Γιατί τόσο σπαραχτική δεν γράφτηκε ποτέ καμία, σαν της Ιουλιέτας και του Ρωμαίου την ιστορία. –Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Ρωμαίος και Ιουλιέτα, με πρωταγωνίστρια την διάσημη πρίμα μπαλαρίνα Ντιάνα Βισνιέβα και διευθυντή ορχήστρας τον σπουδαίο Βαλέρι Γκεργκίεφ.

Η Ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας είναι απλά και μόνο η ομορφότερη ερωτική ιστορία του κόσμου. Με φόντο την αναγεννησιακή Βερόνα της Ιταλίας αυτό το συγκλονιστικό παραμύθι των δύο γνωστών οικογενειών των Μοντέγων και των Καπουλέτων και των άτυχων παιδιών τους, του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας που ζούσαν στον ίδιο χώρο αλλά σε μόνιμη εμπόλεμη κατάσταση και με προαιώνιο μεταξύ τους μίσος, πέρασε στα χρονικά της αγγλικής φιλολογίας πριν από 430 χρόνια. Κι αυτό χάρη στη θρυλική τραγωδία «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» που έγραψε ο Σαίξπηρ γύρω στα 1591.

Στην αγορά της Βερόνα οι άνθρωποι είναι μοιρασμένοι σε στρατόπεδα και τσακώνονται όπως ακριβώς και οι δύο δυνατές οικογένειες, οι Μοντέγοι και οι Καπουλέτοι.

Επεμβαίνει ο άρχοντας της πόλης και επιβάλει την τάξη. Η Ιουλιέτα, κόρη των Καπουλέτων ετοιμάζεται για τον πρώτο της χορό που θα γίνει στο μέγαρο της οικογένειας, ενώ οι γονείς της ετοιμάζουν το γάμο της με τον ευγενή Πάρη. Ο Ρωμαίος με τους φίλους του πηγαίνουν στο χορό των Καπουλέτων μασκοφορεμένοι για να μην τους αναγνωρίσουν. Εκεί ο Ρωμαίος συναντά την Ιουλιέτα και οι δυο νέοι ερωτεύονται από την πρώτη στιγμή. Παντρεύονται μυστικά ενώ στην αγορά της πόλης νέοι τσακωμοί καταλήγουν σε αιματοχυσία. Ο Ρωμαίος σκοτώνει τον Τυβάλδο, ξάδερφο της Ιουλιέτας, ο οποίος στο μεταξύ είχε σκοτώσει τον Μερκούτιο, φίλο του Ρωμαίου. Ο Ρωμαίος φεύγει για άλλη πόλη. Οι Καπουλέτοι επισπεύδουν το γάμο της Ιουλιέτας με τον Πάρη. Εκείνη αρνείται και καταφεύγει στον Ιερέα που την πάντρεψε με το Ρωμαίο. Εκείνος της δίνει ένα φίλτρο – υπνωτικό και η Ιουλιέτα προσποιείται ότι δέχεται το γάμο με τον Πάρη, παίρνει το φίλτρο και πέφτει σε βαθύ ύπνο.

Όλοι νομίζουν ότι δηλητηριάστηκε και τη βάζουν στο κενοτάφιο. Ο Ρωμαίος παίρνει το λάθος μήνυμα ότι η Ιουλιέτα δηλητηριάστηκε και αυτοκτονεί δίπλα στο σώμα της αγαπημένης του. Όταν εκείνη ξυπνήσει και ανακαλύψει το άψυχο σώμα του Ρωμαίου αυτοκτονεί. Οι οικογένειές τους έστω και αργά συμφιλιώνονται.

Είναι μια ιστορία ποτισμένη με μεγάλα πάθη – από τον πολύ μεγάλο έρωτα μέχρι το πολύ βαθύ μίσος – και είναι ακριβώς αυτό που αποζητούσε ο κόσμος του μπαλέτου. Και χρειαζόταν τη μαγική παρτιτούρα του Σεργκέι Προκόφιεφ για να αναδείξει το κατ’ εξοχήν μπαλετικό θέμα.

Πράγματι το 1934, κατόπιν παραγγελίας των Κίροφ του Λένινγκραντ, άρχισε ο Σεργκέι Προκόφιεφ να συνθέτει ένα έργο για την πρώτη μπαλετική έκδοση του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας που έκτοτε έμελλε να αποτελέσει ένα νέο πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό χορογράφων και ερμηνευτών. Πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή κλασικά μπαλέτα. Η μουσική του μπαλέτου διαχωρίστηκε από τον Προκόφιεφ σε τρεις σουίτες για ορχήστρα και σε ένα έργο για πιάνο.

Τελικά το έργο αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μπρνο της Τσεχοσλοβακίας το Δεκέμβριο του 1938 σε χορογραφία Πσότα. Όμως η μεγάλη στιγμή του μπαλέτου ήταν στο Λένινγκραντ, στο Θέατρο Κίροφ, τον Ιανουάριο του 1940 σε χορογραφία Λ. Λαβρόφσκι και ερμηνευτές τη Γκαλίνα Ουλάνοβα και τον Κονσταντίν Σεργκέγιεφ. Αυτή είναι η εκδοχή που αναβίωσε στο Μπολσόι της Μόσχας το 1946, κινηματογραφήθηκε το 1954 και μαγνητοσκοπήθηκε το 1976. Από τότε πολλοί χορογράφοι σε διάφορα συγκροτήματα παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή – διασκευή γιατί όπως παρατηρεί εύστοχα ο Τεράρ Μανονί πρόκειται «όχι μόνο για ένα μπαλέτο της σύγχρονης εποχής, αλλά για ένα μπαλέτο ανοιχτό στο μέλλον».

Στην παράσταση του Μπαλέτου Μαριίνσκι που έρχεται στο Christmas Theater on Line, την Ιουλιέτα ενσαρκώνει η διάσημη κορυφαία μπαλαρίνα Ντιάνα Βισνιέβα.

Μια πρίμα μπαλαρίνα του Mariinsky Theatre και του American Ballet Theatre που σύμφωνα με το περιοδικό Forbes συγκαταλέγεται ανάμεσα στους «50 Ρώσους που κατέκτησαν τον κόσμο»!

Το εν λόγω περιοδικό προσθέτει ότι μόνο 10 άνθρωποι- από τους 50 που υπάρχουν στη σχετική λίστα- εκπροσωπούν τις Τέχνες, όπως οι: Anna Netrebko, Valery Gergiev, Dmitri Hvorostovsky, Yuri Bashmet and Gidon Kremer ενώ η μόνη ballerina στη λίστα είναι η Diana Vishneva.

Και είναι μερικοί από τους ενθουσιώδεις χαρακτηρισμούς που έχουν αποδώσει τόσο τα Μ.Μ.Ε όσο και διάσημοι δημιουργοί στο αστείρευτο ταλέντο της μεγάλης χορεύτριας της παγκόσμιας σκηνής DIANA VISHNEVA. Η οποία μετά τον Nureyev και τον Baryshnikov έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα όρια του μπαλέτου χαρακτηριζόμενη σύμφωνα με τους New York Times «Θεά του Χορού», Prima Ballerina assoluta – Principal Dancer των μεγαλύτερων μπαλέτων (Mariinsky – ABT – La Scala).

Ζήστε μια μοναδική παράσταση κλασικού μπαλέτου! Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα του θεάτρου Μαριίνσκι, στο Christmas Theater on line!

ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ
Μπαλέτο σε τρεις πράξεις
Μουσική: Σεργκέι Προκόφιεφ
Λιμπρέτο: Αντριάν Πριοτρόφσκι, Σεργκέι Προκόφιεφ, Λεονίντ Λαβρόφσκι βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Χορογραφία: Λεοντίντ Λαβρόφσκι
Σκηνικά – κοστούμια : Πιότρ Ουίλιαμς
Φωτισμοί: Vladimir Lukasevich
ΜΕ ΤΟ ΜΠΑΛΕΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ MARIINSKY
Μουσική διεύθυνση: Βαλέρι Γκεργκίεφ

ΣΟΛΙΣΤ:
Ιουλιέτα (Juliet) : Ντιάνα Βισνιέβα Κορυφαία χορεύτρια του Μπαλέτου Μαριίνσκι (Principal Dancer)
Ρωμαίος (Romeo) : Βλαντίμιρ Σκλιαρόφ – Κορυφαίος χορευτής του Μπαλέτου Μαριίνσκι (Principal Dancer)
Πρώτη πρεμιέρα: 18 Δεκεμβρίου 1938, Μπρνο
Πρώτη πρεμιέρα στο θέατρο Μαριίνσκι: 11 Ιανουαρίου 1940, Αγία Πετρούπολη
Διάρκεια: 150 λεπτά