Το Art Wall παρουσιάζει το On Paper, μία έκθεση πέντε σύγχρονων καλλιτεχνών με διαφορετική εικαστική προέλευση και προβληματική, με κοινό άξονα και αφετηρία σκέψης, το χαρτί.

 
Επεμβαίνοντας στην ακρίβεια και την παραστατικότητα της αρχικής εικόνας, η Αλίκη Παλάσκα αφαιρεί κομμάτια από την επιφάνεια του χαρτιού με γρήγορες ή και τυχαίες χειρονομίες για να αναπτύξει το θέμα της. Με την πρακτική αυτή, αποτυπώνει μια σειρά από παπούτσια που ανήκουν σε γυναίκες της Συρίας καθώς μετά τον πόλεμο εκτελούν μια διαδρομή φυγής. Το χαρτί, μαρτυρία μιας νέας πραγματικότητας θυσιάζει την ολότητα του για να αποτελέσει την καταγραφή μιας ανθρώπινης διαδικασίας.

Οι εγκαταστάσεις της Ευδοκίας Κύρκου αποτυπώνουν την διαμαρτυρία του άγραφου, λευκού χαρτιού. Πρόκειται για ένα κάλεσμα σε μια δραστική ανασύσταση της σύγχρονης οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Η Κύρκου εκφράζει την αναγκαιότητα να γραφτούν εκ νέου «ιστορίες» (λευκό χαρτί), συνυφασμένες με τις νέες εξελίξεις σε συνδυασμό με την πολιτιστική παράδοση (χρήση της κλωστής) που επενεργεί ως ένα είδος γραφής στα λευκά χαρτιά.

Τα έργα της Κατερίνας Κατσιφαράκη αντιπαραθέτουν τα ίχνη της εικαστικής παρέμβασης στο χαρτί, με τα ίχνη που σχηματίζει ο άνθρωπος μέσα στο χρόνο. Επιλογές, ένστικτο, σημάδια, ίχνη, μνήμες, κάθαρση, η αποτύπωση και καταγραφή τους τεκμηριώνουν την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη και αποτελούν την κεντρική ιδέα στα έργα της.

Ο Paul Cohn παρουσιάζει τη φωτογραφική καταγραφή αστικών επιφανειών μέσα από τις επισκέψεις που πραγματοποιεί στην Chennai, στην Ινδία και σε άλλες πόλεις όπου ταξιδεύει συχνά. Με τον φωτογραφικό του φακό ο Cohn απομονώνει και καταγράφει κομμάτια από επιφάνειες τοίχων της πόλης που έχουν υποστεί παρεμβάσεις με spray paints, αφίσες, γραφή και άλλα σημάδια που το σμιλεύουν. Η στιγμιαία αποτύπωση του φακού ενάγει το κομμάτι αυτό της επιφάνειας σε έργο, ένα εφήμερο, αστικό έργο, που αλλάζει ανάλογα με τις παρεμβάσεις των κατοίκων της πόλης.

Mέσα από πολλαπλά διπλώματα του χαρτιού ο Ηλίας Μαυρόβας δημιουργεί γεωμετρικά σχήματα που στην ένωση τους θυμίζουν καλειδοσκόπιο. Η παραισθητική εικόνα των αμέτρητων σχημάτων ασκεί γοητεία στον θεατή καθώς βρίσκεται μπροστά σε ένα οπτικό δέος που αλλάζει ανάλογα με την θέση στην οποία βρίσκεται να κοιτά το έργο.
 

Επιμέλεια: Φωτεινή Καπίρη

Συμμετέχουν: Paul Cohn, Κατερίνα Κατσιφαράκη, Ευδοκία Κύρκου, Ηλίας Μαυρόβας, Αλίκη Παλάσκα

Ευχαριστίες στην Χριστίνα Πετρηνού, Ιστορικό Τέχνης / Επιμελήτρια

Έργο: Αλίκη Παλάσκα