Σε διάλογο με την έκθεση Pom Pom Expedition της ΜΑΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ, σε επιμέλεια RADICAL READING, θα πραγματοποιηθούν στις 23 Μαρτίου και 2 & 3 Απριλίου 2015, τρία εργαστήρια ανάγνωσης από τους επιμελητές και την καλλιτέχνιδα, σε συνεργασία με το Circuits and Currents.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εργαστήριο Ανάγνωσης

Δευτέρα 23.03.15, 18:00

Η Ποιητική της Μαλακότητας

ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ

Χρησιμοποιώντας σαν τίτλο το ομώνυμο άρθρο του Max Kozloff, το σεμινάριο θα επικεντρωθεί στην έννοια της μαλακότητας όπως αυτή προέκυψε στην Αμερικάνικη γλυπτική της δεκαετίας του 60 θέτοντας σε αμφισβήτηση τις τότε κυρίαρχες γωνιώδεις και άκαμπτες μορφές του Μινιμαλισμού. Μέσα από παρουσίαση με συζήτηση, μιας επιλογής κειμένων, εκθέσεων και φίλμ επιστημονικής φαντασίας, το σεμινάριο θα προσεγγίσει την μαλακότητα σαν μια εύπλαστη δίοδο μέσω της οποίας ενεργοποιήθηκαν έννοιες όπως η διαδικασία ως τελικό αποτέλεσμα, η παρωδία, ο ανθρωπομορφισμός και η ληθαργικότητα. Η ιχνογράφηση της μαλακότητας στην σημερινή μετα-συσχετιστική πρακτική όπου το μαλακό και το γωνιώδες έχουν έρθει σε κοινές συμφωνίες θα αποτελέσει αποτιμητικό μέρος της συζήτησης.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν email με τα στοιχεία τους και την επισήμανση “The Poetics of Softness” μέχρι και την Παρασκευή 20-3-15 στο mail@circuitsandcurrents.info

Βιβλιογραφία:

Kozloff, Max (1967) “The Poetics of Softness”. American Sculpture of the Sixties edited by Maurice Tuchman, Los Angeles County Museum of Art

Morris, Robert (1968) “Anti-Form”. Artforum, Vol.6, No.8, April 1968, p.34

Applin, Jo (2012) “Poetics of Softness in Gross Anthropomorphism: Claes Oldenburg”. Eccentric Objects; Rethinking Sculpture in 1960s America, Yale University Press, p.52-59

Αποσπάσματα από φιλμ:

The Blob (1958) Irvin Yeaworth

The Stuff (1985) Larry Cohen

Η Μαρία Γεωργούλα σπούδασε Καλές Τέχνες στο Goldsmiths College, University of London και έπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες στο Slade School of Fine Art, University College London. Από το 2012 διδάσκει και είναι Artist-in-Residence στο Repton School του Derbyshire της Αγγλίας. Η δουλειά της αποτελείται απο γλυπτά, γλυπτικές συνθέσεις και περιβάλλοντα μεικτής τεχνικής. Μέρος της ευρύτερης πρακτικής της είναι και το Nauru Project, ένα διαδυκτιακό και συνεργασιακό project με βάση την ιστορία του μικρότερου νησιού-κράτους στον κόσμο. Το 2013 η Γεωργούλα εξέθεσε τη γλυπτική της δουλειά στην New Court Gallery του Derbyshire, ενώ το 2011 είχε προηγηθεί άλλη μια ατομική έκθεση στο χώρο Frown Tails στην Αθήνα, η οποία πήρε τη μορφή μιας multi-media εγκατάστασης και performance με θέμα το Nauru Project. To 2012 επιμελήθηκε την έκθεση ‘Islets of Langerhans’ στην Ένωση Ελλήνων Αρχαιολόγων, μια ομαδική έκθεση με θέμα το φαγητό ως αισθητική τελετουργία. Άλλες συμμετοχές περιλαμβάνουν χώρους όπως οι Delfina Foundation, Λονδίνο, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, The Art Foundation, Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, Μουσείο Σάνχε, Κίνα, Guest Projects, Λονδίνο, The Service Point Building, Μάντσεστερ, Sale Rekalde, Μπιλμπάο, Tactile Bosch, Κάρντιφ κ.α.

Εργαστήριο Ανάγνωσης

Πέμπτη 02.04.15, 18:00

Τα σκουπίδια θα μας διασπάσουν: τροπικότητες του αποκειμένου

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΕΔΑΚΗ

Tο εργαστήριο θα ασχοληθεί με μια αναστοχαστική διερεύνηση των απορριμμάτων που παράγει ο σύγχρονος πολιτισμός. Θα εξετασθούν οι ιστορικές και διαπολιτισμικές εθνογραφικές επισημάνσεις σχετικά με τα σκουπίδια, οι οποίες κυρίως προσφεύγουν στην έννοια της μιαρότητας, και στη συνέχεια θα τεθούν οι σύγχρονες νοηματοδοτήσεις και οι πρακτικές που αρθρώνονται ως αποτέλεσμα της ίδιας της διαχείρισής τους. Στη μεταδημοκρατική συνθήκη, τα σκουπίδια είναι αντικείμενα φιλονικίας, διχασμού και τόπος ριζοσπαστικής εξάρθρωσης· είναι πλούτος και η συλλογή τους μείζον οικονομικό επιτήδευμα. Τα απορρίμματα ίσως συνιστούν την πεμπτουσία του σύγχρονου πολιτισμού: το πιο μεγαλόπρεπο μνημείο του, εκείνο που τον συνέχει, την μελλοντική μας αρχαιολογία.

Συνοψίζοντας, θα ιχνογραφηθεί –ως απόπειρα επιστροφής στο σύστημα της σύγχρονης τέχνης– ο καθορισμός της συμβολικής διάστασης του καλλιτεχνικού έργου μέσα από το συγκεκριμένο πλέγμα σημασιών.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν email με τα στοιχεία τους και την επισήμανση “Waste will tear us apart” μέχρι και την Παρασκευή 27-3-15 στο mail@circuitsandcurrents.info

Βιβλιογραφία

Αθανασίου, Αθηνά (2007) “Αναζητώντας τη σημειωτική χώρα: Ετερότητα, αποστροφή και ο τρόμος του εκτοπισμένου υποκειμένου”. Ζωή στο όριο: Δοκίμια για το σώμα, το φύλο και τη βιοπολιτική, Αθήνα: Εκκρεμές, 2007, σελ. 97-135

Mbembé, Achille (2003) “Necropolitics” (μεταφρασμένο από την Libby Meintjes). Public Culture 15: 1, σελ. 11-40

Bataille, George (1999) “Abjection And Miserable Forms” (μεταφρασμένο από την Yvonne Shafir). More & Less (επιμ. Sylvère Lotringer), Pasadena: MIT press, σελ. 8-13

Foster, Hal (1996) Obscene, Abject, Traumatic. October, Vol. 78 (Autumn), σελ. 106-124

Η Ευαγγελία Λεδάκη γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Είναι επιμελήτρια εκθέσεων και κριτικός της τέχνης. Έχει πραγματοποιήσει σπουδές ανθρωπολογίας (MRes, Goldsmiths College, University of London και Πάντειο Πανεπιστήμιο), επιμέλειας εκθέσεων (MA, University of Essex) και ιστορίας της τέχνης (Πανεπιστήμιο Κρήτης). Γράφει άρθρα και κριτικές για την εφημερίδα Αυγή, ενώ ποιήματα και κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε καταλόγους εκθέσεων και περιοδικά. Την απασχολεί η μελέτη της σύγχρονης τέχνης μέσα από τη συγκριτική προσέγγιση της ανθρωπολογίας και της ψυχανάλυσης.

Εργαστήριο Ανάγνωσης

Παρασκευή 03.04.15, 18:00

Non-stop: Performing labor

ΠΕΤΡΟΣ ΜΩΡΗΣ

Το εργαστήριο ανάγνωσης Non-stop: Performing labor προτείνει μια εισαγωγική ανάγνωση μορφών μεταφορντικής εργασίας στο πλαίσιο της σύγχρονης τέχνης και των θεσμών της. Μέσω της κριτικής ανάγνωσης μιας επιλογής κειμένων θεωρητικών και καλλιτεχνών, το εργαστήριο θα επιχειρήσει μια αξιολόγηση θεωριών άυλης και συναισθηματικής εργασίας, εννοιών επισφάλειας και βιοπολιτικής επιτελεστικότητας, σε σχέση με σημερινούς μηχανισμούς και διαδικασίες καλλιτεχνικής παραγωγής, διακίνησης και εμπειρίας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν email με τα στοιχεία τους και την επισήμανση “Non-stop: Performing labor” μέχρι και την Παρασκευή 27-3-15 στο mail@circuitsandcurrents.info

Βιβλιογραφία:

Lazzarato, Maurizio (1996) “Immaterial labour”. Radical thought in Italy: A potential politics (επιμ. Virno, Paolo και Michael Hardt), University of Minnesota Press, Μινεάπολις, σσ. 133-147.

Hardt, Michael (1999) “Affective labor.” Boundary, Vol 2, σσ. 89-100.

Price, Seth (2008) “Dispersion”. Νέα Υόρκη: 38th Street Publishers

Steyerl, Hito (2011) “Politics of Art: Contemporary Art and the Transition to Postdemocracy”. Are You Working Too Much? Post-Fordism, Precarity, and the Labor of Art (επιμ. Julieta Aranda, Brian Kuan Wood και Anton Vidokle), Βερολίνο: Sternberg Press, pp. 30-39.

Lütticken, Sven (2012) “General Performance”. Διαθέσιμο στον δικτυακό τόπο: http://www.e-flux.com/journal/general-performance/ (τελευταία πρόσβαση 1 Μαρτίου 2015)

Ο Πέτρος Μώρης γεννήθηκε το 1986 στην Λαμία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και το Λονδίνο. Είναι πτυχιούχος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας και του μεταπτυχιακού προγράμματος MFA Curating του Goldsmiths University του Λονδίνου, ενώ εκπονεί διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει παρουσιάσει την δουλειά του σε ατομικές εκθέσεις στις γκαλερί Duve Berlin, Βερολίνο 2014, Project Native Informant, Λονδίνο 2013, OMMU Distribution, Αθήνα 2012 και Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, Αθήνα 2010. Ως μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας KERNEL, έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις στους χώρους τέχνης Union Pacific, Λονδίνο 2015, V4ULT, Βερολίνο 2014, SPACE, Λονδίνο 2013 και XYZ Outlet, Αθήνα 2011 και έχει επιμεληθεί projects για την Μπιενάλε της Αθήνας και το project space Woodmill του Λονδίνου. Ως μέλος της επιμελητικής ομάδας SIM έχει επιμεληθεί, μεταξύ άλλων, διαλέξεις και δρώμενα στις Whitechapel Gallery και Chisenhale Gallery του Λονδίνου. Είναι συνιδρυτής του εκδοτικού και επιμελητικού project Radical Reading.

Το RR [RADICAL READING] είναι ένα επιμελητικό εγχείρημα με έδρα την Αθήνα, το οποίο ασχολείται με την σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή, την παρουσίαση και εννοιολογική πλαισίωση ατομικών εκθέσεων, καθώς και τη θεωρητική και λογοτεχνική σύνθεση των ετερογενών συντεταγμένων που διατρέχουν και ανασυντάσσουν το αισθητό και επιτελεστικό πεδίο. Συστάθηκε το 2014 από τους Ευαγγελία Λεδάκη και Πέτρο Μώρη.