Ενημερωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς, για τη βιωματική μάθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων των προσφύγων στη σχολική τάξη σε συνεργασία με την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, την Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015, στον Πολυχώρο Μεταίχμιο.

Η Αλίσα θέλει να μιλήσει ελληνικά, μα νιώθει το ταμπελάκι στην πλάτη της να φωνάζει «made in Pakistan», και ο εντεκάχρονος Αρίφ νιώθει μέσα στην τάξη ότι είναι ένα περίεργο πλάσμα από άλλον πλανήτη. Αυτοί είναι οι ήρωες των βιβλίων της Αργυρώς Μουντάκη και του Κωνσταντίνου Πατσαρού, και με αφορμή τις ιστορίες τους θα μιλήσουμε  για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας στο σημερινό ελληνικό σχολείο.

Στο πρώτο μέρος της ημερίδας οι συγγραφείς και εκπαιδευτικοί Αργυρώ Μουντάκη και Κωνσταντίνος Πατσαρός, καθώς και η Εύα Σαββοπούλου, βοηθός εκπαιδευτικών προγραμμάτων από την Ύπατη αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, θα αναφερθούν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν παιδιά από άλλες χώρες στη σχολική τους καθημερινότητα, και θα προτείνουν τρόπους ευαισθητοποίησης των Ελλήνων συμμαθητών τους, ώστε να κατανοήσουν τη θέση, τα διλήμματα και τα προβλήματά τους.

Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο από  την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες με βάση το νέο της εγχειρίδιο με τίτλο: «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων» (διαθέσιμο εδώ). Η Μαρία Νομικού και η Νάσια Χολέβα, υπεύθυνες για την ύλη του εγχειρίδιου, θα είναι εκεί για να συντονίσουν κάποιες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες βάζοντας τους συμμετέχοντες στη θέση των μαθητών. Οι ασκήσεις που θα υλοποιηθούν απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αναζητούν απλές μεθόδους προσέγγισης δύσκολων θεμάτων όπως η διαφορετικότητα και ο ρατσισμός  μέσα από το παιχνίδι, το βίωμα και τη δημιουργική έκφραση.    

Διοργάνωση: Εκδόσεις Μεταίχμιο και Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες