Η Ομάδα ΡΟΔΑ παρουσιάζει στα πλαίσια του Φεστιβάλ Δήμου Κηφισιάς, για δύο παραστάσεις στις 22 & 23 Ιουνίου 2015 σε σκηνοθεσία ΜΑΡΙΑΣ ΠΕΡΕΤΖΗ το έργο ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ, το μέγα Βαβυλωνιακό έπος με φιλοσοφία Γκουρτζίεφ.

Μια συγκλονιστική ιστορία γεμάτη αισθησιασμό και ομορφιά. Μια θεατρική υπερπαραγωγή με τριάντα ηθοποιούς, γεμάτη χορό και μουσική με ζωντανή ορχήστρα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ  Μαρία Περετζή

ΚΕΙΜΕΝΟ  Δημήτρης Περετζής / Μαρία Περετζή

ΣΚΗΝΙΚΑ  Νίκος Τσιουμπλεκτσής

ΜΟΥΣΙΚΗ  Τάκης Πατερέλης / Πία Πιερράκου / Δημήτρης Γασπαράτος / Γιώργος Ντούνης / Μαρία Περετζή / Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Άγγελος Γιαννάτος / Δήμητρα Παπαδημητρίου

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ  Μαρία Περετζή / Ιουλία Βεντίκου / Βίκη Τσέλιου / Αθηνά Παπαφώτη / Άννα Κυπραίου / Μαρία Τσούγκα, Παναγιώτα Αξιiώτου

ΧΟΡΙΚΑ  Μαρία Περετζή

ΗΧΗΤΙΚΑ  Δημήτρης Γασπαράτος / Ηλίας Πιλάτος

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  Φώτης Τραγανουδάκης / Μαρίζα Πελεκάνου / Ορφέας Περετζής

ΦΩΤΙΣΜΟΣ  Μαρία Περετζή / Δημήτρης Νέλλας / Φώτης Τραγανουδάκης

ΜΑΚΙΓΙΑΖ  Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Δήμητρα Παπαδημητρίου / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή / Τζέλα Αναγνωστοπούλου

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ

Γκιλγκαμές – Δημήτρης Γασπαράτος

Ενκιντού – Γιώργος Κωστογιάννης

Αφηγητής – Σταύρος Κάππας

Ιστάρ – Ιουλία Βεντίκου

Σάμχατ – Εύα Αυλίδου

Χουμπαμπά / Νώε – Σταμάτης Λόγος

Σάμας-  Δημήτρης Μπόζες

Νινσούν – Άννα Κυπραίου

Φίδι – Κωνσταντίνα Μπαξεβάνη

Ουρσαναμπί – Δημήτρης Νέλλας

Χοροί – Αλέξανδρος Μπάτσης / Γιώργος Ντούνης / Μαρίζα Πελεκάνου / Πάτυ Παπαγεωργίου / Γιάννης Αγγέλης / Αθηνά Παπαφώτη / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή / Μαρία Τσούγκα / Βίκυ Τσέλιου / Δήμητρα Παπαδημητρίου / Πία Πιερράκου / Χρυσούλα Μπέτσα / Τζέλα Αναγνωστοπούλου / Γεωργία Καρούτσου / Λένα Κοντοπίδου / Αλέξανδρος Τζέκας

ΓΚΙΛΚΑΜΕΣ – Το μέγα Βαβυλωνιακό έπος

Ο Γκιλγκαμές, βασιλιάς της πόλης της Μεσοποταμίας Ουρούκ που τα ερείπιά της έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ, υποτίθεται πως ήταν τρισέγγονος του Νώε. Το έπος που περιγράφει τις περιπέτειές του, θεωρείται το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Στην αφήγησή του διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές από τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες άλλων λαών, όπως των Εβραίων και των Ελλήνων.

Το έπος που διηγείται τη ζωή του Γκιλγκαμές είχε επιβιώσει μέσα στις χιλιετίες στην προφορική μνήμη των λαών τις Καυκασίας, μέσα από τις απαγγελίες των ασόκ, των παραδοσιακών αφηγητάδων. Έξαφνα, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο κείμενο, ίδιο σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως είχε διασωθεί με το προφορικό λόγο. Πινακίδες που βρέθηκαν από τότε σε πολλά σημεία της Μέσης Ανατολής επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα του έργου. Μέχρι σήμερα έχουν ανασυνταχθεί τρεις διαφορετικές εκδοχές του, η λεγόμενη Βαβυλωνιακή, η Σουμεριακή και η Ασσυριακή.

Για την απόδοση από την ΡΟΔΑ, το έργο διαπλάστηκε σε μορφή θεατρική, μεταφρασμένο και διασκευασμένο ανάλογα.