Η απεσταλμένη μας στo 36ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Ελένη Φιλίππου, μεταδίδει από τη Δράμα.

 

Τελευταία μέρα προβολών στον κινηματογράφο «Ολύμπια» και οι μικρομηκάδες του φεστιβάλ έχουν δημιουργήσει μια υπέροχη παρεϊστικη ατμόσφαιρα που διαχέεται εντός και εκτός της σκοτεινής αίθουσας.

 

Σήμερα, παρουσιάζονται οι 8 τελευταίες μικρού μήκους ταινίες, από τις οποίες ξεχώρισαν οι εξής:

“Άννα”, του Σπύρου Χαραλάμπους.

Η ιστορία της Μαίρης, μιας Φιλιππινέζας που φροντίζει τον 85χρονο με αρτηριοσκλήρυνση κ. Μιχάλη ήταν από τα διαμάντια, όχι μόνο της σημερινής ημέρας, αλλά ολόκληρου του φεστιβάλ. Το ασπρόμαυρο τοπίο έδεσε εξαιρετικά με την παρελθοντική κατοίκηση της μνήμης του κ. Μιχάλη, στο πιο αγαπημένο πρόσωπο της ζωής του, την Άννα. Ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίζεται την ηρωίδα του ο Χαραλάμπους είναι μοναδικά τρυφερός, χαρίζοντάς της «άλαλες» κυρίως στιγμές, όχι μόνο ως κεντρική φιγούρα αλλά και σε σχέση με τον υπερήλικα άντρα. Το ‘Αν ήταν νόμιμος ο βιασμός’, του Αλέξανδρου Σιπσίδη, εμπνευσμένο από τον ‘Δήμιο του έρωτα’, του Ίρβιν Γιάλομ, δημιούργησε μια εξαιρετική, πολυεπίπεδη περσόνα ενός ανθρώπου που ο κυνισμός, αποτέλεσμα του καρκίνου, διαλύεται στο όνομα της πατρικής αγάπης. Μια βόλτα στο δάσος (ευφυής μεταφορικός τόπος για να σχηματιστούν οι σχέσεις πατέρα-γιου/ ήρωα/εαυτού και ήρωα/ζωή/θάνατος) αρκεί για να βγουν στην επιφάνεια και να διασκορπιστούν ή να συγκεντρωθούν τα κομμάτια του αντι-ήρωα που τελετουργικά ο Σιπσίδης συνθέτει στην ιστορία του. Το ‘Travel Express’ της Νατάσσας Ξύδη παρουσίασε μια πολύ ευχάριστη και επιτέλους εκτός στερεοτυπικών μοτίβων ιστορία πολυφυλετικής συνύπαρξης. Τέλος, το ‘Debtfools’, των Φίλιππου Βαρδάκα και Δέσποινας Οικονομοπούλου για την πολύ έξυπνη και ευχάριστη εννιάλεπτη διαδρομή ενός 100ευρου, που είναι υπέρ-αρκετή για να φανεί το ταλέντο, τόσο σε επίπεδο σκηνοθεσίας, όσο και σεναρίου.