Νοέμβριο μπήκαμε στο στούντιο για πρόβες. Πρώτη προσέγγιση: τι ειναι πραγματικό και τι φανταστικό;

27 Φεβρουάριου, πρεμιέρα. Λίγο πριν ανέβω στη σκηνή, έκανα την ίδια ερώτηση στον εαυτό μου. Σε ποια σκηνή είμαι πραγματικό πρόσωπο και σε ποια όχι; Χάθηκα. Ακόμα δεν ξέρω την απάντηση κι ας υπογράφω τη σκηνοθεσία.

Στην παράσταση οι θεατές ειναι ελεύθεροι να ερμηνεύσουν και να φτιάξουν τη δική τους θεώρηση για την Amy, τη ζωή και τις φωνες της. Άλλωστε τι είναι η αλήθεια εκτός από μια οπτική γωνία;

Αρχικά δουλέψαμε προσπαθώντας να μείνουμε πιστοί στο ρεαλισμό. Να πιαστούμε απο τα γεγονότα. Είχαμε στα χέρια μας μια πραγματική ιστορία αλλά με τόσα στοιχεία παραλόγου, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβαίνει στον κόσμο σου. Και εδω δε μιλάμε για παράλογο θέατρο ή για το παράλογο του Καμύ. Οι συνθήκες που πέταξαν την Αmy στο περιθώριο δεν δημιουργήθηκαν στη φαντασία της, ούτε ειναι προϊόν σχιζοφρένειας. Τις δημιούργησαν άνθρωποι, τις δημιούργησε το σώμα της και οι κοινωνικές δομές μιας κατα τ άλλα προηγμένης χώρας όπως η Σουηδία.

Η Amy άκουσε φωνες για δυο περιόδους στη ζωή της. Την πρώτη της μίλησε ενα πουλί και ένα δέντρο της είπαν ότι είναι φίλοι τους και μέρος του κόσμου, μετά ακολούθησαν πολλές και καθόλου ευγενικές φωνες.

Εμείς ίσως δεν ακούμε φωνες αλλά ποιοι απο εμάς δεν έχουμε εναν αυστηρό κριτή μέσα μας;

Το στοίχημα είναι να δεις τον άνθρωπο πέρα απο την εμπειρία που τον στιγμάτισε να αγκαλιάσεις τη ζωή στην ολότητα της.

Το δίκτυο hearing voices από το οποίο βρήκαμε και τη μαρτυρία, έχει κάνει μεγάλη τομή στην σύγχρονη ψυχιατρική φροντίζοντας να βοηθήσει  τους πάσχοντες όχι χάσουν τις φωνές αλλά να ξαναβρούν τον εαυτό τους μέσω των φωνών που ακούν.

Ο κόσμος αλλάζει συνεχώς. Όχι γρήγορα, όχι με ευθείες και σίγουρα όχι με διαχωριστικές γραμμές.

Info: Η Βίκυ Aδάμου είναι ηθοποιός, performer και σκηνοθέτης. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη (1996) και της σχολής Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών ‘Βακαλό’ (1992). Υπήρξε μαθήτρια της Ι. Γραμματικούλη (Γιόγκα & Διαλογισμός, 1998-2004). Εχει παρακολουθήσει σειρά εξειδικευμένων σεμιναρίων Κίνησης, Αυτοσχεδιασμού, Experiential Listening, Devised Theatre, Grotowski Αcting, Σκηνογραφίας, καθώς και σεμινάρια ψυχοκοινωνικής εκπαίδευσης σε γονείς. Είναι συνιδρύτρια του καλλιτεχνικού δικτύου για παραστατικές  τέχνες, ¨κινητήρας¨, του πρώτου Artistic Residency Centre  στην Αθήνα. Παραδίδει σεμινάρια θεατρικού και κινητικού αυτοσχεδιασμού για ηθοποιούς, ερασιτέχνες και γονείς με παιδιά, με τους οποίους έχουν παρουσιάσει πολλές παραστάσεις στην Αθήνα και την επαρχεία.

Ως μέλος του Κινητήρα Χοροθέαμα έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις. Συνεργάζεται ακόμα με τους «Splish-Splash» του Γιάννη Ο. και έχει υπάρξει μέλος της «Ομάδα δράσις» του Βασίλη Μυριανθόπουλου για πολλά χρόνια. Στο παρελθόν έχει δουλέψει με πολλούς σκηνοθέτες σε θέατρο και τηλεόραση. Επίσης,, δραστηριοποιείται σε τομείς όπως η Σκηνογραφία, η Ενδυματολογία και η Γραφιστική. Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα και είναι μητέρα δύο παιδιών.



Η παράσταση Στρατηγικές επιβίωσης, σε σκηνοθεσία της Βίκυς Αδάμου, παρουσιάζεται στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων