Ο καλλιτέχνης, που τα τελευταία χρόνια ζει στα Κύθηρα, έναν κατ εξοχήν ιδεατό προορισμό για την δυτική τέχνη, από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας, επηρεάζεται από τον μύθο (Ταξίδι στα Κύθηρα), δημιουργώντας τοπία που θέλουν να μεταφέρουν την πρόσκληση του ταξιδιού.

Ο εξωτισμός βρίσκεται στην προσδοκία, και τα έργα με την τοπιογραφία τους, περιγράφουν την αναχώρηση ή την θέαση από μακρινή απόσταση, του προσδοκώμενου τόπου.

Ο ορίζοντας, οι αναφορές στο κοντινό και το απομακρυσμένο, ο υπαινιγμός, η περιγραφή, ή η ανάμνηση, δεν αποτυπώνουν-εικονογραφούν αλλά υπηρετούν διαφορετικά κάθε φορά, τον στόχο του καλλιτέχνη.

Τα έργα που παρουσιάζονται, ανήκουν σε ένα μεγαλύτερο σύνολο, που εξελίσσεται και αλλάζει τα τελευταία δύο χρόνια.

Βιογραφικό

Ο Μανώλης Χάρος γεννήθηκε στα Κύθηρα το 1960. Σπούδασε στο Παρίσι στην Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts (1978) χαρακτική και ζωγραφική όπου και πήρε το δίπλωμα του με άριστα. Το 1982 έκανε το μεταπτυχιακό του στην Ecole Nationale Superieure des Arts Decoratifs πάνω στην επικοινωνία της εικόνας. Ενώ, το 1984 τιμάται με το Γαλλικό Εθνικό Βραβείο Pris des Fondations στον τομέα της λιθογραφίας και το Γαλλικό κράτος αγοράζει έργα του. Το 1991 ταξιδεύει στις ΗΠΑ όπου η βότκα Absolut χρησιμοποιεί έργο του για τη διαφημιστική της καμπάνια. Το 1993 σχεδιάζει μαζί με τον Μ. Ζαχαριουδάκη για την Εθνική Πινακοθήκη. Το 1996 σχεδιάζει την χαρτοκαμπάνια του Ελληνικού Εθνικού Κέντρου Βιβλίου.

Το 1998 του απονέμεται το Βραβείο της Ακαδημίας των Αθηνών για ζωγράφο κάτω των 40 ετών, ενώ το 2000 – 2001 εργάζεται ως Επισκέπτης Καλλιτέχνης στο Πανεπιστήμιο Princeton των ΗΠΑ. Έχει συμμετάσχει σε σημαντικές θεματικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.