SPectruM. Ένα φάσμα μουσικής και καλλιτεχνικής έκφρασης, φιλοσοφικών και ανθρωπολογικών προβληματισμών, ηχοχρωμάτων, αισθητικής, και όχι μόνο… Στην ομώνυμη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, δύο χαρισματικοί μουσικοί της νεότερης γενιάς, ο Βασίλης Σούκας και ο Θοδωρής Ιωσηφίδης μας καλούν στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για μία μυσταγωγική συναυλία. Τη Δευτέρα 16 Μαΐου (20:30) η βραδιά ξεκινά με τα Τρία νυχτερινά για βιολί και πιάνο του Νικολάι Μέντνερ. Εμπνευσμένα από το ομότιτλο ποίημα του Goethe Nachtgesang, τα Νυχτερινά, δημιουργούν μια ονειρική ατμόσφαιρα γεμάτη πλούσιες υστερορομαντικές αρμονίες. Στη συνέχεια, η Δεύτερη Σονάτα για βιολί και πιάνο (με τον υπότιτλο “σχεδόν μία σονάτα”) του Άλφρεντ Σνίτκε, εξωθεί τους ερμηνευτές στα άκρα προκαλώντας δέος με το μουσικό σύμπαν που αποκαλύπτει. Η συναυλία ολοκληρώνεται με τη Σονάτα για βιολί και πιάνο σε φα ελάσσονα του Σεργκέι Προκόφιεφ. Ένα μνημειώδες έργο που φτάνει στα άδυτα του υποσυνείδητου του ακροατή, αγγίζοντας τα πολλαπλά και συχνά αντικρουόμενα προσωπεία της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΝΙΚΟΛΑΪ ΜΕΝΤΝΕΡ (1879–1951)
Τρία νυχτερινά για βιολί και πιάνο, έργο 16

ΑΛΦΡΕΝΤ ΣΝΙΤΚΕ (1934 – 1998)
Σονάτα για βιολί και πιάνο αρ. 2 “Quasi una sonata” (1968)

ΣΕΡΓΚΕΪ ΠΡΟΚΟΦΙΕΦ (1891–1953)
Σονάτα για βιολί και πιάνο σε φα ελάσσονα, έργο 80

Συμμετοχές

Βασίλης Σούκας, βιολί
Θοδωρής Ιωσηφίδης, πιάνο

Μία ώρα πριν την έναρξη της συναυλίας, στις 19:30, θα προηγηθεί ξενάγηση στην συλλογή του Μουσείου από την επιμελήτρια, Άννα Μυκονιάτη.

Η διανομή των δελτίων εισόδου θα πραγματοποιηθεί με σειρά προτεραιότητας μισή ώρα πριν την εκδήλωση (στις 20:00). Σε περίπτωση συμμετοχής στην ξενάγηση η ώρα προσέλευσης είναι στις 19:00.

Photo Credit: Ⓒ Maria Grammatikou Photography