Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας – με το ελληνικό, το διεθνές και το σπουδαστικό διαγωνιστικό του πρόγραμμα – είναι ένας κόμβος καλλιτεχνικής επικοινωνίας και διαμοιρασμού κινηματογραφικών γνώσεων και εμπειριών. Αποτελεί κατεξοχήν θεσμό για την προβολή και ανάδειξη των ταινιών μικρού μήκους στη χώρα μας και στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Ως πύλη μέσα από την οποία οι κινηματογραφιστές προωθούν το έργο τους σε επίπεδο ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές, κάθε χρόνο δέχεται πάνω από 2.000 συμμετοχές, από όλο τον κόσμο. Οι καλύτερες «ταξιδεύουν» σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού μέσω της συμμετοχής του Φεστιβάλ σε πολλές σημαίνουσες διεθνείς και εγχώριες διοργανώσεις. Στο πλαίσιο του φετινού καλλιτεχνικού προγράμματος, θα προβληθεί επιλογή βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους των τελευταίων ετών στις θεματικές «Ελευθερία» και «Γυναίκα και κοινωνία».

Πρόγραμμα ταινιών

«Γυναίκα και κοινωνία»

Άρης Καπλανίδης | «Από το μπαλκόνι»

Κινούμενα Σχέδια, διαρκ. 12΄, 2020

Μια μεσήλικη γυναίκα παρατηρεί τον μικρόκοσμο μιας αθηναϊκής γειτονιάς από το μπαλκόνι της με μεικτές αντιδράσεις από όσους διαρκώς παρατηρεί, ώσπου εξαφανίζεται και αυτός ο μικρόκοσμος αλλάζει για πάντα.

Μανώλης Μαυρής | «Brutalia: εργάσιμες μέρες»

Μυθοπλασία, διαρκ. 26΄, 2021

Πανομοιότυπα ντυμένα κορίτσια με στρατιωτικά ρούχα εργάζονται κοπιωδώς. Μια μητριαρχική οικογένεια. Μια ολιγαρχική κοινωνία. Τι θα γινόταν αν αντικαθιστούσαμε τις μέλισσες με ανθρώπους;

Μανώλης Μαυρής, Brutalia: εργάσιμες μέρες

Σπύρος Σκάνδαλος | «Horsepower»

Μυθοπλασία, διαρκ. 15΄, 2021

Η Μαξ, μια νέα καλλιτέχνιδα, δεν μπορεί να έρθει σε οργασμό. Εκθέτει ένα γλυπτό και η παρέα της την κοροϊδεύει. Προσπαθώντας να ξεμπλοκάρει τη σεξουαλικότητά της, χάνεται στις φαντασιώσεις της όπου κρύβεται ένα μαύρο άλογο.

Θέλγια Πετράκη | «Bella»

Μυθοπλασία/Ντοκιμαντέρ, διαρκ. 24΄, 2020

Ελλάδα 1986-1987, λίγο πριν την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, λίγο πριν το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Στα μάτια της Ανθής η χώρα αλλάζει, ο κόσμος αλλάζει και, μαζί τους, ο Χρήστος μοιάζει να αλλάζει κι αυτός.

Χάρης Ραφτογιάννης | «Πρώτος Έρωτας»

Μυθοπλασία, διαρκ. 15΄, 2020

Δυο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται για πρώτη φορά.
Τα σκυλιά τους επικοινωνούν.
Ίσως και οι ίδιοι.

*

«Ελευθερία»

Εύη Καλογεροπούλου | «Motorway 65»

Μυθοπλασία, διαρκ. 15΄, 2020

To «Motorway 65» βρίσκεται στην άκρη της πόλης, μέσα στο αστικό βιομηχανικό περιβάλλον του Ασπρόπυργου, όπου ζουν πολλοί μετανάστες και πολλοί Έλληνες Ποντίων από τη Ρωσία. Το «Motorway 65» είναι σαν μια διαδοχή μικρών εκρήξεων ζωής κατά μήκος του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που οδηγεί στην Αθήνα.

Μέμη Κούπα | «Όλα τα πλάσματα της νύχτας»

Μυθοπλασία, διαρκ. 15΄, 2021

Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορεί ένα πλάσμα της νύχτας που προστατεύει τους ευάλωτους. Είναι αστικός μύθος ή υπάρχει στ’ αλήθεια; Στη διάρκεια μιας νύχτας, οι χαρακτήρες της ταινίας που θα διασταυρωθούν μαζί του θα πλησιάσουν ο ένας τον άλλο και, για πρώτη φορά, μετά από καιρό, θα κοιμηθούν.

Γιώργος Τελτζίδης, Souls all unaccompanied

Γιώργος Τελτζίδης | «Souls all unaccompanied»

Μυθοπλασία, διαρκ. 26΄, 2021

Ο Μπαχάρ είναι ένας δωδεκάχρονος που φιλοξενείται σε έναν ξενώνα για ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες. Η Κάτια, μια πρώην κατάδικος που προσπαθεί να βάλει τη ζωή της σε τάξη, εργάζεται εκεί ως φροντίστρια. Όταν τα πράγματα ζορίσουν για τον Μπαχάρ, η Κάτια θα είναι δίπλα του.

Δημήτρης Ζάχος | «Βούτα»

Μυθοπλασία, διαρκ. 18΄, 2020

Η βούτα είναι ένα είδος περιστεριού που πετάει μέχρι τα σύννεφα και μετά πέφτει με ταχύτητες που φτάνουν τα 230 χλμ/ώρα και επιβραδύνει λίγα μέτρα πριν ακουμπήσει στο έδαφος. Ο Χρήστος, όπως ακριβώς και τα αγαπημένα του περιστέρια, θα πρέπει να βρει τον τρόπο να αποφύγει τη σύγκρουση με τον πατέρα του που μόλις επέστρεψε από τη φυλακή.

Θανάσης Τσιμπίνης | «Απόδραση από τον εύθραυστο πλανήτη»

Μυθοπλασία, διαρκ. 17΄, 2020

Δυο άγνωστοι μεταξύ τους άντρες συναντιούνται τυχαία, λίγες ώρες πριν καταστραφεί ο κόσμος από ένα μυστηριώδες, ροζ νέφος που έχει απλωθεί μέσα στην πόλη. Δεν υπάρχει τίποτα πριν τη συνάντηση τους και δε θα υπάρχει τίποτα μετά. Οι ήρωες βρίσκονται στον ενδιάμεσο χώρο και αποφασίζουν απλώς να ζήσουν, παρά τη βία που τους ασκεί ο χρόνος.

Και μια ταινία έκπληξη…

Photo Credit: Χάρης Ραφτογιάννης, «Πρώτος Έρωτας»

Διαβάστε επίσης:

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Το Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα για το 2022