Μπιενάλε ως «ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα της γενιάς της», επανέρχεται φέτος με ένα προγενέστερο έργο της, το οποίο εμπεριέχει επίσης σουρρεαλισμό, ένταση, υποδόριο χιούμορ, αλλόκοτη και ανοίκεια αίσθηση, στοιχεία που έκαναν τις Βάκχες τόσο ιδιαίτερες.

Το of ivory and flesh – statues also suffer είναι το πρώτο έργο της χορογράφου για μεγάλο σύνολο και μουσικούς (κρουστά) και περιγράφεται από την ίδια ως «χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες». Τα σώματα-αγάλματα παραδόξως χορεύουν, αψηφώντας τους νόμους που απαιτούν το πετρωμένο σώμα να μένει για πάντα καταδικασμένο στην ακινησία. Με πολλαπλές επιρροές − από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου και πιο συγκεκριμένα την ιστορία του Πυγμαλίωνα και του Ορφέα έως το κινηματογραφικό Statues Also Die (1995) των Alain Resnais, Chris Marker, και Ghislain Cloquet, μια κριτική προσέγγιση στην αφρικανική τέχνη και στην αποικιοκρατία − η χορογράφος χτίζει με απόλυτη ακρίβεια το ιδιόμορφο σύμπαν της.

Συντελεστές:

Χορογραφία: Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας
Ερμηνεία: Marlene Monteiro Freitas, Andreas Merk, Betty Tchomanga, Lander Patrick, Cookie (κρουστά), Tomás Moital (κρουστά), Miguel Filipe (κρουστά)
Φωτισμοί- σκηνικά: Yannick Fouassier
Ζωντανή μουσική: Cookie (κρουστά)
Μοντάζ – ήχος: Tiago Cerqueira
Έρευνα: João Francisco Figueira, Marlene Monteiro Freitas

Παραγωγή: P.OR.K
Διανομή: Key Performance

Συμπαραγωγές: O Espaço do Tempo, Montemor-o-Novo (Πορτογαλία); Alkantara Festival, Lisbon (Πορτογαλία); Maria Matos Teatro Municipal, Lisbon (Πορτογαλία); Bomba Suicida, Lisbon (με την υποστήριξη του DGArtes, Πορτογαλία); CCN Rillieux-la-pape (Γαλλία); Musée de la danse, Rennes (Γαλλία); Centre Pompidou, Paris (Γαλλία); Festival Montpellier Danse 2014, Montpellier (Γαλλία); ARCADI, Paris (Γαλλία); CDC Toulouse/Midi-Pyrénées, Toulouse (Γαλλία); Théâtre National de Bordeaux en Aquitaine, Bordeaux (Γαλλία); Kunstenfestivaldesarts, Bruxelas (Βέλγιο); WP Zimmer, Antwerp (Βέλγιο); NXTSTP (με την υποστήριξη του EU Culture Programme)

Με την υποστήριξη του: ACCCA – Companhia Clara Andermatt, Lisbon (Πορτογαλία)

Ευχαριστίες: Staresgrime (Πορτογαλία), Dr. Ephraim Nold

Εντάσσεται στο δίκτυο [DNA] Departures and Arrivals που χρηματοδοτείται από το Creative Europe Programme/ European Commission.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Συζήτηση με τους συντελεστές μετά την παράσταση στις 24 Ιουνίου.

Συντονισμός: Στεριανή Τσιντζιλώνη, καλλιτεχνική σύμβουλος για τον Χορό του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου


Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Marlene Monteiro Freitas – Οf ivory and flesh. Φωτογραφία: ©Pierre Planchenault


Διαβάστε επίσης:

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2018: Το πρόγραμμα