Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Κάθε τέλος είναι μία αρχή: έκθεση του Ανδρέα Αγγελιδάκη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Κάθε τέλος είναι μία αρχή: έκθεση του Ανδρέα Αγγελιδάκη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση αναδρομικού χαρακτήρα του γνωστού αρχιτέκτονα / εικαστικού Ανδρέα Αγγελιδάκη, με τίτλο Κάθε τέλος είναι μια αρχή από τις 14 Μαΐου έως τις 7 Σεπτεμβρίου στο κτίριο του Ωδείου Αθηνών.


Λίγο πριν τη μετάβαση του ΕΜΣΤ στη νέα, μόνιμη κατοικία του, ο Ανδρέας Αγγελιδάκης παρουσιάζει τον εκθεσιακό χώρο στο Ωδείο Αθηνών ήδη εγκαταλελειμμένο, μισοφωτισμένο με ορατά τα ίχνη των προηγούμενων κατοίκων του, όπου το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον συναντιούνται.


Η καλλιτεχνική πρακτική του Ανδρέα Αγγελιδάκη εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα. Είναι αρχιτέκτονας , εικαστικός, επιμελητής εκθέσεων και αρθρογράφος. Έντονα επηρεασμένος από το διαδίκτυο αφηγείται ιστορίες για χώρους και κτίρια αλλά και τις κοινωνίες που τα κατοικούν. Χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σαν ένα εργαστήριο πειραματισμού και νέων ιδεών, ένα τόπο ιδανικό για να μελετήσει το νέο ρόλο που προσλαμβάνει όχι μόνο η αρχιτεκτονική σήμερα αλλά και η ίδια η ανθρώπινη συμπεριφορά.


Όταν επιμελείται εκθέσεις προκαλεί τόσο με το περιεχόμενο όσο και με το σχεδιασμό μετατρέποντας την έκθεση σε εμπειρία. Αυτή είναι η συνθήκη και στην έκθεση του ΕΜΣΤ. Ο θεατής θα αισθάνεται ότι επισκέπτεται ένα μουσείο κλειστό που κάποιος ξέχασε ανοιχτή την πόρτα…


Μέσα από μια επιλογή 40 παλαιότερων και νέων έργων (αρχιτεκτονικές μελέτες, εγκαταστάσεις, τρισδιάστατες εκτυπώσεις και βιντεοπροβολές), από όλες τις περιόδους της δουλειάς του, η έκθεση Κάθε τέλος είναι μια αρχή εξετάζει την έννοια της μετάβασης ενός κτιρίου από μια κατάσταση σε μία άλλη.


Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης αντιμετωπίζει το κτίριο ως ζωντανό οργανισμό που συνεχώς μεταλλάσεται. Πολλές από τις αρχιτεκτονικές του μελέτες ξεκινούν από ένα κτίριο-ερείπιο, ένα εγκαταλελειμμένο οικοδόμημα για να αφηγηθούν παράδοξες, αλληγορικές, ποιητικές και  ουτοπικές ιστορίες. Στο έργο Domesticated Mountain ένας σωρός από χαρτόκουτα διαδικτυακών αγορών μεταμορφώνεται σε κατοικία. Στο βίντεο Troll μια πολυκατοικία στο κέντρο των Αθηνών μεταμορφώνεται σε βουνό και φεύγει από την πόλη. Στο Συννεφόσπιτο ένα στοιχείο της φύσης μετατρέπεται σε σπίτι, ενώ στο Μενίρ ένας βράχος μεταμορφώνεται σε  παραθαλάσσια κατοικία αποτελώντας μια πρόταση για ένα βιώσιμο και ενεργειακά αυτόνομο σπίτι στην παραλία . Το νέο του έργο, Shell House είναι ένα σπίτι φτιαγμένο από αντικείμενα που βρήκε ο καλλιτέχνης στην παραλία, όπως ένα κοχύλι κι ένα σφουγγάρι, αλλά και στο Ίντερνετ (μια τρισδιάστατη απεικόνιση ενός ανθρώπινου χεριού, μια εικόνα άμμου, μια αρχαία κολόνα κ.ά). To Κτίριο που περπατάει αντλεί την έμπνευσή του από το παλιό εργοστάσιο του Φιξ, για να προτείνει ένα υβριδικό μουσείο που περιλαμβάνει την πόλη της Αθήνας μέσα του.  

Επιμέλεια: Ανδρέας Αγγελιδάκης σε συνεργασία με την Δάφνη Βιτάλη


Σύντομο βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Southern California Institute of Architecture και στη συνεχεία στο Columbia University (MSAAD) στη Νέα Υόρκη απ’ όπου αποφοίτησε το 1995. Δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα που εκτείνεται από την τέχνη και την αρχιτεκτονική στον σχεδιασμό, την επιμέλεια εκθέσεων και την αρθρογραφία. Η πρόσφατη δραστηριότητα περιλαμβάνει τη συμμετοχή του στην 8η Μπιενάλλε του Βερολίνου 2014 με το  CrashPad, τον σχεδιασμό της έκθεσης DO-IT Moscow, στο Garage Center for Contemporary Art, Μόσχα 2014),  την επιμέλεια και τον σχεδιασμό της έκθεσης System of Objects – The Dakis Joannou collection reloaded, στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα 2013.


Την Κυριακή 18 Μαίου 2014, Διεθνή Ημέρα των Μουσείων, το ΕΜΣΤ θα είναι ανοιχτό με ελεύθερη είσοδο.

Σχετικές ειδήσεις
Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα: έκθεση στο Κρατικό Μουσείο Manege της Αγίας Πετρούπολης
28.11.2016 17:09
Σημαντικές πτυχές της νεώτερης και σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την έννοια του τόπου και τη σημασία του ως πεδίου αισθητικής, καλλιτεχνικής και ευρύτερα πολιτισμικής αναζήτησης, θα παρουσιαστούν στην έκθεση «Genii Loci. Ελληνική Τέχνη από το 1930 έως σήμερα» που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο πλαίσιο του αφιερωματικού «Έτους Ελλάδας - Ρωσίας 2016».
Διαιρεμένες μνήμες 1940-1950: Έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
17.11.2016 11:31
Στις 7 Δεκεμβρίου 2016 θα εγκαινιαστεί η νέα έκθεση με τίτλο ΔΙΑΙΡΕΜΕΝΕΣ ΜΝΗΜΕΣ 1940-1950. Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Είναι μία έκθεση του Goethe-Institut Thessaloniki σε συνδιοργάνωση με το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης και το Deutsches Historisches Museum του Βερολίνου.
Μ.Ε.Σ.Α.: Μουσείο Ελεύθερης Σκέψης Ανθρώπων από το ΕΜΣΤ
24.06.2016 11:29
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) στο πλαίσιο των δράσεων ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ και της ανάδειξης του κοινωνικού ρόλου της τέχνης και των θεσμών, παρουσιάζει το Μουσείο Ελεύθερης Σκέψης Ανθρώπων (Μ.Ε.Σ.Α.).
Αναδρομική έκθεση για τον Γιώργο Ζογγολόπουλο στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου
15.04.2016 12:36
Το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή οργανώνει στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Άνδρου γι’ αυτό το καλοκαίρι μια αναδρομική έκθεση στο έργο του διακεκριμένου γλύπτη, Γιώργου Ζογγολόπουλου, με τίτλο "Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης".
Enigami: έκθεση των Ανδρέα Βούσουρα, Αντώνη Παπαδόπουλου, Νίκου Σεπετζόγλου στο ΚΜΣΤ
22.03.2016 16:50
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης την έκθεση των εικαστικών Ανδρέα Βούσουρα, Αντώνη Παπαδόπουλου και Νίκου Σεπετζόγλου, με τίτλο Enigami.