Οι χαράκτριες Στέλλα Βαρδάκη, Λία Μπλιούμη και Μαρίνα Μπόμπου παρουσιάζουν, στην έκθεση “Συμπτώσεις”, χαρακτηριστικά έργα από τη δουλειά τους δίνοντας η κάθε μία ξεχωριστά το δικό της χαρακτικό αποτύπωμα..

Η Στέλλα Βαρδάκη μέσω της δημιουργικής παρατήρησης εστιάζει, σα να βλέπει μέσα από φωτογραφικό φακό, σε σχηματισμούς του αστικού τοπίου που την παραπέμπουν σε εικόνες. Παραδείγματα αυτών αποτελούν οι ρωγμές των πεζοδρομίων, της ασφάλτου, των χαλασμένων τοίχων κ.α. Ερευνώντας βρίσκει, ανακαλύπτει γύρω της δεκάδες τοπία και μορφές. Μέσα από την έντονη επιθυμία της να τους δώσει ζωή, αποδέχεται τη διαδικασία της χάραξης και της εκτύπωσης ως μια περιπέτεια. Προσθέτει, αφαιρεί και εν τέλει τονίζει εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να προσδώσουν μια δυναμική. Ανάλογα με τις δυνατότητες που προσφέρει η κάθε μία από τις παρακάτω τεχνικές, μελάνι και ζάχαρη, τονική και γραμμική οξυγραφία, οδηγείται ελεύθερα στην απόδοση της αρχικής της σύλληψης.

Η εικαστική αναζήτηση της Λίας Μπλιούμη αρχίζει από την πρωτογενή ύλη του κύτταρου ως τη μικρότερη και σημαντικότερη μονάδα ζωής. Οι οργανισμοί έχουν κυτταρικά ένα κοινό σημείο υπαρξιακής δομής που συμβολικά αντιστοιχεί στη λειτουργία ακόμη και ολόκληρου του πλανητικού συστήματος. Το κύτταρο έχοντας στη σύστασή του τη λειτουργία του ίδιου σημείου, ανεξάρτητα από τη κλίμακα του, λειτουργεί και αντίστροφα, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της μακροσκοπικής – μικροσκοπικής αντίληψης καθώς επίσης και του εσωτερικού – εξωτερικού σχήματος. Στο έργο της το κύτταρο αποδίδεται ως συμβολική μονάδα που χαρτογραφεί ποικίλους κώδικες και συμπαντικές μνήμες. Συνομιλεί με παρελθούσες απεικονίσεις των μορφών του κυτταρικού οργανισμού, που χρησιμοποιήθηκαν από τους αυτόχθονες Sioux στις θρησκευτικές τους αναπαραστάσεις, από τον πολιτισμό Nazca στη σειρά των προκολομβιανών γεωγλυφικών στην έρημο του Περού, και στις αντανακλάσεις μίας ενδογενούς βιολογικής πραγματικότητας στα μικροσκοπικά μοτίβα των Αβορίγινων της Αυστραλίας. Οι άνθρωποι έως και τα βακτήρια, σε σχέση με τη συμβολική μονάδα έχουν ένα κοινό σημείο υπαρξιακής αντίληψης. Το κύτταρο ως σύμβολο αντιστοιχεί στις λειτουργίες ενός μοντέλου πόλης, ενός κράτους ή και ολόκληρου του πλανητικού συστήματος. Έχοντας συνηθίσει να το θεωρούμε ως εσωτερικό μας στοιχείο, η διαπίστωση του κοινού αυτού σημείου σε κάθε έμβιο ή άβιο σύστημα λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε τόσο να περιβάλλει όσο και να συστήνει την ύπαρξή μας.

Τέλος για τη Μαρίνα Μπόμπου, οι εικόνες της καθημερινότητας, τα πολλαπλά ερωτήματα των σύγχρονων κοινωνιών και η φθαρτή ανθρώπινη υπόσταση σε πολιτισμικά συμφραζόμενα κατέχουν κύριο ρόλο στην προσωπική αναζήτηση της. Παραστάσεις μυθοπλασίας με αυτοαναφορικά χαρακτηριστικά σχολιάζουν τα διαχρονικά γεγονότα, μέσω της προσέγγισης του «ανθρώπου» που καλείται να αντιμετωπίσει την πολυπλοκότητα των σύγχρονων διαστάσεων της ζωής. Η καλλιτέχνιδα, έχοντας ως όχημα το άμεσο βίωμα και την προσωπική της εμπειρία, δίνει έμφαση σε πρόσωπα ή φιγούρες τα οποία συνδέονται συχνά με επαναλαμβανόμενα αντικείμενα-«σύμβολα». Το εικαστικό της έργο περιλαμβάνει σχέδιο, ζωγραφική, χαρακτική και γλυπτικές κατασκευές.

Σύντομο βιογραφικό καλλιτεχνών:

Στέλλα Βαρδάκη: Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Κινείται στον εικαστικό χώρο από το 1981. Συγκεκριμένα έχει σπουδάσει Ζωγραφική, Χαρακτική και Φωτογραφία σε εργαστήρια τέχνης και έχει παρακολουθήσει σεμιναριακούς κύκλους μαθημάτων στην Αθήνα και στην Σεβίλλη. Επί αρκετά χρόνια έχει ασχοληθεί με την κεραμική και άλλες μορφές τέχνης όπως το μπατίκ, την φυτική βαφή νημάτων και την ταπισερί. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα ενώ στην τελευταία της δουλειά επιμελήθηκε την ατομική έκθεση του Ισπανού ζωγράφου Χοσέ Λουίς Καστάνιο/José Luis Castano με τίτλο “Παλίμψηστο” στην “Βικελαία” Ηρακλείου Κρήτης.

Λία Μπλιούμη: Γεννήθηκε στην Ελασσόνα. Σπούδασε Ζωγραφική και Χαρακτική και αποφοίτησε με άριστα και από τις δύο κατευθύνσεις. Από το 2017 διδάσκει ως μέλος Ε.ΔΙ.Π. στον Τομέα Χαρακτικής του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν τη σύγκλιση τέχνης και επιστήμης και ειδικότερα τη σχέση της Βιολογίας με τη Χαρακτική. Έχει πραγματοποιήσει δύο ατομικές εκθέσεις στη Γκαλερί Αδάμ και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Έχει λάβει πέντε διακρίσεις σε καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς και Μπιενάλε. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Χαρακτών.

Μαρίνα Μπόμπου: Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1998. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Εργαστήριο Χαρακτικής με διδάσκοντες τον Ξενοφών Σαχίνη και την Ουρανία Φραγκουλίδου. Πραγματοποίησε ατομική έκθεση με τίτλο «Σώμα» στην Δημοτική Πινακοθήκη του Ναυπλίου το 2020. Έλαβε μέρος σε είκοσι τέσσερεις ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Φιλοτέχνησε τα «Μπισκότα Βινυλίου» του ποιητή Αντρέα Τσιάκου, Ενδυμίων, 2021 Αθήνα και συμμετείχε στην εικονογράφηση του κόμικ άλμπουμ «Ένα Σύμπαν Πιο Κάτω» του Κυριάκου Μακρή, Αποσπερίτης, 2021 Ναύπλιο. Έλαβε υποτροφία από το πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Κύπρου για μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Λία Μπλιούμη, Ενεργειακό πλέγμα, 2022 , 1/3 Τεχνική: Μικτή Οξυγραφία Collagraph Chine colle Μελάνια χαρακτικής Τύπωμα σε χαρτί Somerset 190 γρ