Το Πάσχα πλησιάζει και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει προγραμματίσει στο πλαίσιο του κύκλου Adagio, πέντε ξεχωριστές βραδιές για την Εβδομάδα των Θείων Παθών και του Πάσχα – μέρες που αποκτούν βαθύτερο νόημα με το βλέμμα όλων στραμμένο στο προσφυγικό δράμα. Μέρες κατάνυξης, περισυλλογής και ανάτασης, μέρες υψηλής έμπνευσης για τους δημιουργούς.

Καθιερωμένος πλέον ετήσιος θεσμός του Μεγάρου, ο Κύκλος Adagio – Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα έρχεται φέτος να ξετυλίξει το αόρατο μουσικό νήμα που συνδέει το Θείο Πάθος με το ανθρώπινο δράμα. Οι φετινές εκδηλώσεις περιλαμβάνουν θρησκευτικές αλλά και κοσμικές συνθέσεις που στέλνουν, η καθεμία με τον δικό της τρόπο, το μήνυμα της ανάστασης και το φως της ελπίδας.

Το πασχαλινό οδοιπορικό στους δρόμους του Θείου αλλά και του ανθρώπινου Πάθους αρχίζει με τη «Μνήμη» και το σύνολο παλαιάς μουσικής Ex Silentio (23/4), μια συναυλία με έργα συνθετών της Διασποράς, που δημιούργησαν σε ξένους τόπους.

Επόμενος σταθμός (24/4), η  Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν του Μίκη Θεοδωράκη (μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων: Δημήτρης Μαραμής), ένας φόρος τιμής του μεγάλου συνθέτη σε όσους μαρτύρησαν στο διαβόητο ναζιστικό στρατόπεδο εξόντωσης. Η Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου ερμηνεύει Μαουτχάουζεν αλλά και τη Ραψωδία για βαρύτονο και ορχήστρα εγχόρδων (σολίστ: Τάσος Αποστόλου, συμμετέχει η Χορωδία Αρμονία Ατενέα) καθώς και την Κασσιανή.

Η μουσική αναφορά στο Θείο Δράμα συνεχίζεται, τη Μεγάλη Εβδομάδα, με την πιανιστική εκδοχή του έργου Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό (Μ. Δευτέρα 25/4) του Γιόζεφ Χάυντν, όπου ο αψεγάδιαστος ήχος του φημισμένου Έλληνα πιανίστα Νίκου Λαάρη συναντά τις συγκλονιστικές εικόνες του βραβευμένου φωτογράφου Γιάννη Μπεχράκη (αφιλοκερδής συμμετοχή), ο οποίος καταγράφει με το φακό του στιγμές της τραγωδίας των προσφύγων σήμερα· μια τραγωδία που οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα επιχειρούν να απαλύνουν μέσα από την ακούραστη παρουσία τους σε σύγχρονους τόπους μαρτυρίου. Γι’ αυτό και τα έσοδα της συναυλίας θα διατεθούν για την ενίσχυση της δράσης τους στο προσφυγικό.  

Το Αdagio κορυφώνεται τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη (26 και 27/4) με το Human Requiem που βασίζεται στο Γερμανικό ρέκβιεμ του Μπραμς καθώς και με το αριστουργηματικό Ρέκβιεμ του Βέρντι (27/4). Το πρώτο είναι μια ανατρεπτική, διαδραστική παράσταση που καταργεί το «άβατο» της σκηνής και τα όρια μεταξύ κοινού και καλλιτεχνών. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιόχεν Zάντιγκ. Ερμηνεύουν η Μάρλις Πέτερσεν, ο Δημήτρης Τηλιακός και η Χορωδία της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου. Η συναυλία πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, του Υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα. Στο Ρέκβιεμ του Βέρντι, μεγαλειώδη επίλογο του φετινού Αdagio, ενώνουν τις δυνάμεις τους καταξιωμένοι Έλληνες και γερμανοί λυρικοί ερμηνευτές (Ούρσουλα Τάργκλερ-Ζελ, Μανουέλα Μπρες, Μάριο Τζεφίρι, Πέτρος Μαγουλάς), τρεις χορωδίες (ΕΡΤ, Δήμου Αθηναίων, ΕΜΠ) και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Στο πόντιουμ, ο διακεκριμένος γερμανός αρχιμουσικός Μάρκους Μπος. Η μεγάλη πασχαλινή συναυλία, συμπαραγωγή της ΚΟΑ και του ΟΜΜΑ, πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ). Μέρος των εσόδων θα διατεθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς. 

Το πρόγραμμα των συναυλιών διαμορφώνεται ως εξής:

23 Απριλίου/20:30
Ex Silentio: Μνήμη

24 Απριλίου/20:30  
Μίκης Θεοδωράκης: Ραψωδία – Μαουτχάουζεν

25 Απριλίου/20:30  
Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό

26, 27 Απριλίου /21:00
Human Requiem

27 Απριλίου/20:30  
Giuseppe Verdi: Requiem