Μετά από δύο ατομικές εκθέσεις, “ΦΕΥ: ΕΔΩ” (2018) και “ΦΕΥ: Πριν την Ηχώ” (2019), ο Αριστομένης Θεοδωρόπουλος μας προσκαλεί να ανακαλύψουμε όλα εκείνα τα αθέατα σημεία που μας περιβάλλουν και βρίσκονται έξω από τα όρια των καταστάσεων που βιώνουμε.

Η στιγμή που κάτι τελειώνει είναι ταυτόχρονα η στιγμή που κάτι νέο ξεκινά. Συνήθως αντιλαμβανόμαστε τη ζωή ως μια σειρά επεισοδίων, μια αλληλουχία γεγονότων, αγνοώντας όλα εκείνα τα ενδιάμεσα στοιχεία που ολοκληρώνουν την πραγματικότητα μας. Τα στοιχεία αυτά, που βρίσκονται ανάμεσα σε προκαθορισμένες θέσεις, συχνά περνούν απαρατήρητα και αποβάλλονται ως άχρηστα ή παρασιτικά. Ωστόσο, αυτά είναι οι καταλύτες που μπορούν να μεταβάλλουν μια συνθήκη, μια κατάσταση, μια σχέση. Ο Θεοδωρόπουλος δημιουργεί στους πίνακες του αινιγματικά, ατμοσφαιρικά τοπία χωρίς απαραίτητα να προδιαγράφει τα σημεία της αρχής και του τέλους, για να υπογραμμίσει τη σημασία όλων αυτών των ενδιάμεσων καταστάσεων που συνήθως παραβλέπονται.

Τα έργα που παρουσιάζονται, δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της δύσκολης και απαιτητικής προηγούμενης περιόδου όπως αυτή διαμορφώθηκε από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση και τον υποχρεωτικό εγκλεισμό που τη συνόδεψε. Η αίσθηση της συνεχόμενης κίνησης στις φόρμες των έργων του εικαστικού, μοιάζει να σχηματίζει πολλαπλές νοητές διαδρομές. Αυτή η αμηχανία, συνδέεται με τις συνθήκες αυτές, που τις χαρακτήριζε μια αλλόκοτη αστάθεια. Ο θεατής γίνεται κοινωνός μιας ενδιάμεσης κατάστασης, ενός μη συγκεκριμένου χώρου, καθώς αποκαλύπτονται μπροστά του όλες εκείνες οι λεπτομέρειες που έχουμε μάθει να αγνοούμε ή που μας προκαλούν συναισθήματα που ίσως να μην θέλουμε να βιώσουμε. Παράλληλα, η σκόπιμη ανθρώπινη απουσία στη νέα του δουλειά, επιτρέπει την ανάπτυξη προσωπικών ερμηνειών και αφηγήσεων σχετικά με τις έννοιες της απομόνωσης και της ύπαρξης. Έτσι, τα έργα της έκθεσης αποκτούν τόσες αφηγήσεις όσες και οι άνθρωποι που τα κοιτούν.

Ωστόσο, όταν βρίσκεται κανείς σε αυτή την ενδιάμεση συνθήκη, δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα ένταση ανάμεσα σε αντίθετες ροπές που είναι ικανή να αλλάξει την πορεία των πραγμάτων. Όπως ένα δυνατό γέλιο μπορεί να μεταμορφωθεί σε δυνατό κλάμα και για μια στιγμή τα δύο να αλληλοϋπάρχουν, πριν το ένα υπερισχύσει και εν τέλει εξουδετερώσει το άλλο, έτσι και εδώ, τα αντίθετα συμπίπτουν και συνυπάρχουν σε άρρηκτη αρμονία. Η μετάβαση από τη μια συνθήκη στην άλλη γίνεται κάποιες φορές τόσο ανεπαίσθητα που είναι σχεδόν αθόρυβη.

Η έκθεση ΕΞΩ ολοκληρώνεται με μια σκηνοθετική εγκατάσταση από κάρβουνο, με αναφορά στα σύγχρονα αστικά ερείπια και πώς αυτά μπορούν να επανεφερευθούν, καθώς και με μια πρωτότυπη μουσική περιβάλλοντος σε σύνθεση του ίδιου. Οι παρεμβάσεις του Αριστομένη Θεοδωρόπουλου στον εκθεσιακό χώρο του Μετς Κέντρο Τεχνών δημιουργούν μια εμβυθιστική, ενεργητική και καθηλωτική αίσθηση στο θεατή, δίνοντας έτσι στα έργα ένα τόνο συγκρατημένης αισιοδοξίας.

Επιμέλεια: Φωτεινή Βεργίδου

Βιογραφικό Αριστομένη Θεοδωρόπουλου

Ο Αριστομένης Θεοδωρόπουλος ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το 2018 δημιούργησε το πολυμεσικό πρότζεκτ ΦΕΥ / FEF, κυκλοφορώντας μέσα από αυτό τις καλλιτεχνικές του κινήσεις, όπως δύο ατομικές εκθέσεις, μια καλλιτεχνική έκδοση και μουσική. Η πρακτική του καλύπτει μια μεγάλη ποικιλία μέσων και υλικών στο σχέδιο, τη ζωγραφική, τον ήχο και τη μουσική, ενώ διερευνά όλα εκείνα τα νοηματικά σημεία που βρίσκονται ανάμεσα σε αντίθετες καταστάσεις. Για τον εικαστικό, οι αντιθέσεις αυτές βρίσκονται ανάμεσα στην κλασική δομή και την αφαίρεση, την ιερή τέχνη και τον υπαρξισμό, την εμπειρία και το υποσυνείδητο, το παρελθόν και παρόν. Ο Θεοδωρόπουλος έχει ασχοληθεί με τη Σκηνογραφία τόσο για το θέατρο όσο και για τον κινηματογράφο. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε διάφορους χώρους σε Ελλάδα και εξωτερικό.

*

Για την είσοδο του κοινού στον εκθεσιακό χώρο του Μετς – Κέντρο Τεχνών απαιτείται η επίδειξη έγκυρου πιστοποιητικού εμβολιασμού, πιστοποιητικού νόσησης ή αρνητικό αποτέλεσμα 48ωρης εξέτασης rapid-test ή PCR-test, σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις. Η είσοδος γίνεται με τη χρήση μάσκας και με την τήρηση των αποστάσεων τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την διάρκεια της παραμονής στην έκθεση και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Άρνηση επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού εμβολιασμού ή έλλειψη αυτού καθιστά την είσοδο μη επιτρεπτή στον επισκέπτη.