Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα που διαπραγματεύονται την αναμέτρηση ή συμπόρευση του γυναικείου σώματος με τις κυρίαρχες αναπαραστάσεις, όπως έχουν αποτυπωθεί σε ιστορίες και μύθους διαφόρων πολιτισμών.

Με αφετηρία αναπαραστάσεις του θηλυκού στην αρχαία και σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη, τα εικαστικά βιβλία «Το κουτί της Πανδώρας» και «Αφορισμοί: Βιβλίο Ι (Mea Culpa), Βιβλίο ΙΙ (Αφύπνιση), Βιβλίο ΙΙΙ (De Facto)» της Βάγιας Πολίτη συνδιαλέγονται με την εγκατάσταση «Δεύτερο δέρμα» της Μαρίας Παπατζέλου, η οποία εμπνεόμενη από την ιαπωνική παράδοση, δημιουργεί ένα χάρτινο κιμονό από χειροποίητο ιαπωνικό washi χαρτί με ζωγραφισμένα άνθη και φύλλα χρυσού και χάρτινες ζώνες Obi μήκους 3 μ.

Η εγκατάσταση της Μ. Παπατζέλου επαναπροσεγγίζεται φωτογραφικά από τον Αμερικανό καλλιτέχνη με έδρα το Κυότο Everett Kennedy Brown, από τον Ιάπωνα ερευνητή, συγγραφέα και φωτογράφο Masashi Nakamura, καθώς και από τον σκηνοθέτη Σταύρο Παρχαρίδη.

Η συνύπαρξη των εικαστικών αφηγήσεων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, τόπο γνώσεων, ιστοριών και συναντήσεων, στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς στο σύνολό της ως πηγή δημιουργικής μαθητείας. Η έκθεση εντάσσεται στις δράσεις του Μουσείου για τον διεθνή εορτασμό «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς» με θέμα για το 2020: «Πολιτιστική Κληρονομιά και Εκπαίδευση: η διά βίου μάθηση».

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και υποστηρίζεται από το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Καλλιτέχνες: Μαρία Παπατζέλου, Βάγια Πολίτη | Vaya Politi (Γαλλία), Everett Kennedy Brown (ΗΠΑ – Ιαπωνία), Masashi Nakamura (Ιαπωνία), Σταύρος Παρχαρίδης.