Σε εφαρμογή των νέων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 στις περιοχές αυξημένου κινδύνου (κόκκινο), το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης αναστέλλει τη λειτουργία του αλλά συνεχίζει να υποδέχεται τους επισκέπτες του διαδικτυακά.

Στην έκθεση «Προλεγόμενες: Ιστορίες που ντύθηκε το σώμα» παρουσιάζονται έργα που διαπραγματεύονται την αναμέτρηση ή συμπόρευση του γυναικείου σώματος με τις κυρίαρχες αναπαραστάσεις, όπως έχουν αποτυπωθεί σε ιστορίες και μύθους διαφόρων πολιτισμών.

Με αφετηρία αναπαραστάσεις του θηλυκού στην αρχαία και σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη, τα εικαστικά βιβλία «Το κουτί της Πανδώρας» και «Αφορισμοί: Βιβλίο Ι (Mea Culpa), Βιβλίο ΙΙ (Αφύπνιση), Βιβλίο ΙΙΙ (De Facto)» της Βάγιας Πολίτη (Vaya Politi) που ζει στη Γαλλία συνδιαλέγονται με την εγκατάσταση «Δεύτερο δέρμα» της Μαρίας Παπατζέλου, η οποία εμπνεόμενη από την ιαπωνική παράδοση, δημιουργεί ένα χάρτινο κιμονό από χειροποίητο ιαπωνικό washi χαρτί με ζωγραφισμένα άνθη και φύλλα χρυσού και χάρτινες ζώνες Obi μήκους 3 μ.

Η εγκατάσταση της Μ. Παπατζέλου επαναπροσεγγίζεται φωτογραφικά από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Everett Kennedy Brown, ο οποίος με έδρα το Κυότο είναι διεθνώς γνωστός για την εφαρμογή πρωτόλειων μεθόδων της φωτογραφικής τέχνης, από τον Ιάπωνα ερευνητή συγγραφέα και φωτογράφο Masashi Nakamura, καθώς και από τον σκηνοθέτη Σταύρο Παρχαρίδη.

Μια συνύπαρξη εικαστικών αφηγήσεων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, τόπο γνώσεων, ιστοριών και συναντήσεων που αναδεικνύει τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς ως πηγή δημιουργικής μαθητείας.

Συντελεστές: Μαρία Παπατζέλου, Βάγια Πολίτη, Everett Kennedy Brown, Masashi Nakamura, Σταύρος Παρχαρίδης

«Προλεγόμενες: Ιστορίες που ντύθηκε το σώμα», online παρουσίαση του διεθνούς εικαστικού project μέσα από το βλέμμα του σκηνοθέτη και φωτογράφου Σταύρου Παρχαρίδη και τον λόγο της εικαστικού και συγγραφέα Μαρίας Παπατζέλου.

Η έκθεση εντάσσεται στις δράσεις του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης για τον διεθνή εορτασμό «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς» με θέμα για το 2020: «Πολιτιστική Κληρονομιά και Εκπαίδευση: η διά βίου μάθηση».