«Θα έπρεπε να είναι ευθύνη των σύγχρονων φωτογράφων να απελευθερώσουν τις γυναίκες και τελικά τον κάθε ένα από την τυραννία της νεότητας και της τελειότητας». Η φράση αυτή δείχνει ότι ο Πέτερ Λίντμπεργκ (Peter Lindbergh) δεν ήταν μόνο ένας φωτογράφος μόδας ανάμεσα στους πολλούς. «Δεν μεταχειριζόταν τις γυναίκες ως αντικείμενο αλλά ως θέμα των φωτογραφιών του» επισημαίνει ο Gilles Morat, καλλιτεχνικός διευθυντής του Pavillon Populaire.

Ο Πέτερ Λίντμπεργκ είναι επίσης αναγνωρίσιμος από τη χρήση του μαύρου και άσπρου: απαλές και βαθιές, οι αποχρώσεις του γκρι είναι διαχρονικές λες και είναι καλυμμένες με την πατίνα του χρόνου. «Βρήκε πολύ γρήγορα το στυλ του» λέει ο γιος του, ο Simon, ο οποίος έδωσε πρόσβαση στα αρχεία του φωτογράφου και ενεπλάκη σε μεγάλο βαθμό στην οργάνωση της έκθεσης, «επειδή ήθελε να είναι πιστός στο ανθρώπινο ον που ο ίδιος ήταν». Όπως ο ίδιος ο Λίντμπεργκ έλεγε «με το μαύρο και το άσπρο δεν προσπαθείς να κάνεις πιο όμορφα τα πράγματα, να κάνεις σικ ή ευχάριστα τα πράγματα, όχι, το μαύρο και άσπρο είναι αυθεντικό… Το χρώμα σταματά στην επιφάνεια. Το μαύρο και άσπρο διαπερνά το δέρμα: για μένα, δεν έχει να κάνει με το όμορφο ή το μη όμορφο αλλά με το αληθινό και το μη αληθινό».

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ