Το κοινοβούλιο ήταν ερείπιο. Το πραγματικό κοινοβούλιο ήταν στους δρόμους, αποτελούνταν από μη αντιπροσωπευόμενα και μη καταγεγραμμένα σώματα που αντιστέκονταν στα μέτρα λιτότητας και στις ξενοφοβικές πολιτικές.

Ο πλανήτης βιώνει μια διαδικασία «αντιμεταρρύθμισης» η οποία στοχεύει στην επανεδραίωση της ανωτερότητας του λευκού αρσενικού και στην αναίρεση όλων των δημοκρατικών κατακτήσεων για τις οποίες αγωνίστηκαν κατά τους τελευταίους δύο αιώνες το εργατικό κίνημα, το αντιαποικιοκρατικό κίνημα, τα κινήματα των αυτοχθόνων, των οικολόγων και των φεμινιστριών, καθώς επίσης το κίνημα για τη σεξουαλική χειραφέτηση και εκείνο κατά της ψυχιατρικής. Σε αυτό το πλαίσιο, η Βουλή των Σωμάτων γίνεται ένας τόπος ακτιβισμού, συμμαχιών και συνεργασιών.

Η Βουλή των Σωμάτων στο Κάσελ

Έπειτα από οκτώ μήνες δραστηριοποίησης στην Αθήνα η Βουλή των Σωμάτων συνέρχεται για πρώτη φορά στο Κάσελ, καλώντας σε έναν αντιφασιστικό, διαφεμινιστικό και αντιρατσιστικό συνασπισμό. Η Βουλή των Σωμάτων εκλαμβάνει το ερώτημα «Πώς είναι να είσαι πρόβλημα;» του W. E. B. Du Bois ως πιθανή επερώτηση που απευθύνεται σήμερα στο «99%» του πλανήτη, λαμβάνοντας υπόψη τη διαδικασία που ο Αφρικανός φιλόσοφος Achille Mbembé έχει αποκαλέσει «να γίνεις ο μαύρος του κόσμου». Ενώ το σύγχρονο αποικιοκρατικό και πατριαρχικό καθεστώς επινόησε τον «εργάτη», «τη γυναίκα του σπιτιού», τον «μαύρο», τον «αυτόχθονα» και τον «ομοφυλόφιλο», σήμερα οι νέες κυβερνητικές τεχνολογίες επινοούν καινούριες μορφές καθυπόταξης: από τον ποινικοποιημένο μουσουλμάνο στον μετανάστη χωρίς χαρτιά, από τον εργαζόμενο σε επισφαλείς θέσεις στον άστεγο, από το άτομο με αναπηρία έως τον άρρωστο ως καταναλωτές για τις βιομηχανίες κανονικοποίησης, έως τον εμφυλοποιημένο εργαζόμενο και τον διαφυλικό χωρίς έγγραφα ταυτότητας.

Αυτή η επιτελεστική σύναξη δεν ορίζει ιεραρχίες ανάμεσα σε ριζικά διαφορετικές γνώσεις, γλώσσες και πρακτικές, ανάμεσα στον ακτιβισμό και στην περφόρμανς, ανάμεσα στη θεωρία και στην ποίηση, ανάμεσα στην τέχνη και στην πολιτική: πειραματιζόμαστε συλλογικά με την οικοδόμηση ενός δημόσιου χώρου ορατότητας και έκφρασης. Είναι μια σύναξη για όσους έχουν μετατραπεί σε «πρόβλημα» για τον σύγχρονο ηγεμονικό λόγο: δεν έχουμε κοινές ταυτότητες, μας συνδέουν διαφορετικές μορφές καταπίεσης, εκτοπισμού και αποστέρησης, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι το χρώμα του δέρματος, το βιολογικό ή το κοινωνικό φύλο και η σεξουαλικότητά μας. Η Βουλή των Σωμάτων δεν απαρτίζεται από ταυτότητες, αλλά από κρίσιμες διαδικασίες αφαίρεσης στοιχείων ταυτότητας.

(Paul B. Preciado)


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Πέμπτη 27 Απριλίου

FRIDERICIANUM
3 μ.μ. Εισαγωγή από τους Adam Szymczyk και Paul B. Preciado
3:15 μ.μ. Boris Buden, Fascism: A Crime in Search of Perpetrators
4 μ.μ. iQhiya, Fresh off the boat
4:45 μ.μ. Ulrich Schneider, Facing History and Ourselves: Preserving Memory – Acting Today – Change for the Future
5:30 μ.μ. Chto Delat, Here Me Burning
6 μ.μ. Evelyn Taochen Wang, Idle Chatter 2nd – Holzwege

7 μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

8 μ.μ. Δημήτρης Κουσουρής, Old and New Fascisms and Antifascisms
8:45 μ.μ. Lerato Shadi, Dinonyane tse Pedi
9:15 μ.μ. Η Κοινότητα των Απάτριδων της Πολιτικής Ετερότητας (Max Jorge Hinderer, Νέλλη Καμπούρη, Μαργαρίτα Τσώμου), Integrated World Capitalism and the Ithagenia Condition: On Indigenous Knowledge in the European Crisis, Migration and Borders, the Coloniality of Contemporary Capitalism, and Self-determined Otherness
10 μ.μ. Ζωή Μαυρουδή, The Witch Hunts of Athens: An Experiment for a New Europe
10:45 μ.μ. Raúl de Nieves, La Mosca/The fly

11:15 μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

12:30 π.μ. Αδέσποτες Σκύλες, The waltz of the dirty streets (Το βαλς των βρώμικων δρόμων)
1:30 π.μ. LOTIC

(Mattin, Unscheduled Interventions)

Παρασκευή 28 Απριλίου

FRIDERICIANUM

10 π.μ.-3 μ.μ. Γεωργία Σαγρή, Attempt. Come (Απόπειρα. Έλα)
3 μ.μ. Franco ‟Bifoˮ Berardi, Questions About the Double-headed Monster That Is Destroying Life on the Planet. And How to Deal with It
3:45 μ.μ. Grada Kilomba, Illusions
4:15 μ.μ. Tatiana Roque, Back to the Closet! A Backlash Against Emerging Political Subjectivities
5 μ.μ. Zülfukar Çetin, Bodily Autonomy of Refuged Sex Workers and the Moralization of the Sex of the Other
5:45 μ.μ. María Galindo, Manifesto and How to Deal with the Feminist Insurrection

7 μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

8-10:30 μ.μ. ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΕΛΑΣΣΟΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ
Σταύρος Σταυρίδης, Emergent Common Spaces: Reinventing the Politics of Sharing
Anna Dević/WHW, From Partisan Exhibitions to Exhibitions of Partisanship
Γκίγκη Αργυροπούλου, (Im)potential Resistances
Emanuele Braga, Beyond Work and Private Property, the Macao Experience as an Institution of the Commons
Μαρία Μητσοπούλου και Μαρίζα Αυγέρη, Clercking
Vasyl Cherepanyn, Thinking Under Attack: Οn the International Principles of Contemporary Antifascism
Όλγα Λαφαζάνη, Subverting the Borders Between Host and Hosted. The Everyday Life in City Plaza Project
Chto Delat (Dmitry Vilensky), To be a dissident: screening and questioning

10:30 μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

11:30 μ.μ. Vaginal Davis, No One Leaves Delilah
12:15 π.μ. Boris Baltschun και Serge Baghdassarians, Backing track
12:45 π.μ. The Boy

(Mattin, Unscheduled Interventions)

Σάββατο 29 Απριλίου

FRIDERICIANUM

12 μ.μ. Προβολή ταινίας: Fascism Inc, 2015, Ελλάδα, 73′
Σκηνοθεσία: Άρης Χατζηστεφάνου. Στα ελληνικά με αγγλικούς και γερμανικούς υπότιτλους

4-6:30 μ.μ. ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΣΕΛ
Άρης Χατζηστεφάνου
Ayşe Güleç
Δημήτρης Κουσουρής
Θανάσης Καμπαγιάννης
Kassel postcolonial (Joshua Kwesi Aikins και Evelyn Wangui)
Forensic Architecture (Στέφανος Λεβίδης)
Μάγδα Φύσσα
Γιάννης Νηφάκος
Η Κοινότητα Φίλων του Halit και The initiative 6 of April (Lilimor Kuht, Serdar Kazak και Fritz Laszlo Weber)
Ελευθερία Τομπατζόγλου
Natascha Sadr Haghighian
Νιόβη Ζαραμπούκα-Χατζημάνου

7 μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

8 μ.μ. Bonaventure Soh Bejeng Ndikung, An Alignment of Contested Bodies and Spaces: On Alterity, Asynchrony and Heterogeneity
8:45 μ.μ. Alfredo Jaar, It is difficult
9:45 μ.μ. Cecilia Vicuña, Breaking the Heart of Creation
10:30 μ.μ. Schwabinggrad Ballett & Arrivati, Beyond Welcome

(Mattin, Unscheduled Interventions)


Φωτογραφία θέματος: iQhiya, The Portrait, 2016, Performance, photo: Stathis Mamalakis