Το Κρατικό Μουσείο Αρχιτεκτονικής Μόσχας και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης παρατείνουν την έκθεση έργων με έμφαση στο κίνημα του κονστρουκτιβισμού, μέχρι τις 10 Οκτωβρίου.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται η ιστορία και πρόσληψη του ρωσικού αρχιτεκτονικού κονστρουκτιβισμού αλλά και η σχέση ζωγραφικής – αρχιτεκτονικής μέσα από μια νέα εικαστική αισθητική που έχει στόχο την εφαρμογή της στην αρχιτεκτονική.

Ο κονστρουκτιβισμός στην τέχνη παρουσιάζει ελεύθερες κατασκευές βασισμένες στη φόρμα, όπου η χρήση βιομηχανικών υλικών και η προσήλωση στην καθαρή υφή και το καθαρό υλικό κυριαρχεί στη δημιουργία έργων που τείνουν πλέον προς μια τέχνη με χρηστική αξία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση γεννά προβληματισμούς σε ό,τι αφορα την συντήρηση, την επανάχρηση και γενικότερα την αντιμετώπιση των μνημείων του νεώτερου πολιτισμού στις μέρες μας

Αναλυτικότερα ο επισκέπτης στο πρώτο μέρος της έκθεσης (LOST) θα έχει την ευκαιρία να δει φωτογραφίες αρχείου με ρωσικά κτήρια κονστρουκτιβιστικής αρχιτεκτονικής των δεκαετιών 1920 – 1930.

Συνεχίζοντας στο δεύτερο μέρος της έκθεσης (VANGUARD) παρουσιάζονται σχέδια, πίνακες και μακέτες από τη συλλογή Κωστάκη του Κ.Μ.Σ.Τ. που καλύπτουν την περίοδο από το 1915 ως το 1932 με ιδιαίτερη έμφαση στη δεκαετία του 1920. Πρόκειται για έργα που μελετούν τα όρια μεταξύ της ζωγραφικής και της αρχιτεκτονικής.

Στο τρίτο μέρος της έκθεσης (FOUND) περιλαμβάνει φωτογραφίες του γνωστού φωτογράφου Richard Pare από την σειρά του με τίτλο Lost Vanguard. Ο Pare ταξίδευε επί μία δεκαετία στη Ρωσία και την πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. και κατέγραφε με τη φωτογραφική του μηχανή στη σημερινή τους κατάσταση τα κτήρια που οι δημιουργοί τους είχαν σχεδιάσει εμπνευσμένοι από την ιδεολογία και αισθητική των πρώτων χρόνων της Οκτωβριανής Επανάστασης.