Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου, παρακολούθησα στη μουσική σκηνή του six d.o.g.s την πρώτη επίσημη παρουσίαση του ντεμπούτου άλμπουμ «Drums To Heal Society» του Βασίλη Ποδαρά, η οποία σηματοδότησε την αρχή μιας μικρής περιοδείας σε διάφορες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ συνοδεύτηκε και από την κυκλοφορία της έκδοσης του βινυλίου από τη δισκογραφική εταιρεία Puzzlemusik.

Είκοσι λεπτά μετά τις 10, ο Billy Pod -όπως είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του νεαρού ντράμερ και συνθέτη- έλαβε τη θέση του στη σκηνή, συνοδευόμενος από τον Μιχάλη Τσιφτσή (ηλεκτρική κιθάρα), τον Κίμωνα Καρούτζο (κοντραμπάσο), τον Γιάννη Παπαδόπουλο (πλήκτρα) και τον Γιάννη Αναστασάκη (electronics). Μια σύνθεση όπου τα drums έχουν κυρίαρχη θέση αποτέλεσε το πρώτο κομμάτι της βραδιάς, «Void» και ακολούθησε το μελαγχολικό «Minor mystery», με πολύ όμορφες μελωδίες στην κιθάρα και την πολύ καλή ακουστική του χώρου να γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα κιόλας λεπτά.

Έπειτα από το μικρής διάρκειας «Reminiscence», ακούσαμε το εξαιρετικό « με τη θαυμάσια μελωδική γραμμή της κιθάρας, ενώ είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε πολύ καλά solo από όλους τους μουσικούς στο «One heart». Στη συνέχεια, η πρώτη καλεσμένη της βραδιάς, Katerine Duska, ανέβηκε στη σκηνή για να ερμηνεύσει το «Limit to your love», ένα τραγούδι γραμμένο από την Leslie Feist και τον Chilly Gonzales, σε μια εκτέλεση περισσότερο κοντά στην εκδοχή του James Blake, στην οποία, μέσα από την ξεχωριστή της φωνή, προσέδωσε μια ιδιαίτερη soul αισθητική.

Ακολούθησε το «Dark passenger» με πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία, έντονο πειραματισμό στον ήχο και εναλλαγή ρυθμών και μουσικών στυλ και για το επόμενο κομμάτι, «Drums To Heal Society», το οποίο έχει αποδοθεί και ως τίτλος του δίσκου, στη σκηνή υποδεχθήκαμε τον ντράμερ Στέφανο Χυτήρη. Η συγκεκριμένη σύνθεση σκιαγραφεί τη διαφορετική «ματιά» του Billy Pod για τον σημερινό κόσμο, τους σύγχρονους ρυθμούς ζωής, καθώς και τη διαφορετικότητα, τόσο στις ανάγκες μας όσο και τον επακόλουθο τρόπο έκφρασής τους.

Ένα από τα τελευταία κομμάτια της βραδιάς ήταν το εξαιρετικό «Connection» με πολύ όμορφα solo από τον Κίμωνα Καρούτζο στο κοντραμπάσο και τον Μιχάλη Τσιφτσή στην κιθάρα, ενώ το setlist ολοκληρώθηκε με ένα από τα ωραιότερα, κατά τη γνώμη μου, κομμάτια του άλμπουμ, το «Healing», μια λιτή σύνθεση στην κιθάρα με υπέροχες μελωδικές γραμμές που εκφράζουν τα πολλά έντονα και διαφορετικά συναισθήματα τα οποία χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη φύση και ύπαρξη.

Η live παρουσίαση του δίσκου του Billy Pod, σχεδόν ένα χρόνο μετά την ηχογράφησή του, αποτέλεσε, όπως φάνηκε από το ζεστό κλίμα που επικρατούσε, μια πολύ καλή συγκυρία για τους ίδιους τους μουσικούς να μοιραστούν με το μουσικόφιλο κοινό, το νέο τους μουσικό project, αλλά και μια ευκαιρία να βιώσουν την αναγνώριση των κόπων τους ανάμεσα σε άλλους πρωταγωνιστές της σημερινής ελληνικής jazz σκηνής, η οποία φαίνεται να μεγαλώνει όλο και περισσότερο και να εμπλουτίζεται από ένα νέο, πολυμορφικό ήχο με επιρροές από άλλα μουσικά είδη.

Η ζωντανή παρουσίαση των δίσκων είναι μια πρωτοβουλία που, στο πλαίσιο της προώθησης μιας νέας δισκογραφικής δουλειάς ενός καλλιτέχνη, πραγματικά λείπει από τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται από τις περισσότερες δισκογραφικές εταιρείες, ενώ παράλληλα, πρόκειται για μια κίνηση που, κατά τη γνώμη μου, όχι μόνο φέρνει πολύ κοντά τους μουσικούς με το κοινό τους, αλλά λειτουργεί ταυτόχρονα και ως ένα μέσο διάδοσης του εκάστοτε μουσικού είδους που αντιπροσωπεύει ένας καλλιτέχνης προς το γενικότερο κοινό.


Διαβάστε επίσης:

Ο Billy Pod και ο δίσκος «Drums To Heal Society»