Ο κύκλος δράσεων που θα επεκταθεί έως το φθινόπωρο του 2022 συγκροτεί και συστήνει στο κοινό ένα ευρύ, συνεχώς ανανεούμενο δίκτυο δημιουργών, φέρνοντας σε δημόσιο δημιουργικό διάλογο ποιητές και λογοτέχνες, θεωρητικούς, εικαστικούς, performers, μουσικούς, επιστήμονες, για θέματα όπως η έννοια του καλλιτεχνικού πειράματος, το φύλο, η σύνθεση του παραστασιακού/επιτελεστικού έργου, ο ιός μέσα από τη μουσική εκπαίδευση, η συμμετοχικότητα στους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Το πρόγραμμα στο MOMus-ΠΚΤ (Αποθήκη Β1, λιμάνι Θεσσαλονίκης), ξεκινάει με την performance «Αποκατάσταση» του Βασίλη Αμανατίδη (24 & 26.02), τη συμμετοχή στο εργαστήριο συνδημιουργίας του Pixii Digital Co-Creation (28.02-5.03), και στο άμεσο διάστημα δίνει σκυτάλη στ@ν Sam Albatros με την performance-συζήτηση γύρω από το βιβλίο του «Το ελαττωματικό αγόρι» (10.03) και τη διήμερη εκδήλωση-συζήτηση γύρω από την έννοια του καλλιτεχνικού πειράματος και της τέχνης ως γνώσης, μέσα από τη δράση του περιοδικού ΦΡΜΚ (4-5.04). Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2022.

Πολύτροπα #1: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις «Αποκατάσταση» | Performance / παρουσίαση ποιητικού βιβλίου του Βασίλη Αμανατίδη

Μία ποιητική μαρτυρία από τη χώρα των ζωντανών:

Τον καιρό της κόβιντ απαγόρευσης και της ανθρωποπαύσης, η μητέρα –πλέον ηλικιωμένη, άρρωστη και κατάκοιτη–, ξάφνου μάρτυρας και ευαγγελίστρια των δικών της Παθών, περνά σιγά σιγά σαν την κλωστή μέσ’ από τη βελόνα προς την άλλη μεριά, μετατοπίζεται, αυτονομείται και αναδεικνύεται –έστω τώρα– σε ποιήτρια των δικών της ποιημάτων.
Μετά το υμνημένο από κριτική και κοινό μ_otherpoem: μόνο λόγος και το βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών εσύ: τα στοιχεία, στο νέο βιβλίο ποίησης του Βασίλη Αμανατίδη «∞: αποκατάσταση» (Νεφέλη, 2022), παρακολουθούμε –πάνω απ’ το χείλος του τέλους– εκείνο που μένει πέρα από το γενετήσιο τραύμα, τη φθορά και τον θάνατο: τη ζωή ολόλαμπρη παρ’ όλη την απώλεια με, παρόλο τον σπαραγμό, μια δοξαστική αίσθηση γιορτής, σχεδόν νίκης.

Ένα βιβλίο και μία περφόρμανς ποίησης (για τους χαμένους και τους ζωντανούς μας, την Τιτανομαχία με τους προγόνους την γλωσσική καταγωγή μας, μια μητέρα-γλώσσα, και την αποκατάσταση της αγάπης), που υψώνουν το μεσαίο δάχτυλο στον θάνατο. Στόχος: ο στοχαστικός και σωματικός τρόπος του προσωπικού και του πολιτικού, η ποίηση ως βιωματικό και ως πληθυντικό γεγονός.

Από το 2010, ο Βασίλης Αμανατίδης παρουσιάζει τα βιβλία του στο κοινό, μέσα από περφόρμανς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (σε συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα Σοφίας Καρακάντζα και την ομάδα «Μαύρο Γάντζο», αλλά και με τη μουσικό και σκηνοθέτδα Μαριάνα Βογιατζή), αξιοποιώντας χειροποίητα υλικά, τη σύγχρονη τεχνολογία και τη συνέργεια των υπόλοιπων τεχνών.
Αυτό είναι το Πρώτο επιτελεστικό Σχεδίασμα από ένα work in progress τριών σχεδιασμάτων, που θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2023.

Για τον Βασίλη Αμανατίδη και το βιβλίο του θα μιλήσουν οι μαθήτριες και μαθητές του από τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής (Ποίηση Α και Ποίηση Β) του Ιανού.

ποίηση / σύλληψη: Βασίλης Αμανατίδης
σκηνοθεσία / φωτισμοί: Σοφία Καρακάντζα
performance: Βασίλης Αμανατίδης, Μαριάνα Βογιατζή, Σοφία Καρακάντζα
ηχητικά τοπία / ήχος: Μαριάνα Βογιατζή
εικαστική ιδέα: Ράνια Εμμανουηλίδου
μακιγιάζ: Μαντώ Καμάρα
οπτική επικοινωνία: Απόστολος Ρίζος
οργάνωση παραγωγής: Μαύρος Γάντζος

Το διπλό νοσοκομειακό κρεβάτι είναι έργο του Δημήτρη Φράγκου (2002)
Για τα ηχητικά τοπία, χρησιμοποιήθηκαν θραύσματα από το έργα Έξι τραγούδια σε ποίηση του T. S. Eliot («Death by Water») του Γιάννη Χρήστου και από τον ελληνικό εθνικό ύμνο

Το Σχεδίασμα Α αφιερώνεται στην Αλκμήνη και τον Δαμιανό.

Η είσοδος στον χώρο γίνεται μόνο με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης (εντός τελευταίων τριών μηνών). Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική.