Το έργο “Totem” είναι η εμβληματική συστάδα μιας στρεβλωμένης αυτοπροσωπογραφίας του καλλιτέχνη, ενώ το έργο “Stranded” αντικατοπτρίζει τον δημόσιο χώρο και τον περαστικό, εγείροντας το ζήτημα της ύπαρξης σε κοσμική κλίμακα.

Τα καταστήματα της Παροδίου Στοάς των οδών Αιόλου 42-44 και Κολοκοτρώνη είναι το πεδίο στο οποίο η Δήμητρα Μαρίνη, Αρχιτέκτων και Εικαστικός, και ο Διονύσης Παππάς, Αρχαιολόγος και Εικαστικός, μας συστήνονται μέσα από μια δράση στο ιστορικό κέντρο της πόλης έως την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου.

Οι δύο καλλιτέχνες συνδιαλέγονται μέσω των έργων τους πάνω στα ζητήματα της εθνικής ταυτότητας και του βιωμένου χώρου. Με σκοπό να επικοινωνήσουν τη σύγχρονη ελληνική τέχνη στο ευρύ κοινό, πέρα από τα όρια του μουσείου και των χώρων τέχνης, παρουσιάζουν εικαστικές εγκαταστάσεις, γλυπτά και σχέδια στις προθήκες των άδειων ισόγειων καταστημάτων.

Το έργο “Totem” (Διονύσης Παππάς, 2019) στην αριστερή βιτρίνα του πρώτου καταστήματος της οδού Αιόλου είναι η εμβληματική συστάδα μιας στρεβλωμένης αυτοπροσωπογραφίας του καλλιτέχνη. Ενώ το έργο “Stranded” (Δήμητρα Μαρίνη, 2019), ακριβώς δεξιά, αναπαριστά μια περιστρεφόμενη Υδρόγειο μπροστά από τον μεγάλο καθρέφτη που αντικατοπτρίζει τον δημόσιο χώρο και τον περαστικό, εγείροντας το ζήτημα της ύπαρξης σε κοσμική κλίμακα. Στις κεντρικές βιτρίνες της Παρόδιας Στοάς, είναι τοποθετημένα δύο σχέδια από τη σειρά “Unidentified Persons” (Διονύσης Παππάς, 2019) και το ζεύγος γλυπτών , “Heads” (Δήμητρα Μαρίνη, 2016). Το έργο “Ιεροσυλήμ” της οδού Βασιλικής (Διονύσης Παππάς, 2019) και “Trojan Horse” (Δήμητρα Μαρίνη, 2016) στην κάθετη βιτρίνα των κεντρικών καταστημάτων είναι σχόλιο στα παράδοξα του αστικού χώρου. Στο σύνολο της έκθεσης παρουσιάζονται ακόμα εικαστικές εγκαταστάσεις και κινητικά γλυπτά των δύο καλλιτεχνών.

«Η πόλη αλλάζει μαζί μας και εμείς αλλάζουμε την πόλη» λένε οι δύο νέοι δημιουργοί, που στοχεύουν σε μια διαδραστική εμπειρία με το κοινό. «Ο στόχος μας είναι να διαρρήξουμε την απόσταση μεταξύ του έργου τέχνης και του θεατή και να δημιουργούμε μια εικαστική δράση στο ιστορικό κέντρο της πόλης, στο επίπεδο των διερχομένων, των περιπατητών, με στόχο την εκπαίδευση του κοινού στη σύγχρονη τέχνη, εγείροντας το ζήτημα της διάχυσης της τέχνης στο ευρύ κοινό».

Η αλληλεπίδραση της τέχνης στο δημόσιο χώρο με τον διερχόμενο περιπατητή του κέντρου αναβαθμίζει τον αστικό χώρο, εντάσσεται μέσα σε αυτόν και γίνεται το μέσο ενός καθημερινού διαλόγου. Ενεργοποιεί τη συμμετοχή, την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα, εμπλουτίζει την καθιερωμένη εμπειρία του διερχόμενου με το βίωμα της τέχνης σε απρόσκοπτη θέα.

Οι Καλλιτέχνες:

Ο Διονύσης Παππάς, Αρχαιολόγος και Εικαστικός επικεντρώνεται σε ζητήματα ταυτότητας, τις ανθρώπινες μεταμορφώσεις, τη ρευστότητα της εικόνας, την παραμόρφωση. Χρησιμοποιεί συχνά εικόνες του παρελθόντος σαν σημείο αναφοράς για το σχολιασμό της εθνικής ταυτότητας.

Η Δήμητρα Μαρίνη, Αρχιτέκτων Μηχανικός και Εικαστικός, θέτει στο επίκεντρο του έργου της τη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με το βιωμένο περιβάλλον. Με έρευνα και εφαρμογές στο πεδίο των νέων τεχνολογιών, η εικαστικός μαζί με την ομάδα της, επανατοποθετείται απέναντι στο κοσμικό γεγονός και την εξέλιξη. Το εικαστικό και αρχιτεκτονικό της έργο έχει βραβευτεί τρεις φορές σε Πανελλήνιο επίπεδο.

Η παραχώρηση των άδειων ισόγειων προθηκών από το ΕΚΠΑ που βρίσκεται στην Παρόδιο Στοά των οδών Αιόλου 42-44 & Κολοκοτρώνη, γίνεται σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Μπάσιο, Ιστορικό και Κριτικό Τέχνης και καθηγητή στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου.