Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης επενδύοντας περαιτέρω στη ψηφιακή του διάσταση, τιμά την World Piano Day, που εορτάζεται στις 29 Μαρτίου, με ένα αφιέρωμα που βάζει πολλά πιάνα και πιανίστες στη σκηνή. Το Piandaemonium, ένα σύνολο με 12 πιανίστες σε 6 πιάνα συνήθως, καταπολεμά την μοναχικότητα του πιανίστα ακόμα και σε δύο μόνο πιάνα.

Σε αυτή τη «συναυλία» με ευκαιρία της World Piano Day, το Piandaemonium παρουσιάζει ένα πρόγραμμα από την κλασσική εποχή ως τον εικοστό αιώνα με έργα για τρεις ως πέντε πιανίστες σε ένα και δύο πιάνα. Τρία διασκευασμένα έργα για 4 πιανίστες σε 2 πιάνα συνδυάζονται με τρία έργα στην αυθεντική τους μορφή: στόχος του συνόλου είναι η ανάδειξη του οργάνου τόσο μέσω των δυνατοτήτων και περιορισμών του όσο και μέσω μίμησης της ορχήστρας. Στη συναυλία συμμετέχουν οι πιανίστες 1) Ευτυχία Βενιωτά. 2) Νίκος Ζαφρανάς 3) Θόδωρος Κοτεπάνος 4) Ειρήνη Μαύρου και 5) Στέφανος Νάσος.

To πρόγραμμα περιλαμβάνει

Ludwig van Beethoven (1770-1827):
Τα ερείπια των Αθηνών, έργο 113
Εισαγωγή
– Andante con moto
– Allegro ma non troppo
για 8 χέρια σε δύο πιάνα (μεταγραφή: A. Horn)
(Μαύρου, Ζαφρανάς, πιάνο 1 – Βενιωτά, Νάσος, πιάνο 2)

Franz Schubert (1797-1828):
Στρατιωτικό εμβατήριο αρ. 1 σε ρε μείζονα, έργο 51
για 8 χέρια σε δύο πιάνα (μεταγραφή Ε. Pauer)
(Κοτεπάνος, Βενιωτά, πιάνο 1 – Νάσος, Ζαφρανάς, πιάνο 2)

Sergei Rachmaninoff (1873-1943):
Romance, για 6 χέρια σε ένα πιάνο
(Μαύρου, Κοτεπάνος, Νάσος)

Camille Saint-Saëns (1835-1921):
Danse Macabre, έργο 40
Συμφωνικό ποίημα για 8 χέρια
(μεταγραφή: E. Guiraud)
(Βενιωτά, Μαύρου, πιάνο 1 – Κοτεπάνος, Ζαφρανάς, πιάνο 2)

Alfred Schnittke (1934-1998):
Αφιέρωμα στους Σταβίνσκυ, Προκόφιεφ και Σοστακόβιτς (1979)
για 6 χέρια σε ένα πιάνο
(Βενιωτά, Κοτεπάνος, Νάσος)

Percy Grainger (1882-1961):
Random Round (1954), για 5 πιανίστες σε 2 πιάνα
Πρώτη πανελλήνια παρουσίαση
(Μαύρου, Κοτεπάνος, Ζαφρανάς, πιάνο 1 – Βενιωτά, Νάσος, πιάνο 2)

Για το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης αυτή είναι η 4η εκδήλωση που προσφέρει δωρεάν για το 2021 στο κοινό, από το κανάλι του στο You Tube, και η 48η συνολικά από το περασμένο Μάρτιο. Το «ψηφιακό» Μέγαρο (#megaro_thess_net) με πρωτότυπες παραγωγές αλλά και παραστάσεις από το πλούσιο αρχείο του, αποσκοπεί να το κάνει παντού προσβάσιμο.

Η προβολή θα γίνει στις 29/3 (στις 17:00) από το κανάλι του ΟΜΜΘ στο YouTube.