5 συναυλίες προτείνει το CultureNow για τη βόλτα στην πόλη της Παρασκευής.

Βόλτα στην πόλη με μουσική

Το Donald Harrison Quartet στο Half Note Jazz Club

Ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους στη διατήρηση της μουσικής παράδοσης της Νέας Ορλεάνης, ο θρυλικός σαξοφωνίστας Big Chief Donald Harrison Jr. έρχεται στο Half Note Jazz Club, για τέσσερις εμφανίσεις.

Ο Big Chief Donald Harrison Jr είναι κι επίσημα πλέον στο πάνθεον των κορυφαίων της ιστορίας της jazz, αφού το 2022 μαζί με τους Stanley Clarke, Cassandra Wilson & Billy Hart, ανακηρύχθηκε ΝΕΑ Jazz Master (National Endowment for the Arts), που είναι η μεγαλύτερη διάκριση στην Αμερική για ένα jazzman. Πολλοί λένε ότι η jazz γεννήθηκε στην Congo Square, την ιστορική πλατεία της Ν. Ορλεάνης, όπου οι Αφροαμερικανοί με καταγωγή από διαφορετικές περιοχές του κόσμου, βρισκόντουσαν, έπαιζαν εκεί μουσική και χόρευαν, βρίσκοντας κοινή φωνή και ήχο στις διαφορετικές φυλετικές κουλτούρες τους. Απ’ εκεί λοιπόν, από την καρδιά της jazz, τη Ν. Ορλεάνη προέρχεται κι ο κορυφαίος σαξοφωνίστας Donald Harrison Jr. που είναι κι ο μεγάλος αρχηγός του Congo Square African-Αmerican Nation Cultural Group.

Τα δειλινά του κόσμου: Χρήστος Θηβαίος & Παναγιώτης Μάργαρης στη μουσική σκηνή Σφίγγα!

Ο Χρήστος Θηβαίος, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες τραγουδοποιούς και ο Παναγιώτης Μάργαρης, ο σημαντικότερος κιθαρίστας της γενιάς του, συναντιούνται επί σκηνής σε ένα πρόγραμμα γεμάτο εκπλήξεις.

Οι μοναδικές ερμηνείες του Χρήστου Θηβαίου σε δικά του τραγούδια από την εποχή των Συνήθων Υπόπτων αλλά και τραγούδια των Θάνου Μικρούτσικου, Βασίλη Δημητρίου και πολλών άλλων μεγάλων συνθετών, συναντιούνται με τις υπέροχες συνθέσεις και τη μοναδική δεξιοτεχνία του Παναγιώτη Μάργαρη σε solo κομμάτια.

Ένα πρόγραμμα που εκτός από τα αναμενόμενα, περιλαμβάνει ανατρεπτικές διασκευές και προκαλεί δυνατές συγκινήσεις. Από τον «Άμλετ της σελήνης» και το «Πόσο πολύ σ’ αγάπησα», τις μουσικές των Μάνου Χατζιδάκι, Θάνου Μικρούτσικου και Erik Satie καθώς και την τελευταία μεγάλη επιτυχία του Χρήστου Θηβαίου από την τηλεοπτική σειρά «Σασμός».

Τα Μωρά στη Φωτιά έρχονται για ένα καυτό live στο Κύτταρο!

Τα Μωρά στη Φωτιά επιστρέφουν στην… γιάφκα τους, 4 μήνες μετά την εκκωφαντική Sold Out Liveάρα του περασμένου Νοέμβρη, ξαναχτυπάνε δυνατά, στις 17 του Μάρτη, στην τελευταία χειμερινή Αθηναϊκή τους εμφάνιση.. και έχει να γίνει, των… Μωρά στη Φωτιά !!!

Ο Στέλιος Σαλβαδόρ και οι μουσικοί του σύντροφοι δεν χρειάζονται συστάσεις… Μιλάει ο… λαός γι’ αυτούς και μόνο αυτός, από στόμα σε στόμα, από την εμφατική αρχή στα 80s, στην «σιωπή» των 90s, στο ξέσπασμα των 00s, στην καταξίωση των 10s και στην απογείωση των 20s με γεμάτα «Κύτταρα» και «Γεωπονικές»… η σχέση των Μωρά στη Φωτιά και του κόσμου πάντα ήταν και παραμένει άμεση και χειροπιαστή, σαν τα χέρια που σηκώνουν τον Στέλιο στον αέρα όταν αυτός σολάρει στο κόκκινο μπάσο και η «Αδρεναλίνη» είναι τραγούδι και ζωντανή εμπειρία ταυτόχρονα!

Έτσι, φτάνουμε στον Μάρτη του 23 και ενώ οι καρεκλοκένταυροι παραμυθάδες εν μέσω προεκλογικής περιόδου θα παίζουν με τις λέξεις και θα τάζουν θαύματα, τα Μωρά στη Φωτιά και οι φίλοι τους θα … «Ταξιδεύουνε για νέα εποχή και θα ψάχνουνε / για πάντα κάτι που δεν βρίσκεται ποτέ…» θα τραγουδάνε το δικό τους, το αληθινό, «ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ».

Special Guest: Σταμάτης Μορφονιός + Utopia

Η πιανίστα Πλαμένα Μάνγκοβα συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο 4ο Κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ

Το Τέταρτο Κοντσέρτο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ παραμένει μέχρι και σήμερα μια «Σταχτοπούτα» ανάμεσα στα έργα του για πιάνο και ορχήστρα. Δημιουργία ενός συνθέτη που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα σε δύο κόσμους, τον «παλιό» κόσμο του ρομαντισμού και τον «νέο» του μοντερνισμού. Την Παρασκευή 17 Μαρτίου, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμπράττει με την ανερχόμενη πιανίστα Πλαμένα Μάνγκοβα από τη Βουλγαρία στο λιγότερο δημοφιλές, αλλά γοητευτικότατο Τέταρτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Ραχμάνινοφ. Το πρόγραμμα ανοίγει η βασισμένη σε παραδοσιακές μελωδίες Μικρασιατική Ραψωδία του Γιάννη Κωνσταντινίδη, σύνθεση που ο ίδιος είχε περιγράψει ως «ένα μουσικό επιτύμβιο μιας ζωής και ενός κόσμου για πάντα χαμένων». Η βραδιά ολοκληρώνεται με την ορμητική όσο και αινιγματική Συμφωνία αρ. 5 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς που αναμφίβολα αποτελεί ένα από τα κορυφαία μουσικά αριστουργήματα του 20ού αιώνα. Στο πόντιουμ, επιστρέφει ο δημοφιλής στο ελληνικό κοινό Βέλγος αρχιμουσικός Μισέλ Τιλκέν.

Jazz στο Μουσείο: Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης & Κατερίνα Πολέμη στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Ο συνθέτης Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης μελοποιεί μια ποιητική ανθολογία σημαντικών εκπροσώπων της ελληνικής ποίησης και, με αφορμή το αφιέρωμα “Ποίηση και Jazz“, μαζί με το κουαρτέτο του “συνομιλούν” με Έλληνες ποιητές. Η ποιητική αυτή ανθολογία διατρέχει πολλούς και διαφορετικούς ιστορικούς σταθμούς, καθώς η ποίηση της προεπαναστατικής περιόδου διασταυρώνεται με αυτήν του μεσοπολέμου αλλά και την σύγχρονη ποίηση. Τραγουδάει η συνθέτις και ερμηνεύτρια Κατερίνα Πολέμη.

Οι συνθέσεις του Αλέξανδρου-Δράκου Κτιστάκη είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον λόγο και την ποίηση, όπως φαίνεται και στις δύο προσωπικές του δουλειές. Με αφετηρία την τζαζ και τον αυτοσχεδιασμό, η μουσική του κουαρτέτου καταργεί τις φόρμες και “αγκαλιάζει” στοιχεία από διαφορετικά είδη μουσικής, οδηγώντας σε ένα μουσικό έργο που επεκτείνεται έξω από τα όρια της τζαζ.