Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τις εκθέσεις:
– Η ομαδική έκθεση Build Your Own House σε επιμέλεια Γιάννη Βαρελά & Σταματίας Δημητρακοπούλου
Η έκθεση Build Your Own House πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος των Δύο Χωριών που προσκαλεί καλλιτέχνες ή επιμελητές να οργανώσουν εκθέσεις στον κύριο εκθεσιακό χώρο.
– Η διπλή ατομική έκθεση των David Adamo & Μαργαρίτας Μυρογιάννη
– Η ατομική έκθεση της Καναδής Aurel Schmidt με τίτλο ‘Night Music’ .
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
build your own house
σε επιμέλεια Γιάννη Βαρελά & Σταματίας Δημητρακοπούλου
(27 Ιουλίου – 22 Αυγούστου, 2017)
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες:
Δανάη Ανεσιάδου | Lutz Braun | Voltnoi Brege | Alex Eagleton | Βαγγέλης Χουρσόγλου | Jan Kiefer | Oliver Laric | Zachary Leener | Katrina Lodge | Michi Loukas | Carly Mark | Ben Wolf Noam | Αναστασία Παύλου | Nick Poe | Charlie Roberts | Max Ruf | Bjoern Segschneider | Atelier Van Lieshout | Wendy White | Sue Williams | Chloe Wise | και η προσωπική συλλογή της Σταμάτας Παρδάλη
Η ομαδική έκθεση Build Your Own House χρησιμοποιεί σαν εννοιολογική αφετηρία το εσωτερικό των αθηναϊκών μεσοαστικών διαμερισμάτων. Μέρος της πολυκατοικίας, του κυριότερου αρχιτεκτονικού στοιχείου του αστικού ιστού της πόλης από τη δεκαετία του ’50 ως το τέλος της δεκαετίας του ’90, τα διαμερίσματα αυτά υιοθέτησαν μια αποκλίνουσα αρχιτεκτονική, βασισμένη στην τυποποίηση.
Οι εκφυλισμένες αρχές του μοντερνισμού εδώ κατάφεραν στις περισσότερες περιπτώσεις να δημιουργήσουν ένα αμάλγαμα ιδιότυπου design και μη αρχιτεκτονικής. Εξαιτίας της πίεσης χρόνου και της μαζικής παραγωγής παρατηρείται μια έλλειψη ως προς την τήρηση τάσεων και κινημάτων, με αποτέλεσμα το αρχιτεκτονικό ύφος να αντικατασταθεί από την προσωπική επιλογή.
Ο οικιακός χώρος είναι ο χώρος γύρω από το ανθρώπινο σώμα, η επέκταση της υποκειμενικής πραγματικότητας και το φυσικό όριο της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Είναι το σημείο εκκίνησης της σχέσης μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας. Έτσι, η οποιαδήποτε χωρική παρεμβολή τείνει να επαναπροσδιορίζει τη σχέση δημόσιου/ιδιωτικού και να συγκειμενοποιεί την οργάνωση των κοινωνικών μορφών. Η έκθεση Build Your Own House εστιάζει στους συμβολισμούς που παράγονται μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο και διερευνά τους τρόπους με τους οποίους τα επιλεγμένα έργα της έκθεσης, καταλαμβάνουν και επαναπροσδιορίζουν το χώρο.
Εδώ, τα έργα γίνονται οι συμπυκνωμένοι επαναπροσδιορισμοί του χωρικού τους πλαισίου και αντανακλούν τη ρομαντικοποιημένη διάσταση της μοναδικότητας του χρήστη.
Βιογραφικά
O Γιάννης Βαρελάς (γεν. 1977, Αθήνα) είναι εικαστικός. Τα έργα του συμπεριλαμβάνονται σε μέγαλες συλλογές ανά τον κόσμο: the Saatchi Collection, the Dakis Joannou Collection, the Zabludowicz Collection, The Onassis Foundation Collection, NY και The Hort Family Collection, μεταξύ άλλων.
Η Σταματία Δημητρακοπούλου (γεν. 1991, Athens) είναι επιμελήτρια και κριτικός τέχνης. Κείμενα της έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα όπως kaleidoscope, foundations, Due- AA School of Architecture μεταξύ άλλων. Το 2016 επιμελήθηκε την έκθεση Chez Eux: Unseen Collections. Since. Για το 2017, η Σταματία Δημητρακοπούλου είναι καλλιτεχνική διευθύντρια της Art Athina.
David Adamo & Μαργαρίτα Μυρογιάννη
(27 Ιουλίου – 22 Αυγούστου, 2017)
Ο David Adamo παρουσιάζει τρία γλυπτά από κορμούς κέδρων που απεικονίζουν φόρμες τις οποίες είδε ή φαντάστηκε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Μύκονο. Επιβλητικά και ευαίσθητα την ίδια στιγμή, διεκδικούν μια αφύσικη υλικότητα. Τα έργα του στρέφονται προς την αφαίρεση, αλλά με υπαινιγμούς αναπαράστασης. Στέκονται σαν σώματα μεταξύ άλλων σωμάτων και κάνουν σαφή την ακουστική τους λειτουργία. Τα συμπαγή ξύλα με τραχιές εγκοπές γίνονται μουσικά όργανα. Τα έργα του μπλέκουν τις αισθητηριακές μας προσλαμβάνουσες, προβάλλοντας μια μουσικότητα που συναρπάζει το βλέμμα. Φαίνονται να είναι αμαλγάματα μιας εμμονικής γλυπτικής πρακτικής με έμφαση στην τεχνική και εύκολα διαθέσιμων υλικών από το στούντιο του καλλιτέχνη. Οι εγκαταστάσεις του είναι σαν επιτελεστικές πρακτικές χωρίς εκτελεστή. Μόνο τα έργα παραμένουν, ως ιζηματοποιήσεις του τι συνέβη. Η ένταση απουσίας / παρουσίας αντιμετωπίζεται και μέσω του τρόπου εργασίας του. Μια διαδικασία αφαίρεσης για δημιουργία. Η απουσία εδώ δημιουργεί την υλικότητα του παρόντος.
Το παιχνίδι απουσίας / παρουσίας είναι επίσης εμφανές στο έργο της Μαργαρίτα Μυρογιάννη. Η εικονογραφία της αναπτύσσεται γύρω από την ιδέα της παρουσίας και του αντίκτυπου της στις οριοθετήσεις μεταξύ οικιακού και υπαίθριου, μυθικού και αδιάφορου «πραγματικού». Στη σειρά έργων της για την έκθεση, μεταφράζει την όψη της απουσίας σε αναπαράσταση. Φωτογραφίες με θέα στη θάλασσα, από ένα παραθαλάσσιο παράθυρο στην Τήνο, ενσωματώνουν την αθέατη χειρονομία της καλλιτέχνιδας. Χρησιμοποιώντας κρέμα Nivea στο γυάλινο παράθυρο, μεταξύ φακού και τοπίου, θυμίζει στον θεατή τις επιτελεστικές πρακτικές της αναπαράστασης ενώ συγχρόνως εμβαθύνει σε μια μυστηριώδη mise-en-scène. Τα έργα της απεικονίζουν παγωμένες στιγμές πλούσιες σε μη γραμμικές αφηγήσεις και παραστασιακές αλληγορίες ενός καθημερινού αλλά έντονα κινηματογραφικού στυλ.
Βιογραφικά
Ο David Adamo (1979, Rochester, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ) ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις όπως το No Sense of Place, Bergen Kunsthall, Bergen, NO, KW Institute for Contemporary Art, Βερολίνο, Γερμανία, Whitney Biennial στο Whitney Museum of American Art, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ,Greater New York στο MoMA P.S.1, NY, ΗΠΑ. Οι πρόσφατες ατομικές εκθέσεις του περιλαμβάνουν παρουσιάσεις στα Basilica Di Santa Maria Maggiore, Bergamo, Ιταλία and Kunsthalle Fribourg, Ελβετία.
Η Μαργαρίτα Μυρογιάννη (1974, Αθήνα, Ελλάδα) ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στην ASFA, στο Faculty of Fine Arts του University of Barcelona και στη Slade School of Fine Art του UCL. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί, μουσεία και ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένου των The Slade Research Center, Λονδίνο, Galerie der Gegenwart, Hamburger Kunsthalle, Αμβούργο, Palais de Tokyo, Παρίσι, Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, Αθήνα, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Κρήτη.
Aurel Schmidt – Night Music
(27 Ιουλίου – 22 Αυγούστου, 2017)
Επτά νέα σχέδια παρουσιάζουν σμήνη μαύρων πεταλούδων που ιεροποιούνται λουσμένες σε χρωματιστό φως. Σε διαδικασία μεταμόρφωσης από το οργανικό στο γεωμετρικό, όπως τα κύτταρα και οι κρυσταλλικοί σχηματισμοί, οι δομές τους αντανακλούν τους υφιστάμενους μικρόκοσμους και αποκαλύπτουν την πιθανότητα ενός κόσμου –μεταφυσικού, μυστικιστικού- πέρα από το εδώ και τώρα.
Βιογραφικό
Η Aurel Schmidt (1982, Kamloops, BC, Canada) είναι μία καλλιτέχνις γνωστή τόσο για την επιδέξια τεχνική της όσο και για την αυτοβιογραφική ειλικρίνεια των σχεδίων της. Χρησιμοποιώντας προσωπικές αναφορές από τα υλικά και συναισθηματικά θραύσματα του κόσμου μας, η Schmidt κατασκευάζει επιμελώς ένα πολύπλοκο ταμπλό που λειτουργεί ως momento mori της ευαλωτότητας και της θνητότητα μας.
Η Schmidt συμπεριλήφθηκε στη Whitney Biennial το 2010 και παρουσίασε τρεις ατομικές εκθέσεις αναλαμβάνοντας η ίδια την παραγωγή τους. Αυτές περιλαμβάνουν τις εκθέσεις «Fruits», σε ένα εγκαταλελειμμένο ντελικατέσεν, στη Νέα Υόρκη και «New Gods» στη Νέα Υόρκη και στη Βενετία, Ιταλία. Η πρώτη ατομική της έκθεση πραγματοποιήθηκε στο Deitch Projects στη Νέα Υόρκη. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις σε σημαντικά μουσεία και ιδρύματα όπως τα Deste Foundation Centre For Contemporary Art, Garage Center of Contemporary Culture, Moscow και Saatchi Gallery, London. Η επόμενη ατομική της έκθεση θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο στη γκαλερί PPOW NYC.
Φωτογραφία εξωφύλλου: © Myrogianni Margarita, Square I, 2017, 40x60cm