Στο έργο με τίτλο UNNEEDED αποπειράται μια πραγμάτευση της έννοιας του απορρίμματος. Μέσα από μια διαδικασία αποδέσμευσης του περιττού, η καλλιτέχνης σωρεύει όσα οι άλλοι επιθυμούν να απολέσουν. Εδώ, το υποκείμενο γίνεται αντιληπτό ως πεδίο συσσώρευσης, μετασχηματίζοντας το άχρηστο, το ανεπιθύμητο σε πολύτιμο και αναγκαίο.

Εκκινώντας από την περιοχή του Ελαιώνα ─όπου κάθε εβδομάδα συντελείται η κατεξοχήν διαδικασία απόθεσης του περιττού στην Αθήνα, το παζάρι των ρακοσυλλεκτών─ και φορώντας ένα φόρεμα κατασκευασμένο από πλαστική σακούλα απορριμμάτων, διαγράφει μια διαδρομή  – λιτανεία του απολεσθέντος όπου καλεί τους περαστικούς και τους κατοίκους της περιοχής να της αφήσουν ό,τι επιθυμούν να από-ρίψουν. Σε μια ευκτική της άρνησης, μια δυνάμει απελευθερωτική διαδικασία, μοιράζεται με τους συνοδοιπόρους/μάρτυρες της περφόρμανς την εμπειρία του αποχωρισμού από όσα θα ήθελαν να απαλλαγούν και μετατρέπει το σώμα της σε σημείο απόρριψης.

Όταν απεκδύεται το φόρεμα, το «φορτισμένο» πλέον ρούχο παραμένει στο χώρο του Beton7 ως έκθεμα, επαναπροσδιορίζοντας την ύλη μέσα από την εμπειρία και νοηματοδοτώντας την απώλεια ως πράξη ιερή και δημιουργική.

Η περιπατητική περφόρμανς UNNEEDED θα πραγματοποιηθεί μία μόνο φορά και ξεκινάει από την έξοδο του Μετρό Στ. «Ελαιώνας». Σε περίπτωση βροχής, θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Beton7.

Visions-V_ideas, Performances

Η δράση (action), σχεδόν ένα Φεστιβάλ: Visions-V_ideas, Performances γιορτάζει 5 χρόνια από την ανάδυση της στο πλαίσιο του BETON7. Τον Απρίλιο του 2014 δηλωνόταν ότι το σύνολο δράσεων, που συνέθεταν το Φεστιβάλ, αποσκοπούσε στη διερεύνηση της διεπιφάνειας ανάμεσα στην επιτέλεση (performance) και το βίντεο, στις ειδικές συνθήκες της γειτονιάς του Βοτανικού-τόπος εγκατάστασης του ΒΕΤΟΝ7, Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού. Το φετινό πρόγραμμα από τις 4 έως 17 Ιουνίου 2018, περιλαμβάνει οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, performances, video performances, ομιλίες, και στοχεύει στη  εξερεύνηση του διαλόγου του βίντεο με την επιτέλεση σε μια προοπτική διακαλλιτεχνική και διεπιστημονική. Επιμέλεια: Δημοσθένης Αγραφιώτης, Ράνια Κλιάρη.

Ράνια Καπετανάκη

Η Ράνια Καπετανάκη έχει σπουδάσει Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, Υποκριτική στις Δραματικές Σχολές Μοντέρνοι Καιροί και Δήλος, και Πολιτικές Επιστήμες και Κοινωνική Θεωρία στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής Σχολής Αθηνών. Από το 2010 εργάζεται στον τομέα των παραστατικών τεχνών, από ποικίλες θέσεις, όπως ηθοποιός/περφόρμερ, βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου και φωτιστή. Ως βοηθός σκηνοθέτη έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι Δημήτρης Καραντζάς, Μαρία Πανουργιά, Σύλλας Τζουμέρκας και Γιούλα Μπούνταλη, Μαρία Αγγελή για παραγωγές οργανισμών όπως το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Τέλος, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, σωματικού θεάτρου και σκηνοθεσίας, με δασκάλους όπως ο Στάθης Λιβαθινός η Λένα Φιλίπποβα και ο Περικλής Μουστάκης. Έχει παίξει στις μικρού μήκους ταινίες «Die young», «Ανώνυμος», «Στο κελί», «You ’re no good», «Klimaxxx», «Πεζή πορεία» και την μεγάλου μήκους «Η έκρηξη».

Με το τέλος των σπουδών της το ενδιαφέρον της στράφηκε προς την περφόρμανς, παρακολουθώντας το σεμινάριο “Διαπολιτισμικές διαστάσεις της επιτέλεσης” με το Δ. Αφραφιώτη στο Βυρσοδεψείο το 2013, και πραγματοποιώντας έκτοτε τις περφόρμανς «Τοκετός ΙΙ», «Κατοίκηση/περιπλάνηση»  και «Χωρίς/Χωρίς». Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στο συγκερασμό της θεωρίας της σύγχρονης τέχνης και της κοινωνιολογίας των κοινωνικών κινημάτων, έχοντας εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με θέμα: «Η περφόρμανς ως μορφή συλλογικής δράσης στην Ελλάδα της πρώιμης Μεταπολίτευσης».


Φωτογραφία: ©Geli Kalampaka