Ο κορυφαίος στυλίστας του Αμερικανικού Αστυνομικού μυθιστορήματος συνεχίζει τη χαρτογράφηση της διαφθοράς και της εξουσίας, χρησιμοποιώντας τη λογοτεχνία σαν όχημα για την εξερεύνηση του συλλογικού τραύματος.

Ιανουάριος 1942. Καθώς το Λος Άντζελες παραπαίει μετά το σοκ του Περλ Χάρμπορ, οι Ιάπωνες κάτοικοι της πόλης συλλαμβάνονται και φυλακίζονται. Κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας, οι χείμαρροι ξεθάβουν ένα πτώμα στο Πάρκο Γκρίφιθ. Οι αστυνομικοί θεωρούν ότι πρόκειται για μια υπόθεση ρουτίνας, αλλά κάνουν λάθος. Είναι το προειδοποιητικό καμπανάκι πριν ακολουθήσει το χάος: φονικές πυρκαγιές, ληστείες χρυσού, ναζί, κομμουνιστές, απατεώνες που εκμεταλλεύονται το φυλετικό μίσος.

Μπλεγμένοι σε αυτή τη δίνη, τρεις άντρες και μία γυναίκα έχουν ραντεβού με την Ιστορία. Ο Έλμερ Τζάκσον είναι ένας διεφθαρμένος αρχιφύλακας του Τμήματος Ηθών, εισπράκτορας βρόμικου χρήματος για λογαριασμό του αρχηγού της Αστυνομίας. Ο Χιντέο Ασίντα είναι ένα σαΐνι του Εγκληματολογικού που υποφέρει από το μένος κατά των Ιαπώνων. Ο Ντάντλεϊ Σμιθ, υπάλληλος της Υπηρεσίας Πληροφοριών του Στρατού, είναι αχαλίνωτος και φασίστας πέρα για πέρα. Η Τζόαν Κόνβιλ, που γεννήθηκε αχαλίνωτη, είναι καθαιρεμένη υποπλοίαρχος του Ναυτικού και πολεμοκάπηλη έως το μεδούλι.

Η Θύελλα αποτελεί συνέχεια του Perfidia, το οποίο εγκαινίασε τη Δεύτερη Τετραλογία τού Λος Άντζελες που τοποθετείται χρονικά στον B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε αυτή, ο Ελρόι χρησιμοποιεί χαρακτήρες από την πρώτη Τετραλογία και από την Τριλογία (οι οποίες διαδραματίζονται την περίοδο 1946-1972).

Τζέιμς Ελρόι

O Τζέιμς Ελρόι γεννήθηκε το 1948 στο Λος Άντζελες, όπου και ζει. Είναι ο συγγραφέας τής Τετραλογίας του Λος Άντζελες –Η Μαύρη Ντά-λια, Το Μεγάλο Πουθενά, Λος Άντζελες Εμπι-στευτικό και Λευκή Τζαζ– και της Τριλογίας τού Αμερικανικού Υποκόσμου –Αμερικανικό τα-μπλόιντ, Αμερικανικό ταξίδι θανάτου και Το αίμα δεν σταματάει ποτέ. Τα έργα του έγιναν διεθνή best seller, δύο εξ αυτών μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες (Η Μαύρη Ντάλια και Λος Άντζελες Εμπιστευτικό), ενώ απέσπασαν πολλές διακρίσεις.