Σήμερα, Τρίτη 18 Ιουλίου, μια ομολογουμένως ζεστή ημέρα, υπάρχουν τρεις συναρπαστικές επιλογές για βόλτα στην πόλη, για τους γενναίους που θα αποφασίσουν να εξορμήσουν.

Και το καλύτερο; Και οι τρεις αυτές επιλογές είναι με ελεύθερη είσοδο. 

Apostolos Leventopoulos Trio feat. Vasilis Xenopoulos

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2023 | Τζαζ στην Πλατεία | Πειραιώς 260 | 23:00

Στο πλαίσιο του μίνι φεστιβάλ «Τζαζ στην Πλατεία», ο Απόστολος Λεβεντόπουλος, με το organ trio (Απόστολος Λεβεντόπουλος κιθάρα, Γιώργος Κοντραφούρης όργανο hammond Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης ντραμς) του και τον Βασίλη Ξενόπουλο, θα μας συνεπάρουν με τις μουσικές τους στην Πειραιώς 260.

Οι συνθέσεις του Απόστολου Λεβεντόπουλου συνδυάζουν την παραδοσιακή τζαζ γλώσσα με πιο μοντέρνες συνθετικές και αυτοσχεδιαστικές προσεγγίσεις, και τον λυρισμό της κιθάρας με τον εκρηκτικό ήχο του organ trio. Πέντε ξεχωριστά τζαζ σχήματα, υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια του διακεκριμένου σαξοφωνίστα Δημήτρη Τσάκα, στήνουν μετά το τέλος των παραστάσεων, μια γιορτή τζαζ με ελεύθερη είσοδο για όλες και όλους, σ’ ένα πρόγραμμα που θα εκτείνεται σ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος της Πειραιώς 260, από τον Ιούνιο έως τις 20 Ιουλίου.

Photo Credit: Mariza Kapsabeli

Σύμπαν Μιρό

Ινστιτούτο Θερβάντες | Έκθεση με επιλεγμένα έργα του Ισπανού ζωγράφου και γλύπτη, Ζουάν Μιρό | 10:00-19:00

Η έκθεση Σύμπαν Μιρό, με έργα από το τελευταίο δημιουργικό στάδιο του καλλιτέχνη, δείχνει πώς εδραιώνει το δικό του στυλ, το οποίο διυλίζει σιγά-σιγά σε όλη την μακρά πορεία του. Αυτή την περίοδο, ο Μιρό εργάζεται σε δημιουργικούς κύκλους, συνδυάζοντας έργα πιο περιεκτικά, που τείνουν να καλύψουν όλη την ζωγραφική επιφάνεια, με άλλα, πιο νηφάλια, με πινελιές κίνησης και πιο ποιητικά, στα οποία κυριαρχεί το κενό. Παρά τις διαφορές στην μορφή, τα τρία ζωγραφικά έργα έχουν ως κοινό σημείο την χρήση του ίδιου χρωματικού φάσματος, που περιορίζεται στα αρχικά χρώματα, συνοδεία του μαύρου, το οποίο εδώ αποκτά δομική λειτουργία. Η ενασχόληση του Μιρό με την γλυπτική χρονολογείται από το 1928, όταν άρχισε να δουλεύει με κολλάζ και με αντικείμενα. Ο Μιρό προκαλεί την ζωγραφική κι έτσι εκτελεί την θρυλική του «δολοφονία της ζωγραφικής», εισάγοντας την χρήση υλικών που θεωρούνται «φτωχά». Αυτά τα έργα θα τον οδηγήσουν στις κατασκευές του 1930 και στις δομές-αντικείμενο του 1931, που ακολουθούν τα ίχνη της επανάστασης που έφερε η χρήση των καθημερινών αντικειμένων στα ready-made του Μαρσέλ Ντυσάν και στα σουρρεαλιστικά γλυπτά. Ο Μιρό θα επανέλθει δυναμικά στην γλυπτική στην δεκαετία του ’60, με μια ευρεία και φιλόδοξη παραγωγή. Θα επανασυνδεθεί με το objet trouvé ή τυχαία επιλεγμένο αντικείμενο, που θα συναρμολογήσει με χιούμορ, ως ένα «θεσπέσιο πτώμα» και στο οποίο θα εφαρμόσει την κλασική διαδικασία της γλυπτικής σε ορείχαλκο με καλούπι. Ο καλλιτέχνης εμπνέεται από κάθε είδους αντικείμενα που βρίσκει κατά τύχη στην φύση όταν κάνει περίπατο, ή από αντικείμενα διαμορφωμένα απ’ τον άνθρωπο και τα συλλέγει στο εργαστήριό του. Η έκθεση περιλαμβάνει τρία ζωγραφικά έργα, δύο γλυπτά και πέντε φωτογραφίες και την επιμελήθηκε η Βερονίκ Ντυπά.

Αγγελική Τουμπανάκη: For Women

Φεστιβάλ Ρεματιάς 2023 | Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς | 21:00

Η Αγγελική Τουμπανάκη έρχεται ζωντανά στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2023 για μια συναυλία με τίτλο “For Women”.

Τραγούδια για γυναίκες ελεύθερες πέρα από τα όρια των στερεοτύπων. Πειρατίνες, μάγισσες, γυναίκες παθιασμένες, αιρετικές, ονειροπόλες και πρωτοπόρες. Γυναίκες που ερωτεύονται, που πονούν, που θρηνούν, που ονειρεύονται, που επαναστατούν και ανασταίνονται. Δεκατρείς καλλιτέχνες επί σκηνής, δεξιοτέχνες της παραδοσιακής και τζαζ μουσικής, βοκαλίστριες, ηθοποιοί, δημιουργούν ένα πολυδιάστατο σύμπαν, ενώνουν ετερογενείς μουσικές, αυτοσχεδιάζουν και αλληλεπιδρούν φτιάχνοντας έναν κόσμο αφιερωμένο στη γυναίκα την άχρονη και διαχρονική.