Με αφορμή τις επερχόμενες εμφανίσεις της στο Half Note Jazz Club, η σπουδαία jazz τραγουδίστρια Elisabeth Kontomanou, μας μίλησε για την αφορμή της ενασχόλησής της με τη μουσική, τις εξαιρετικές της συνεργασίες, την jazz και τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις της στην Αθήνα! Κυρίες και Κύριοι, σε απόσταση αναπνοής από τα live, σας παρουσιάζουμε την … Elisabeth Kontomanou!

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

CultureNowgr: Θα ήθελα να ξεκινήσουμε αυτή τη συνέντευξη από την αρχή της επαφής σας με την τέχνη της μουσικής. Μιλήστε μας λίγο για τα πρώτα σας μουσικά ερεθίσματα.

Elisabeth Kontomanou: Το πρώτο μου ερέθισμα σχετικά με τη τέχνη της μουσικής, ήταν ένα πρόσωπο, η Μαρία Κάλλας. Ναι, το θυμάμαι πολύ καλά∙ την είδα στην τηλεόραση και ήθελα να της μοιάσω…! Είχε μια υπέροχη φωνή και φορούσε ένα πανέμορφο φόρεμα… Έτσι λοιπόν, κάθε μέρα από εκείνη τη στιγμή, προσπαθούσα να τη μιμηθώ… ήταν μια πραγματική αποκάλυψη για μένα…!

Cul.N.: Ποια ήταν η αφορμή της επαγγελματικής σας ενασχόλησης; Η πρώτη επαγγελματική πρόταση πότε έρχεται και από ποιόν – ποιους;

Ε.Κ.: Πολύ απλά, έβαλα μια αγγελία στην εφημερίδα, «Επαγγελματίας τραγουδίστρια, ψάχνει… μπάντα!» … ή κάπως έτσι. Είχα δύο απαντήσεις. Επέλεξα τη μία από αυτές και … ιδού!  Αυτό ήταν! Φυσικά, δεν ήμουν μια επαγγελματίας, αλλά έτσι όπως το σκεφτόμουν εγώ τότε, στο μυαλό μου, δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι μπορώ να την «παραστήσω».

Cul.N.: Jazz. Τι σημαίνει για εσάς το μουσικό αυτό είδος και ποια ήταν τα πρώτα σας jazz ακούσματα – επιρροές;

Ε.Κ.:  Ήμουν ακόμα πολύ μικρή όταν άκουσα για πρώτη φορά την Ella (σημ.: Ella Fitzgerald) ή τον Louis Armstrong. Είναι πραγματικά τρομερό να σκέφτεσαι ότι αυτή η μουσική έχει σχεδόν εκλείψει με τον χαμό του ενός μετά του άλλου μεγάλων μορφών του είδους. Το 2010, μας άφησαν οι: Abbey Lincoln, Hank Jones και  Harry Whitaker.

Cul.N.: Με ρίζες από την Ελλάδα και την Αφρική και με τόπο γέννησης τη Γαλλία, πόσο πιστεύετε  πως έχει επηρεάσει ο παράγοντας «Τόπος – τόποι» τη μουσική σας πορεία;

Ε.Κ.: Δεν μεγάλωσα με τους γονείς μου κι έτσι δεν είχα την ευκαιρία να εκτιμήσω, να κατανοήσω σε βάθος τους δύο διαφορετικούς πολιτισμούς (Ελλάδας και Αφρικής). Επέλεξα τη jazz για την ελευθερία και τις αυτοσχεδιαστικές δυνατότητες που προσφέρει σε έναν καλλιτέχνη.

Cul.N.: Έχετε συνεργαστεί με μουσικούς όπως οι: Leon Parker, Michel Legrand, Mike Stern, Jeff Watts, Richard Bona, Dennis Chambers, Vinnie Colaiuta, Jim Beard, Alain Jean-Marie, Toots Thielemans. Ποια συναισθήματα και ποιες εμπειρίες έχετε αποκομίσει  από όλες αυτές τις συνεργασίες ; Θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε κάποια και για ποιους λόγους ;

Ε.Κ.: Μου αρέσει να δουλεύω με τον Legrand, προσπάθησα να «υπηρετήσω» τη μουσική του όσο καλύτερα μπορούσα και αυτό ήταν μια πρόκληση! Είμαι κοντά στον Leon Parker, παίζουμε ακόμα τακτικά και ασχολούμαστε με ένα είδος μουσικού ιδεαλισμού θα έλεγα. Είναι πολύ ωραία! Η συνεργασία «αποδίδει» καλά.

Cul.N.: Υπάρχει επιθυμία για συνεργασίες που δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα;

Ε.Κ.: Ναι αλλά δυστυχώς, όλοι οι καλλιτέχνες με τους οποίους θα ήθελα να συνεργαστώ δεν είναι πια στη ζωή, όπως ο Mingus για παράδειγμα. Σ’ αυτό το επίπεδο και μόνο να τον είχα γνωρίσει θα μου έφτανε.

Cul.N.: Εκτός από το πεδίο της jazz-έθνικ-world μουσικής, ποια άλλα είδη μουσικής αγαπάτε και θα θέλατε να ασχοληθείτε στο μέλλον;

Ε.Κ.: Τραγουδώ jazz και είναι αφοσίωση μιας ολόκληρης ζωής να το κάνω

Cul.N.: Από τις 11/2/2011 μέχρι τις 17/2/2011 το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να σας απολαύσει στο Half Note Jazz Club στην Αθήνα. Δώστε μας μια γεύση για το μουσικό περιεχόμενο του προγράμματος.

Ε.Κ.: Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει αρκετά κομμάτια από την προσωπική μου δισκογραφία και κάποια τραγούδια που αγαπώ από το jazz ρεπερτόριο. Θα μοιραστώ τη σκηνή με τα παιδιά μου και αυτές οι στιγμές θα είναι πιθανόν έντονες και γεμάτες αγάπη.

Cul.N.: Τι θα θέλατε να πείτε στο ελληνικό κοινό πριν το ραντεβού σας στο Half Note Jazz Club;
Ε.Κ.: Ανυπομονώ να σας δω όλους από κοντά!

Cul.N.: Σας ευχαριστώ πολύ,

Ε.Κ.: Κι εγώ

Η Elisabeth Kontomanou θα εμφανιστεί στο Half Note Jazz Club από τις 11/2/2011 μέχρι τις 17/2/2011.