Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή

Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή

Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίστηκε με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων. Στις 28 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε η πρώτη καινούρια μας παραγωγή, «Το γήρας/ Ένα Χορικό» της Γεωργίας Μαυραγάνη με πρωταγωνιστή έναν χορό ηλικιωμένων και νέων ηθοποιών.  

Στόχος μας για αυτήν την χρονιά είναι να καθιερωθούμε στη συνείδηση του κοινού της πόλης ως η -εκ των πραγμάτων- εναλλακτική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, ως ένας χώρος ανοιχτός και φιλόξενος, με ενέργεια και διάθεση για πειραματισμό, εκπλήξεις, δυνατά κείμενα και ενδιαφέρουσες σκηνοθεσίες. Επιλέγουμε να ανεβάσουμε έργα με πολιτικό και κοινωνικό προσανατολισμό, όμως προσπαθούμε να αναπτύξουμε το θέμα μας διαλεκτικά. Οδηγός μας είναι η φράση του Γκοντάρ «Να κάνουμε ταινίες πολιτικά και όχι πολιτικές ταινίες». Οι αισθητικές μας επιρροές και αναφορές ποικίλουν από τον Χρήστο Βακαλόπουλο μέχρι τον Christoph Schlingensief και θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να βοηθήσουμε, ώστε σταδιακά μέσα από τον χώρο και τον οργανισμό αυτό, σύγχρονες αφηγήσεις από την Ελλάδα να βρούνε τον δρόμο και την παρουσία τους στην διεθνή σκηνή.

Ο προγραμματισμός μας εκτός από τις 5 νέες παραγωγές και τις 2 μετακλήσεις από το εξωτερικό, περιλαμβάνει κάθε Τετάρτη και τον θεσμό του "Open Stage", που θα διαμορφώνεται κατά την διάρκεια της χρονιάς και θα περιλαμβάνει ποικίλες εκδηλώσεις από παρουσίαση νέων κειμένων μέχρι συναυλίες και συναντήσεις με σκηνοθέτες, αλλά και το θεματικό φεστιβάλ για τον Ελληνικό Εμφύλιο από τις 30 Μαρτίου έως 3 Απριλίου, για το οποίο περιμένουμε προτάσεις από ομάδες και καλλιτέχνες .

Ελπίζουμε η Πειραματική Σκηνή /-1 στο κτήριο του Rex στην Πανεπιστημίου σύντομα να αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες αυτής της πόλης.

Info: Ο Ανέστης Αζάς γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1978. Σπούδασε στο Tμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ και στην ανώτατη δραματική σχολή Ernst Busch Βερολίνου (Σκηνοθεσία). Ως βοηθός για τη σκηνοθεσία , την έρευνα και τη δραματουργία έχει συνεργαστεί με τον Dimiter Gotscheff και με τους Rimini Protokoll. Σε συνεργασία με τον Πρόδρομο Τσινικόρη έχει συγγράψει και σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων τα έργα: Ταξίδι με τρένο (Φεστιβάλ Αθηνών 2011), Επίδαυρος- Ενα ντοκιμαντέρ μια κριτική ανασκόπηση της ιστορίας του φεστιβάλ Επιδαύρου (μικρή Επίδαυρος 2012), και Τηλέμαχος- Should I stay or should I go?, (Ballhaus Naunynstrasse Βερολίνο/ Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών/ Αθήνα 2013). Από τον Οκτώβριο του 2015 έχει αναλάβει μαζί με τον Πρόδρομο Τσινικόρη την καλλιτεχνική διεύθυνση της Πειραματικής Σκηνής " -1 " του Εθνικού Θεάτρου.

Ο Πρόδρομος Τσινικόρης γεννήθηκε το 1981 στο Βούπερταλ της Γερμανίας από γονείς μετανάστες. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. Από το 2005 μέχρι το 2008 ανήκε στο θίασο της «Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης». Το 2009 συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Ντίμιτερ Γκότσεφ στο Εθνικό Θέατρο («Πέρσες» / Αγγελιοφόρος) και Rimini Protokoll («Προμηθέας στην Αθήνα»).
Μαζί με τον Ανέστη Αζά έγραψε και σκηνοθέτησε τα reality theater – projekt «Ταξίδι με τρένο» (Φεστιβάλ Αθηνών 2011), «Επίδαυρος – ένα ντοκιμαντέρ» (Φεστιβάλ Αθηνών 2012), «Τηλέμαχος - should I stay or should I go?» (Ballhaus Naunynstrasse / Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2013) και «Utopia in progress» (Jugendtheater Konstanz / ΚΘΒΕ 2014).

Τον περασμένο Μάιο ήταν υπεύθυνος για την έρευνα και τη δραματουργία της παράστασης «X APARTMENTS Athens». Για το Φεστιβάλ Αθηνών 2015 σκηνοθέτησε το "Στη μέση του δρόμου". Από τον Οκτώβριο του 2015 έχει αναλάβει μαζί με τον Ανέστη Αζά την καλλιτεχνική διεύθυνση της Πειραματικής Σκηνής " -1 " του Εθνικού Θεάτρου.

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 34

Σχετικές ειδήσεις
Μαριλίτα Λαμπροπούλου: Μερικές σκέψεις για τη Σκακιστική Νουβέλα
29.11.2016 15:14
Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου γράφει για την γοητευτική Σκακιστική Νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ που ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία σε δική της σκηνοθεσία και με ερμηνευτή τον Γιάννη Νταλιάνη.
Μιχάλης Πανάδης: Μια φυσιολογική οικογένεια, όπως όλες, με τα δικά της...
22.11.2016 10:52
Ο Μιχάλης Πανάδης γράφει για την παράσταση "Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν" που παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, μια γνήσια κωμωδία πολύ θλιβερή ή μια γνήσια τραγωδία πολύ αστεία.
Αθανασία Καραγιαννοπούλου: Η Αγάπη είναι το φάρμακο για τα δεινά μιας εποχής
03.11.2016 14:38
Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου γράφει για το De Profundis (Εκ Βαθέων), την αριστουργηματική ερωτική επιστολή του Όσκαρ Ουάιλντ που «ζωντανεύει» στη β’ Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.
Πειραματική Σκηνή - «Θέμα Εμφύλιος»: Βήμα και «φωνή» σε νέους καλλιτέχνες
30.03.2016 11:48
Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, που άνοιξε ξανά τις πόρτες της για να δώσει βήμα και «φωνή» σε νέους καλλιτέχνες, με καλλιτεχνικούς διευθυντές τους άξιους Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη, διοργανώνει κατά το διάστημα 30 Μαρτίου έως και 3 Απριλίου 2016 ένα Θεματικό φεστιβάλ για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, από την έναρξη του οποίου συμπληρώνονται φέτος 70 χρόνια. Νέοι και ανήσυχοι δημιουργοί (ή συνδημιουργοί), που επιλέχθηκαν για να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, μοιράζονται μαζί μας τις σκέψεις τους για το θέμα «Εμφύλιος» και τις ποικίλες αποτυπώσεις του στο σήμερα…
Ελένη Τριανταφυλλοπούλου: Ένα γοτθικό μυθιστόρημα στη σκηνή του θεάτρου
15.03.2016 10:14
570 σελίδες, 154.000 λέξεις, 90 ημέρες εντατικής συγγραφικής δραστηριότητας, πάνω από έξι μήνες μελέτης και έρευνας. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική αποτίμηση της ενασχόλησής μου με τη θεατρική μεταφορά του Καλόγερου. Η θεατρική διασκευή ενός μυθιστορήματος όμως είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από ένα μαθηματικό άθροισμα.