Η σημερινή βόλτα στην πόλη μας βρίσκει στις γκαλερί και τις αίθουσες τέχνης, της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης.

4 εκθέσεις για βόλτα στην πόλη

Η έκθεση «Χρήστος Δικαιάκος. Ο κόσμος ως ανοιχτό στούντιο» έρχεται στην 8η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Τι μπορεί να συνδέει τα περίχωρα του Βανκούβερ στα τέλη της δεκαετίας του 1960, τεράστιους, κομμένους κορμούς δέντρων από την ακτή Locarno και τελετές αυτόχθονων πληθυσμών στον Καναδά, τη φύση δίπλα από την Αττική Οδό στην Αθήνα, όψεις διαλογής φρούτων, ηχολήπτες που ηχογραφούν των ήχο των δέντρων, μια λαϊκή αγορά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, δύο γυναίκες από το Αφγανιστάν και ένα μικρό αγόρι με φόντο την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα με σκαλωσιές; Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται ασύνδετα, φέρουν όλα όμως το φωτογραφικό βλέμμα του Ελληνοκαναδού Χρήστου Δικαιάκου, ενός σημαντικού καλλιτέχνη της διασποράς, και είναι μόνο κάποιες από τις επιλογές από φωτογραφικές σειρές των πέντε τελευταίων δεκαετιών του έργου του στην πρώτη του αναδρομική έκθεση στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.

Η έκθεση «Χρήστος Δικαιάκος. Ο κόσμος ως ανοιχτό στούντιο» πρόκειται να παρουσιαστεί στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, από τις 23 Φεβρουαρίου έως τις 04 Ιουνίου 2023.

Ραλλού Παναγιώτου – Body Panels Mirrors Lights: Έκθεση στην γκαλερί Bernier / Eliades

Η Ραλλού Παναγιώτου με το “Body Panels Mirrors Lights” παρουσιάζει για δεύτερη φορά ατομική της έκθεση στην γκαλερί Bernier / Eliades.

Στην έκθεση Body Panels Mirrors Lights δύο σειρές έργων, μια σειρά γλυπτών και μία τυπωμάτων, ξεδιπλώνονται μαζί, δημιουργώντας πολυδιάστατες συνδέσεις σε ένα επικαλούμενο τοπίο, ταυτόχρονα εξωτερικό / εσωτερικό, αστικό / εξοχικό, κατοικημένο / άδειο. Τα αντικείμενα στην έκθεση εμφανίζονται την ίδια στιγμή κοντινά στην αφή και σαν μακρινές σιλουέτες, δημιουργώντας ξαφνικές εναλλαγές σε μετρικές αξίες, συγκεκριμένα μεγέθη και εσωτερική κλίμακα.

Η σειρά των τυπωμάτων απεικονίζει μεμονωμένα, εσωτερικά και εξωτερικά μέρη αυτοκινήτων, εικόνες που βρέθηκαν κι επιλέχθηκαν βάση μιας ιδιαίτερης αίσθησης ψυχολογικής υποβολής. Οι εικόνες απομονώνονται, διπλώνονται, μεγεθύνονται, γίνονται σχεδόν αφαιρετικές, μετατρέποντας το αντικείμενο σε σκηνικό τοπίο. Τα ονόματα και οι ορολογίες αυτών των στοιχειωδών τμημάτων με τη σειρά τους αποτελούν ένα μηχανισμό αφήγησης, μια γλώσσα για χωρικότητα, όρια, εκκίνηση, που συνδέεται με τη συνύπαρξη.

Άνθρωπος στις πόλεις: Ομαδική έκθεση στην Chili Art Gallery

Η έκθεση «Άνθρωπος στις πόλεις» λαμβάνει χώρα σε φυσική μορφή στην Αθήνα 23 Φεβρουαρίου – 4 Μαρτίου 2023 στην Chili Art Gallery, αλλά θα είναι διαθέσιμη από τη δεύτερη ημέρα μετά το άνοιγμά της και διαδικτυακά, σε συνεργασία με την ARTgrID.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα διεξαχθούν την πρώτη μέρα, Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου ώρες 18:00 – 21:00. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, κολλάζ, εικαστική φωτογραφία και ψηφιακή τέχνη σε έντυπη μορφή.

Στο επιμελητικό σημείωμα, ο κ. Καπράλος σημειώνει μεταξύ άλλων: «Μια θεωρία της Κοινωνιολογίας, αυτή της συμβολικής αλληλεπίδρασης, υποδηλώνει ότι οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τα νοήματα που τους δίνουμε διαμορφώνουν την κατανόησή μας για τον κόσμο και τη θέση μας σε αυτόν. Ορισμένως, εξηγεί πώς ο γρήγορος και ανταγωνιστικός χαρακτήρας της ζωής στην πόλη μπορεί να δημιουργήσει μια κουλτούρα ατομικισμού και ιδιοτελούς συμφέροντος, οδηγώντας σε κατάρρευση των κοινωνικών συνδέσεων και των κοινοτικών αξιών. Η θεωρία του συμβολικού αλληλεπίδρασης προσφέρει έναν πολύτιμο μεγεθυντικό φακό στις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις των μεγάλων πόλεων στο υποκείμενο της πόλης. Επίσης, είναι ιδιαίτερα σχετική με την ταινία δρόμου «Η Αλίκη στις πόλεις» του Βιμ Βέντερς (Alice in the Cities, 1974) με την οποία συνομιλεί το θέμα της έκθεσης [….] Οι ετεροτοπίες που παράγει η διαφορετικότητα βιώνονται συχνά αρνητικά, καθώς η πόλη βιώνεται από τους κατοίκους της ως χώρος αφιλόξενος, ανοίκειος και εχθρικός. Αφήνεται ελάχιστο πεδίο στις κοινωνικές ομάδες να αναπτύσσουν κοινές συνήθειες, ενδιαφέροντα και ταυτότητες για να δημιουργήσουν έναν “κοινό τόπο”. Η μεγαλούπολη χαρακτηρίζεται από έντονες εγγενείς αντιφάσεις που τελικά δηλώνουν τη σύγχυση τόσο σε πολιτισμικό όσο και σε κοινωνικο-πολιτικό επίπεδο. Άραγε μια πόλη “Πολιτεία” είναι πλέον εφικτή;»

George Zarkadas – Portraits (One of Us): Έκθεση στην Gallery Art Prisma

«H ψευδής αίσθηση της αληθοφάνειας στις προσωπογραφίες του Γιώργου Ζαρκάδα μας οδηγεί σε μία πρωτόγνωρη εικαστική εμπειρία. Στην εποχή της υπεραφθονίας τoυ θεάματος τον θεατή απασχολεί κυρίως η δύναμη της απεικόνισης και η αίσθηση, που εισπράττει από μία προσωπογραφία, περισσότερο από την ίδια την αλήθεια ή την άψυχη ρεαλιστική απόδοση. Αυτό ο Ζαρκάδας, ως δεινός γνώστης της δύναμης της εικόνας- σκηνοθέτης, ζωγράφος, φωτογράφος, το γνωρίζει καλά. Φιλοτεχνεί τα πορτρέτα του με τους δικούς του κανόνες μέσα από την υποκειμενική του ματιά και τους προσδίδει τη δική του πνοή, διατηρώντας πιστά και όλα τα αναγνωρίσιμα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά τους. Οι προσωπογραφίες του, μπορεί να χωρίζονται σε κατηγορίες, σε πρόσωπα του κινηματογράφου, σε πρόσωπα των ταξιδιών, σε πρόσωπα του οικείου περιβάλλοντος, σε πρόσωπα των επαγγελματικών φωτογραφήσεων, αλλά σε όλες υπερτερεί το αναγνωρίσιμο προσωπικό ύφος του ζωγράφου».

Επιμέλεια έκθεσης: Λουίζα Καραπιδάκη