Στην έκθεση «Οριακά ανθρώπινος» περιλαμβάνονται έργα που δημιουργήθηκαν από το 2012 μέχρι και το 2019 και βρίσκονται σε ελληνικές και ξένες συλλογές, ενώ παράλληλα θα παρουσιασθούν και έργα που εκτίθενται για πρώτη φορά. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα κυκλοφορήσει κατάλογος των έργων με κείμενα του ιστορικού τέχνης Χριστόφορου Μαρίνου και του ομότιμου καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας James Wright.

Για την αναμενόμενη στο Ηράκλειο σημαντική έκθεση του Νίκου Μόσχου, ο ιστορικός τέχνης, Χριστόφορος Μαρίνος σχολιάζει: «Η ζωγραφική είναι, πέρα από τρόπος ζωής, μια ηθική δραστηριότητα, και τα έργα του Νίκου Μόσχου αποδεικνύουν τη σχέση μας με τον κόσμο. Αν έπρεπε να συντάξουμε ένα λεξιλόγιο που αποδίδει την αισθητική και την αίσθηση που αποπνέουν τα έργα του, θα επιλέγαμε ως πιο αντιπροσωπευτικές τις λέξεις “αμάγαλμα”, “κράμα”, “κυκεώνας”, “συμφυρμός”, “χοάνη”.

Η ζωγραφική του Μόσχου –μια ζωγραφική “σε σημείο βρασμού”– θίγει ερωτήματα φιλοσοφικά: για τη βία, τον ανθρωπισμό, τη συνύπαρξη. Η σύγκρουση των μορφών στους πίνακές του σχετίζεται άμεσα με την έννοια του μετανθρωπισμού (posthumanism), μεταφράζεται δηλαδή ως φιλοσοφική σύγκρουση για το μέλλον του ανθρώπου».

Νίκος Μόσχος

Ο Νίκος Μόσχος γεννήθηκε το 1979 στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1997-2003). Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει πραγματοποιήσει έξι ατομικές εκθέσεις: το 2016 στην SWAB Art Fair (Bαρκελώνη) με την ΕNA Contemporary Gallery, το 2014 στην SWAB Art Fair (Βαρκελώνη) με την ALMA Gallery, το 2013 στην Art Athina με την Gallery Penindaplinena (Αθήνα), το 2012 στην Xippas Gallery (Αθήνα), το 2010 στην Galerie Theorema (Βρυξέλλες) και το 2007 στην Γκαλερί Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου (Αθήνα).

Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα (2004, 2007, 2009), στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (2007), στην Art Athina (2005-2015), καθώς και στην Ιταλία (Μπολόνια 2003, Βενετία 2008, Ρώμη 2009, Παλέρμο/Museo Diocesano 2019, Γένοβα/Museo di Sant’agostino 2019), στο Πεκίνο (2008), στην Κωνσταντινούπολη (2010), στις Βρυξέλλες (2010, 2011), στη Βιέννη (2014), στη Νέα Υόρκη (2015), στο Βερολίνο (2015), στο Στσέτσιν (Κάστρο των Πομερανών Δουκών 2019) κ.ά.

Έχει φιλοτεχνήσει αρκετά έργα για εξώφυλλα βιβλίων, cd’s και περιοδικά. Έργα του βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη (Αθήνα), στη Sammlung-Schirm (Βερολίνο), στο PTE Fine Arts (Νέα Υόρκη), στη Bernard Cheong Collection (Σιγκαπούρη), στη Συλλογή A. Krausser (Ντουμπάι), και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα και εξωτερικό.


Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Let’s get married, 2016