Το ταξίδι του Φεστιβάλ του Μεγάρου Γκύζη στη Σαντορίνη συνεχίζεται με τους Human Touch, ένα από τα πλέον γνωστά, με προσωπικότητα και

μοναδικό στυλ, τζαζ συγκροτήματα της χώρας μας εδώ και 13 χρόνια. Ο David Lynch (σαξόφωνα & φλάουτο), ο Σταύρος Λάντσιας (πιάνο & πλήκτρα) και ο Γιώτης Κιουρτσόγλου (ηλεκτρικό μπάσο), έχοντας αποκτήσει τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα στον χώρο της μουσικής, κινούνται σ’ ένα ευρύ φάσμα ρυθμών και ηχοχρωμάτων. Η μουσική τους, μέσα από την ποικιλία οργάνων που παίζει ο καθένας, άμεση και επικοινωνιακή, συμπαρασύρει τον ακροατή γεμίζοντάς τον εικόνες και συναισθήματα. Οι Human Touch είναι όντως ένα “ανθρώπινο άγγιγμα”.

 

 

Στο Μέγαρο Γκύζη στη Σαντορίνη στις 20 Αυγούστου  2011

Human Touch
David Lynch, τενόρο & σοπράνο σαξόφωνο, φλάουτο, φλογέρα
Σταύρος Λάντσιας, πιάνο, πλήκτρα, τύμπανα, κιθάρα
Γιώτης Κιουρτσόγλου, ηλεκτρικό μπάσο

DAVID LYNCH, τενόρο & σοπράνο σαξόφωνο – φλάουτο – φλογέρα – φωνή

Ο David Lynch γεννήθηκε το 1961 στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνιας από μουσική οικογένεια με καταγωγές από Ιρλανδία και Ανατολική Ευρώπη. Άρχισε να ασχολείται με τη μουσική όταν ο δάσκαλός του στο σχολείο τον εισήγαγε στο κλασικό φλάουτο. Όταν έγινε 15 ετών ξεκίνησε μαθήματα τζαζ και σαξόφωνου και πήρε υποτροφία για το Idyllwild School of Music and the Arts. Συνεχίζοντας τις σπουδές του πήγε στο Λας Βέγκας, όπου σπούδασε τζαζ πλάι σε μουσικούς όπως ο Garvin Buschell (συνεργάτης των John Coltrane και Ben Webster), ο James Moody (ένας από τους μεγαλύτερους μουσικούς του Be Bop), o Charles Lloyd και ο Ralph Bowen. Στα 17 του χρόνια ενορχήστρωσε τη μπάντα του τμήματος σύγχρονης μουσικής του σχολείου του και ψηφίστηκε ως ο καλύτερος τζαζ μουσικός της χρονιάς, γεγονός που του έδωσε της δυνατότητα να αρχίσει τη σταδιοδρομία του ως μουσικός.

 

Στη συνέχεια επέστρεψε στο Λος Άντζελες όπου πήρε μαθήματα αυτοσχεδιασμού, αρμονίας και σύνθεσης στα Dick Grove Music Workshops, ενώ ταυτόχρονα άρχισε την επαγγελματική του καριέρα παίζοντας σε διάφορα clubs, στούντιο και με μεγάλες swing ορχήστρες.

 

Το 1982, στα 21 του χρόνια, η ανάγκη διεύρυνσης των μουσικών και προσωπικών οριζόντων τον έφερε από την Αμερική στην Ευρώπη. Μετά από μία παρατεταμένη περίοδο ταξιδιού, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου ένιωσε το περιβάλλον κατάλληλο για ενδοσκόπηση και διεύρυνση. Η ακόρεστη αναζήτηση για καινούργιες και δημιουργικές φόρμες έκφρασης τον έφερε σε επαφή με μερικούς από τους πιο ξεχωριστούς μουσικούς, συνθέτες και τραγουδιστές, από πολλά μέρη και από διαφορετικές παραδόσεις. Η ευαισθησία και η δημιουργικότητα, καθώς και η πρωτότυπη μουσική του προσέγγιση, χαρακτήρισαν την κάθε του συνεργασία.

 

 

Ήταν από τα ιδρυτικά μέλη των ISKRA, που το 1996 εξέδωσαν το άλμπουμ “A New Day”, στο οποίο ο David υπογράφει τα περισσότερα κομμάτια. Το 1995 κυκλοφορεί ο πρώτος προσωπικός δίσκος του με τίτλο “Lit’l Song” και το 1998 το “Wandering Home” (ζωντανή ηχογράφηση από το Μέγαρο Μουσικής).
To 1998 σχηματίζει το jazz τρίο HUMAN TOUCH με τους Γιώτη Κιουρτσόγλου και Σταύρο Λάντσια και κυκλοφορούν το πρώτο άλμπουμ τους με τίτλο “Human Touch”. Η σχέση και η επικοινωνία που αναπτύσσουν μεταξύ τους ως μουσικοί κάνει το σχήμα να αντέξει στο χρόνο με πολλές ζωντανές εμφανίσεις, ενώ παράλληλα ο Lynch συνεχίζει τις εμφανίσεις του και ως σέσιον μουσικός. Τον Ιανουάριο του 2004 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ των HUMAN TOUCH με τίτλο Movin’ (Libra Music).

 

 

Το 2003 σχημάτισε μαζί με τον Γιώργο Καλούδη το “Duo Faros”, ένα ντουέττο βασισμένο σε μία πρωτότυπη μορφή στιγμιαίας σύνθεσης και ενορχήστρωσης. Το 2004 έγραψε νέες ενορχηστρώσεις σε τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, που ερμήνευσε η Έλλη Πασπαλά με καλεσμένους τον Blaine Reinenger, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τους Human Touch και τους Raining Pleasure. Από το 2006 ο David περιοδεύει με τους “The Missing Lynch”, ερμηνεύοντας νέες συνθέσεις του και πρωτότυπα τραγούδια. To 2010, με αφορμή τη συνεργασία του με τον Ρομ σαξοφωνίστα Oprica Ivancea, δημιούργησε τους “The Heavy Metal Band”, ένα σύνολο πνευστών με neo-jazz και balkan ήχους.

Ο David έχει παίξει σε αμέτρητες ηχογραφήσεις και σε πολλά soundtrack ταινιών. Έχει επίσης γράψει μουσική για τον κινηματογράφο, το θέατρο, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και το χορό. Παράλληλα, συμμετείχε σε πολλά φεστιβάλ και συνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως είναι οι Arturo Sandoval, Trilok Gurtu, Arild Anderson, Milcho Leviev, The Temptations, Barry White, Galaxy 2 Galaxy, Culture, Joe Higgs αλλά και με τους Haig Yazdjian, Ελένη Καραίνδρου, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, Έλλη Πασπαλά, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Θάνο Μικρούτσικο, Γιώργο Νταλάρα, Παύλο Σιδηρόπουλο, Κυριάκο Σφέτσα, Ελένη Τσαλιγοπούλου και πολλούς άλλους.
 

ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΝΤΣΙΑΣ, ακουστικό πιάνο – πλήκτρα – τύμπανα – κρουστά – κιθάρα

 

O Σταύρος Λάντσιας γεννήθηκε στην Kύπρο τό 1966. Σπούδασε κλασικό πιάνο και θεωρία μουσικής στο Eλληνικό Ωδείο Λευκωσίας. Tο 1986 μεταβαίνει στην Aμερική, όπου παίρνει δίπλωμα ενορχήστρωσης (Bachelor of Music Degree in Commercial Arranging) από το Berklee College of Music της Bοστώνης. Παρακολουθεί επίσης μαθήματα σύνθεσης μουσικής για κινηματογράφο. Διακρίνεται επίσης με τα βραβεία “Count Basie Jazz Masters award for pianists 1989” και “Quincy Jones Jazz Masters award for arrangers 1990”. Mετά το Berklee συνεχίζει σπουδές jazz πιάνου και αυτοσχεδιασμού με τον διεθνούς φήμης καθηγητή και guru της jazz Charlie Banakos.

 

 

Tο 1992 έρχεται στην Aθήνα όπου εργάζεται κυρίως σαν ενορχηστρωτής – πιανίστας στην ελληνική δισκογραφία, την τηλεόραση και το θέατρο. O Σταύρος Λάντσιας χαίρει μεγάλης εκτίμησης σαν πιανίστας και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες καλλιτέχνες, όπως είναι ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Eλένη Καραϊνδρου, ο Nίκος Ξυδάκης, η Xάρις Aλεξίου, ο Γιώργος Nταλάρας, η Έλλη Πασπαλά, ο Aλκίνοος Iωαννίδης και ο Ορφέας Περίδης.

 

 

Συνθέσεις του παρουσιάζει με το συγκρότημα Human Touch, που έχει δημιουργήσει με τους διακεκριμένους μουσικούς Γιώτη Kιουρτσόγλου και David Lynch. Το 1998 κυκλοφορεί η πρώτη τους δισκογραφική δουλειά με το ομώνυμο CD “Human Touch”, όπου εκτός από πιάνο παίζει ντραμς, ακουστική κιθάρα και κρουστά.
H πρώτη του προσωπική δισκογραφική δουλειά έχει τον τίτλο “Eπιστροφή” (1999) και περιέχει συνθέσεις ενορχηστρωμένες για πιάνο, όμποε, κουαρτέτο εγχόρδων, κοντραμπάσο και τύμπανα.

 

Σε δύο συνθέσεις φιλοξενείται ο διακεκριμένος μουσικός Haig Yazdjian στο ούτι και τη φωνή. Aκολουθεί η συνεργασία του με την Έλλη Πασπαλά και τον David Lynch στη δημιουργία του σχήματος “Trio”. Tο ομώνυμο CD κυκλοφορεί το 2000. Tον Απρίλιο του 2002 κυκλοφορεί η δεύτερη προσωπική του δουλειά με τίτλο “Tο Tαξίδι μιας Nότας”. Στην ενορχήστρωση περιλαμβάνεται και 20μελής ορχήστρα εγχόρδων. Φιλοξενούνται οι David Lynch, Έλλη Πασπαλά και ο Γιάννης Σπάθας. Το 2004 κυκλοφορεί και το δεύτερο άλμπουμ των HUMAN TOUCH με τίτλο «Movin’» (Libra Music). To 2006-2007 συνεργάζεται με τον Διονύση Σαββόπουλο και τον Γιώτη Κιουρτσόγλου. Μαζί δημιουργούν τον “Πυρήνα”, μια μουσική παράσταση (κυκλοφορεί σε CD-DVD) που άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις.

 

Το πιο πρόσφατο συνθετικό του έργο ονομάζεται “Ημερολόγιο Ονείρων”, μια σουίτα για πιάνο, σοπράνο σαξόφωνο και ορχήστρα εγχόρδων. Παρουσιάστηκε το 2006 στην Πάτρα, στα πλαίσια της “Πάτρα – πολιτιστική πρωτεύουσα 2006”, με διευθυντή ορχήστρας τον Αλέξανδρο Μυράτ. Το 2011 ολοκληρώθηκε στο Los Angeles η ηχογράφηση των πιο πρόσφατων συνθέσεών του με την συμμετοχή του Peter Erskine στα τύμπανα και του Lars Danielsson στο κοντραμπάσο.

 

 

Τα τελευταία χρόνια ο Σταύρος Λάντσιας δραστηριοποιείται και στον εκπαιδευτικό τομέα δίνοντας σεμινάρια αλλά και ιδιαίτερα μαθήματα σε Jazz Πιάνο, Θεωρία, Aρμονία και Eνορχήστρωση. Oι σπουδές του, αλλά και η πολυετής του πείρα σαν επαγγελματία μουσικό, τον καθιστούν μια πολύτιμη πηγή μάθησης και πληροφορίας.

 

 

ΓΙΩΤΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ, ηλεκτρικό μπάσο

Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1965. Ξεκίνησε κιθάρα το 1981. Πρώτες επιρροές από την παραδοσιακή, τη ροκ και τη soul μουσική. Το 1983 στράφηκε στο ηλεκτρικό μπάσο, ενώ τα ακούσματά τoυ κινήθηκαν στο χώρο της jazz. Μελέτησε jazz αρμονία και θεωρία με τον Θεόδωρο Καπηλίδη. Μαζί με τους Θεόδωρο και Νίκο Καπηλίδη δημιούργησαν το Electric Jazz Trio.

 

Το 1988 φοίτησε στο Musician’s Institute του Los Angeles, όπου διδάχτηκε την τεχνική του μπάσου από μεγάλους δασκάλους, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Gary Willis, ο Bob Magnuson και ο Jeff Berlin. Ζώντας εκείνο το διάστημα στην Αμερική, είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά μεγάλους μουσικούς και να προσεγγίσει τη μουσική τους, την τεχνική τους, αλλά και τη φιλοσοφία τους για τη ζωή και για τη σχέση του ανθρώπου με τη μουσική.

 

Παράλληλα με τις σπουδές του, εμφανίστηκε σε πολλές μουσικές σκηνές του Los Angeles. To 1989 αποφοίτησε από το Musician’s Institute βραβευμένος ως “the most improved student of the year”, ενώ προτάθηκε και ως “the most outstanding player”.

 

Με την επιστροφή του στην Ελλάδα εμφανίστηκε με τους Electric Jazz Trio στο Jazz Club “Μαντάτο” στη Θεσσαλονίκη με το σαξοφωνίστα Manny Boyd και τον τρομπετίστα Danny Hayes. Ηχογράφησε με αυτούς δύο δίσκους, έναν με jazz standards και έναν με συνθέσεις του Θεόδωρου Καπηλίδη. Το 1993 ηχογραφεί με τον ισραηλινό κιθαρίστα Lior Yekutelli και τον Ελβετό ντράμερ Mark Halbeer το δίσκο “Exit”. Την περίοδο αυτή εμφανιζόταν σε διάφορα clubs στην Ελλάδα και την Ευρώπη με την Έλλη Πασπαλά και τον David Lynch. To 1996 μαζί με τον κιθαρίστα Κώστα Μπαλταζάνη και το ντράμερ Πέτρο Κούρτη δημιούργησαν το τρίο “Ίασις” και τον ομώνυμο δίσκο.

 

Την ίδια περίοδο γίνεται στενότερη η συνεργασία του με τον David Lynch και τον Σταύρο Λάντσια με τη δημιουργία του συγκροτήματος Human Touch. Ο καρπός της συνεργασίας αυτής ήταν ένας δίσκος το 1998 με τον ίδιο τίτλο. Η δουλειά αυτή αποτελεί αποτέλεσμα της εσωτερικής τους αναζήτησης, ένας ωραίος συνδυασμός σύγχρονης τεχνικής και επιστροφής στην παράδοση.

 

 

Το 2003 συνεργάζεται για μια συναυλία στη Θεσσαλονίκη με τον παγκοσμίου φήμης ντράμερ Billy Cobham. Ακολουθούν συναυλίες των Human Touch σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, όπου καταξιώθηκαν παίζοντας σε συναυλίες και φεστιβάλ δίπλα σε μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής, ενώ απó τις αρχές του 2004 κυκλοφορούν και το νέο τους δίσκο «Movin’».

 

 

Παράλληλα, συνεργάζεται με πάρα πολλούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες τόσο στη δισκογραφία όσο και σε ζωντανές εμφανίσεις.