Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 19:00, η Alma Contemporary Art Gallery στα Τρίκαλα, παρουσιάζει τον ζωγράφο Γιώργο Αυγέρο. Η έκθεση έχει τίτλο «Ζωγραφικές Ιστορίες σε Τρισδιάστατο Φόντο» και θα διαρκέσει έως τις 30 Ιανουαρίου 2017.

Η προτίμηση του ζωγράφου Γιώργου Αυγέρου στην απεικόνιση της φύσης τα τελευταία χρόνια είναι δεδομένη. Ασπρόμαυρα τοπία, δέντρα και λιβάδια, δάση και κλαδιά δέντρων- εικόνες γεμάτες φως και υγρασία – αποδεικνύουν την έως ένα βαθμό εμμονή του στο άναρχο φυσικό τοπίο, η οποία,  εκφράζει την παροδική, φαντάζομαι, αντίθεση του προς τον δομημένο αστικό χώρο. Στην πρόσφατη εικαστική του ενότητα ασχολείται κυρίως με το δάσος, εμπνέεται από μυστηριακά και υποβλητικά κομμάτια του,  που του δίνουν τη δυνατότητα  να παίξει με τις φωτοσκιάσεις, να αξιοποιήσει στο μάξιμουμ την  προοπτική, προσδίδοντας έτσι  στα έργα του μοναδική αίσθηση βάθους και όγκου, ξεχωριστή πλαστικότητα με έντονες τονικές αρμονίες και αντιθέσεις. Η ανθρώπινη φιγούρα που δειλά έκανε την εμφάνισης της σε κάποια προηγούμενα έργα του επανέρχεται και πάλι, ενσωματωμένη στο σύνολο, αλλά πάντοτε σχετικά μικρή μπροστά στην κυριαρχία και την μεγαλοπρέπεια του θέματος.

Στην εξέλιξη της δουλειάς του ο Αυγέρος ξεφεύγει σταδιακά από το αυστηρά ασπρόμαυρο τοπίο, προσθέτει χρώμα, φωτίζει και δίνει ανάσα ζωής στις εικόνες του δάσους. Ταυτόχρονα,  μια μικροσκοπική πρόσφυγας αντικαθιστά την  Αλίκη -ο μύθος υποκαθίσταται από τη βίαιη πραγματικότητα-, ένας κυνηγός μόλις που διακρίνεται στο βάθος ενός ανοίγματος, ωστόσο, σε πρώτο πλάνο έρχονται τα πουλιά και τα ζώα του δάσους. Ένας γύπας, ένας σκύλος, ένας λαγός και μερικά πουλιά, διασπούν τη σιωπή του δάσους, μοιάζουν να προτάσσουν την κυριαρχία τους σ’ αυτό. Κάποιοι πίνακες του ζωγράφου μοιάζουν με μικρές, στιγμιαίες σχεδόν, αφηγήσεις σε τρισδιάστατο φόντο.

Για να ολοκληρώσει τα έργα του ο Γιώργος Αυγέρος  επινόησε μια καθαρά δική του τεχνική.  Ζωγραφίζει με κάρβουνο και χρώμα πάνω σε  διαφορετικά επίπεδα διαφανούς φιλμ, για να δώσει στον θεατή την τρίτη διάσταση και μια ανάγλυφη γλυπτικότητα. Εδώ θα μπορούσε να πει κανείς ότι σε μερικά από τα τελευταία έργα του φτάνει την τεχνική  του στο απόγειό της. Καθώς οι κορμοί των δέντρων προβάλλονται σε πρώτο επίπεδο, διακρίνεται κάθε λεπτομέρεια του ξύλου, κάθε στίγμα που φέρει στην επιφάνεια του, ενώ με το χρώμα αποτυπώνεται όχι μόνο η ηλικία αλλά και η υφή του.

Ο καλλιτέχνης, μ’ έναν δικό του πρωτότυπο τρόπο δημιουργεί μια σειρά από ρεαλιστικούς πίνακες, οι οποίοι, όμως, δεν συνάδουν με τις έννοιες ρεαλισμός ή νατουραλισμός, όπως τουλάχιστον αυτές καταγράφονται στην Ιστορία της Τέχνης.Η μίξη ζωγραφικής με σύγχρονη γλυπτική – στοιχεία αναγνωρίσιμα σε πολλές φάσεις της δουλειάς του – κάνουν τα έργα του σημαντικά  σε σύλληψη, κατασκευή και πρωτοτυπία.  

Ο Γιώργος Αυγέρος είναι ένας σύγχρονος, ευφάνταστος, σκεπτόμενος και χαμηλών τόνων καλλιτέχνης, χειρώνακτας θα μπορούσαμε να πούμε. Η μίξη τεχνών και τεχνικών που επιχειρεί, δεν είναι τίποτε άλλο από μια αναγωγή του παρελθόντος στο σήμερα, με την επιστράτευση σύγχρονων μέσων και υλικών, σε ένα αισθαντικό, δημιουργικό και πολυεπίπεδο εικαστικό παιχνίδι.

Πέγκυ Κουνενάκη