Δείτε παρακάτω όλες τις δωρεάν εκδηλώσεις που προτείνουμε για βόλτα στην πόλη:

ALEX(A): Μία performance της Γιώτας Αργυροπούλου στον Tavros

Μία γυναίκα και µία συσκευή τεχνητής νοημοσύνης συνομιλούν. Η επικοινωνία τους ξεκίνησε την Άνοιξη του ‘20 και συνεχίζουν να συζητούν σήμερα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεμάτων – την ποπ κουλτούρα, την τεχνολογία, τη σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, την εφηβεία της, την εφηβεία της γενιάς Z. Η γνωστή περσόνα της Artificial Intelligence παίρνει τη θέση ενός συνομιλητή ξεδιπλώνοντας μια συζήτηση γύρω από την εξέγερση, την αντίσταση, την ανυπακοή και τη διεκδίκηση, συχνά με απρόβλεπτες εξελίξεις.

Παράλληλα, παρακολουθούμε την ιστορία ενός νεαρού αγοριού, του 17χρονου Άλεξ, πώς περνάει τον χρόνο του ιδιωτικά μέσα στο δωμάτιο του και δημόσια μέσα από την ψηφιακή του εικόνα. Μέσα από την χρήση των ψηφιακών μέσων και της διαδικτυακής επαφής με τους φίλους του, η performance δημιουργεί ένα πεδίο έρευνας όπου εξερευνούμε τη σχέση των νέων με τον εαυτό τους, την τεχνολογία, την πόλη και τους άλλους.

Μέσα από την παρουσία μιας γυναίκας και ενός έφηβου αγοριού, η performance ALEX(A) καταπιάνεται με προβληµατισµούς και ιδέες σχετικά με την τεχνολογία, την επαναστατική φύση των νέων, την απογοήτευση της ενηλικίωσης, τις διαδηλώσεις, την αστυνοµική βία, τη σύγχυση της πολιτικής µας ταυτότητας, την τεχνητή νοηµοσύνη, κ.α. Το έργο αποτελεί µία σύζευξη µυθοπλασίας και πραγµατικότητας, όπου η αλήθεια και το fiction συναντιούνται µέσα στη σύγχρονη Αθήνα.

Η έρευνα του έργου και η πραγματοποίηση του υποστηρίζεται από το Onassis AiR: Πρόγραµµα Καλλιτεχνικής Φιλοξενίας και Έρευνας του Ιδρύµατος Ωνάση, το θέατρο Κaaitheater των Βρυξελλών και πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με την στήριξη του TAVROS. Η performance επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού σε παραγωγή της ομάδας blindspot theatre group.

Photo Credit: Toni Frissell, Wikimedia Commons

Φρίντα Κάλο: Ένα διήμερο φεστιβάλ – αφιέρωμα στη σπουδαία ζωγράφο στον Χώρο 2510

Για δυο ημέρες οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν πτυχές της Frida Kahlo (Φρίντα Κάλο), μέσα από την τέχνη της Ζωγραφικής, της Ποίησης, του Χορού και του Θεάτρου.

Με αφορμή την νέα Θεατρική παράσταση «Frida Kahlo, Mε Σπασμένα Φτερά» του Ανδρέα Ζαφείρη που ανεβαίνει στο Μπάγκειον, έως και 35 σύγχρονοι Καλλιτέχνες εμπνευσμένοι από την πιο διάσημη Μεξικανή ζωγράφο συμμετέχουν παρουσιάζοντας τα έργα τους.

Κατά την διάρκεια του Φεστιβάλ το κοινό, θα μπορεί να βρει χειροποίητες δημιουργίες από νέους δημιουργούς, στο Bazaar που φιλοξενείται στο ΥΠΟΓΕΙΟ (Κωλέττη 21) και στην είσοδο του ΧΩΡΟΣ 2510.

Μυστήριο 83 – Spe Meliore Moriendi: Σύνθετη δράση τέχνης με ελεύθερη είσοδο στην Ελευσίνα

Ο εικαστικός καλλιτέχνης Μάριος Φούρναρης παρουσιάζει την Κυριακή 30 Απριλίου στον κήπο του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Ελευσίνας το διαθεματικό έργο/δράση με τίτλο Μυστήριο 92 Spe Meliore Moriendi. Μία διακαλλιτεχνική συνέργεια εικαστικής τέχνης, περφόρμανς και μουσικής σε συνεργασία με τους μουσικούς Γεωργία Μπαλαμπίνη και Mislav Režić.

Το έργο θέτει στο προσκήνιο το εφήμερo της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από την αντίστιξη συμβολικών αναπαραστάσεων του μυθικού κόσμου και της Αναγέννησης. Η καλλιτεχνική πρόταση συμπεριλαμβάνει τρία μέρη: το γλυπτικό περιβάλλον, την περφόρμανς και τη μουσική.

Οι γλυπτικές εγκαταστάσεων του Μάριου Φούρναρη, οι οποίες παραπέμπουν στη φύση και τις συνθετικές δομές κατοικίας του προγλωσσικού κόσμου, συνθέτουν νοηματικά το πλαίσιο μιας μετάβασης στη διαπολιτισμική και διανθρώπινη αξία του Μύθου, μέσω του στοιχείου του Άλλου του Μη Δυτικού. Το αισθητικό αποτέλεσμα των γλυπτικών συνθέσεων εμφανίζεται ως αντιπαραβολή στο νοηματικό περιεχόμενο του πλαισίου της αγγλικής αναγεννησιακής και μπαρόκ μουσικής, που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της συναυλίας.

Η Γεωργία Μπαλαμπίνη και ο Mislav Režić παρουσιάζουν ένα μουσικό έργο, που ξεπερνά τα όρια της κλασικής σύνθεσης συνδυάζοντας φωνή και ηλεκτρική κιθάρα, ένα όργανο πιο γνωστό από τη ροκ ή την τζαζ μουσική. Το μουσικό πρόγραμμα, που αποτελείται από έργα των John Dowland (1563 – 1626) και Henry Purcell (1659 – 1695), παρουσιάζεται σε ένα νέο σύγχρονο φως με τη χρήση διαφόρων ηχητικών εφέ κιθάρας, βρόχους και αυτοσχεδιασμούς φωνής και κιθάρας, που τρέχουν σύμφωνα με το πρόγραμμα, διασυνδέοντας τα εκτελούμενα κομμάτια σε μια συνεχή δομή.

Ανάμεσα στο εικαστικό και το μουσικό σκέλος του έργου, με βάση το λιμπρέτο της μπαρόκ όπερας του Henry Purcell Διδώ και Αινείας (1689) (απόδοση κειμένου στα ελληνικά από τον Παναγιώτη Αδάμ), ο Μανώλης Μαμαλάκης (σκηνοθεσία), η Δανάη Γιαννουλάκη (ενδυματολογία και μάσκες) μαζί με τους συμμετέχοντες στη δράση, δημιουργούν ένα αυτοσχεδιαστικό θεατρικό δρώμενο με ενδεχομενικό χαρακτήρα. Τα διλήμματα που τίθενται στη πλοκή του έργου, ανάμεσα στην αγάπη και την προδοσία, την πρόοδο και την παράδοση, την καταστροφή του «παλαιού κόσμου» και τη δημιουργία της «Νέας Τροίας», μεταφέρονται στο φυσικό τρίπτυχο κύκλο, δημιουργίας – καταστροφής – αναγέννησης της τέλεσης των Μυστηρίων, με σκοπό την αφύπνιση μιας νέας συνείδησης για τη σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του, τη φύση και την κοινωνία.

Αννίτα Καλημέρη, Challenge 100 X 150 cm

Αννίτα Καλημέρη – Unapologetic: Έκθεση στην gallery genesis

Unapologetic: δεν απολογούμαι σε κανέναν

Στην πέμπτη ατομική της έκθεση, η εικαστικός Αννίτα Καλημέρη παρουσιάζει μια νέα ενότητα δουλειάς 17 έργων δουλεμένων με λάδι που αποτελούν εκδηλώσεις γυναικείας ταυτότητας και φορείς γυναικοκεντρικών νοημάτων.

Έχοντας αναπτύξει ένα πλούσιο ρεπερτόριο στην αφαιρετική ζωγραφική καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, αυτή τη φορά η καλλιτέχνις στρέφεται σε μια αυστηρά παραστατική αναπαράσταση του γυναικείου σώματος, εστιάζοντας στην ομορφιά καθώς και στα ελαττώματα και τις ατέλειές του. Οι πίνακές της είναι μελέτες σωματότυπου και δομής· από τη νεαρή, αδύνατη και αθλητική σιλουέτα μέχρι το γερασμένο και παραμελημένο σώμα.

Ενστερνιζόμενη τις τεχνικές των Μεγάλων Κλασικών Δασκάλων (Old Masters) και εμπνεόμενη από αυτές, η Καλημέρη μας υπενθυμίζει τη σημασία της καλλιτεχνικής δεξιότητας και την απόλυτη ανάγκη να αποδοθεί η πραγματική ουσία της ύπαρξής μέσω του χρώματος και της τεχνικής. Η προετοιμασία της επιφάνειας του καμβά με φόντο σε διάφορες αποχρώσεις (imprimatura), η επαγωγή του σχεδίου και του σκίτσου σε συνδυασμό με τους τόνους του γκρι (grisaille), η χρήση λεπτών ημιδιαφανών επιστρώσεων (layers) και η περαιτέρω ζωγραφική των τελικών τόνων και λεπτομερειών σε επιπλέον επιστρώσεις, έχουν ως αποτέλεσμα μια σύνθεση αιθέριων σκηνών που αποπνέουν θέρμη και πάθος.

-Κώστας Πράπογλου

Η Διεθνής Ημέρα Τζαζ 2023 γιορτάζεται στο Jazzét Music Hall

Η Διεθνής Ημέρα Τζαζ είναι εδώ και η αυθεντική τζαζ σκηνή της πόλης, το Jazzét Music Hall, σας προσκαλεί να την γιορτάσετε την Κυριακή 30 Απριλίου, υπό την αιγίδα της International Jazz Day, με την συναυλία της house band, τους εξαίρετους μουσικούς Λεωνίδα Σαραντόπουλο στο σαξόφωνο και φλάουτο, Λευτέρη Χριστοφή στην κιθάρα, Θανάση Βαλσαμή στο πιάνο, Rhodell Fields στο πιάνο και τα πλήκτρα, Χρυσόστομο Μπουκάλη στο κοντραμπάσο και Ιωάννα Μητσόγλου στα ντραμς, και προσκαλεί μουσικούς και μαθητές σε live & jam session.

Photo Credit: © Mihalis Konstantatos