H μόδα και οι τίτλοι των εφημερίδων χαρακτηρίζονται από το εφήμερο της ύπαρξής τους. Στην ιστορία του ενδύματος, οι εφημερίδες, είτε σαν υλικό είτε σαν πηγή έμπνευσης, χρησιμοποιήθηκαν στη μεταμφίεση και στη μόδα με ευφάνταστους τρόπους.

Σχεδιαστές όπως η Elsa Schiaparelli, o John Galliano, o Demna Gvasalia και η Rei Kawakubo, ανάμεσα σε άλλους, έχουν χρησιμοποιήσει υφάσματα με ντεσέν τυπωμένο με σελίδες εφημερίδων, ενώ ποικίλα χάρτινα φορέματα από τη δεκαετία του 1960 είναι διακοσμημένα με αποκόμματα των εφημερίδων που διαφήμιζαν. Παρόλα αυτά, οι τυπωμένες λέξεις δεν είναι τυχαίες – φέρουν ιδιαίτερα μηνύματα.

Με αφετηρία τα Χάρτινα Φορέματα από τη Συλλογή της ATOPOS cvc, η ομιλία θα εξερευνήσει τη συναρπαστική αυτή σχέση μεταξύ των εφημερίδων και της μόδας.

Μυρσίνη Πήχου

H Μυρσίνη Πήχου έπεσε στην «μαύρη τρύπα» της χάρτινης μόδας δεκαπέντε χρόνια πριν, όταν συμφώνησε να ακολουθήσει τον Βασίλη Ζηδιανάκη και τον Στάμο Φαφαλιό στην έρευνά τους πάνω στη μαγεία της χάρτινης ένδυσης διαφορετικών εποχών και πολιτισμών. Συμμετείχε στην οργανωτική ομάδα της πρώτης έκθεσης «ΧΡΑΑΑΤΣ!! Μόδα από Χαρτί» που επιμελήθηκε ο Βασίλης Ζηδιανάκης και παρουσιάστηκε στην Αθήνα το 2007.

Η κύρια αρμοδιότητά της, τότε, ήταν να καταγράψει και να τεκμηριώσει για την έκθεση πάνω από 250 χάρτινα φορέματα της δεκαετίας του 1960 από την συλλογή της ATOPOS cvc. Kείμενο της για τη συλλογή συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο της έκθεσης, ο οποίος περιλαμβάνει κείμενα της Alexandra Palmer, της Kaat Debo, της Akiko Fukai, της Christina Leitner και της Lydia Kamitsis, ανάμεσα σε άλλους.