Νέο ρεκόρ καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα με έργο Ινδής ζωγράφου σε δημοπρασία.

Ο πίνακας της Amrita Sher-Gil του 1937 πωλήθηκε περίπου 7,44 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία του Saffronart στο Νέο Δελχί.

Το προηγούμενο ρεκόρ καταγράφηκε λίγες μέρες νωρίτερα με πίνακα του Syed Haider Raza που πωλήθηκε στην τιμή των 6,2 εκ. δολαρίων.

Το έργο της Sher-Gil «The Story Teller» απεικονίζει μια ομάδα γυναικών να χαλαρώνει έξω ένα σπίτι και μια φιγούρα κοιτάζει από μια κοντινή πόρτα.

Amrita Sher-Gil – Βιογραφία:

Η Αμρίτα Σερ Γκιλ (Amrita Sher-Gil) ήταν Ουγγρο-Ινδή ζωγράφος. Έχει χαρακτηριστεί «μία από τις μεγαλύτερες πρωτοποριακές γυναίκες καλλιτέχνες των αρχών του 20ου αιώνα» και πρωτοπόρος στη σύγχρονη ινδική τέχνη.

Τα πρώτα χρόνια

Γεννήθηκε στις 30 Ιανουαρίου 1913 στην Βουδαπέστη όπου πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της πρώιμης παιδικής της ηλικίας. Το 1921, η οικογένειά της μετακόμισε στο Summer Hill, στη Shimla, στην Ινδία. Παρασυρόμενη στη ζωγραφική από μικρή ηλικία, ξεκίνησε επίσημα μαθήματα σε ηλικία οκτώ ετών.

Στα δεκαέξι της, ταξίδεψε στην Ευρώπη με τη μητέρα της για να εκπαιδευτεί ως ζωγράφος στο Παρίσι, πρώτα στην Académie della Grande Chaumière και αργότερα στην École des Beaux-Arts (1930–1934). Άντλησε έμπνευση από Ευρωπαίους ζωγράφους όπως ο Πωλ Σεζάν, ο Πωλ Γκωγκέν και ο Αμεντέο Μοντιλιάνι. Λέγεται ότι ζωγράφιζε με πεποίθηση και ωριμότητα που σπάνια παρατηρείται σε μια 16χρονη.

Καριέρα

Κέρδισε για πρώτη φορά την αναγνώριση σε ηλικία 19 ετών, για την ελαιογραφία της “Young Girls” (1932) και εκλέχθηκε ως Συνεργάτης του Grand Salon στο Παρίσι (1933). Η δουλειά της κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου περιλαμβάνει μια σειρά από αυτοπροσωπογραφίες, καθώς και τη ζωή στο Παρίσι, γυμνές μελέτες, μελέτες νεκρής φύσης και πορτρέτα φίλων και συμφοιτητών. Επέστρεψε στην Ινδία στα τέλη του 1934 και ξεκίνησε μια αναζήτηση για την εκ νέου ανακάλυψη των παραδόσεων της ινδικής τέχνης.

Αργότερα το 1937, περιόδευσε τη Νότια Ινδία και δημιούργησε τη τριλογία των έργων ζωγραφικής “Bride’s Toilet”, “Brahmacharya”, και “South Indian Villagers Going to Market“. Μέχρι τώρα η μεταμόρφωση στο έργο της είχε ολοκληρωθεί και έχει βρει την «καλλιτεχνική της αποστολή» που ήταν, σύμφωνα με την ίδια, να εκφράσει τη ζωή των Ινδών μέσα από τον καμβά της. Η τέχνη της επηρεάστηκε έντονα από τους πίνακες του Rabindranath Tagor και του Abanindranath Tagore που ήταν πρωτοπόροι της ζωγραφικής Σχολής της Βεγγάλης.

Η Sher-Gil ήταν γνωστή για τις πολλές σχέσεις της με άνδρες και γυναίκες και ζωγράφισε επίσης πολλές από τις τελευταίες. Το έργο της “Two Women” πιστεύεται ότι είναι ένας πίνακας της ίδιας και της ερωμένης της. Μερικά από τα μεταγενέστερα έργα της περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα “Tahitian” (1937), “Red Brick House” (1938), “Hill Scene” (1938) και “The Bride” (1940). Το τελευταίο της έργο έμεινε ημιτελές λίγο πριν τον θάνατό της.

Η κυβέρνηση της Ινδίας έχει ανακηρύξει τα έργα της ως Εθνικούς Θησαυρούς Τέχνης και τα περισσότερα από αυτά στεγάζονται στην Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στο Νέο Δελχί.

Θάνατος

Λίγες μέρες πριν από τα εγκαίνια της πρώτης της ατομικής έκθεσης στη Λαχόρη, σε ηλικία 28 ετών αρρώστησε σοβαρά και έπεσε σε κώμα. Πέθανε στις 5 Δεκεμβρίου 1941.

Πηγές: ΑΠΕ, Wikipedia