Κάμπια νύμφη πεταλούδα

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κύρος Παπαβασιλείου

Σε ένα κόσμο όπου ο χρόνος δεν είναι γραμμικός, η σχέση ενός ζευγαριού, της Πηνελόπης και του Ισίδωρου, δοκιμάζεται καθώς οι αναμνήσεις από το παρελθόν και το μέλλον αλλάζουν αδιάκοπα.
Το Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα είναι μια τολμηρή ταινία, με μια πρωτότυπη σύλληψη που δημιουργεί το δικό της σύμπαν. Το Υπουργείο Χαμένου Χρόνου και η μεταφράστρια σιωπής, είναι κάποια από τα στοιχεία αυτού του σύμπαντος. Η ταινία προσπαθεί να αποδώσει την εμπειρία του Χρόνου μέσα από το φάσμα της μακροχρόνιας σχέσης ενός ζευγαριού. Η επίγνωση που έχουν οι χαρακτήρες για κάποια συμβάντα στο μέλλον, τους περιορίζει από τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής, και τους αναγκάζει να παίρνουν ρηξικέλευθες αποφάσεις. Μέσα στον ιδιαίτερο κόσμο που δημιουργεί η ταινία, καταλαβαίνουμε ότι κυριαρχεί ένα απολυταρχικό υπαρξιακό καθεστώς. Ο κόσμος αυτός αποτελεί μια αλληγορία του σύγχρονου τρόπου ζωής, όπου η ανοχή για τον Άλλο έχει εξαντληθεί, και όπου δυστυχώς ο κάθε είδους φασισμός κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.

Χορεύοντας με τον Μπέκετ

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μαρς

Σάμιουελ Μπέκετ, εμβληματικός Ιρλανδός συγγραφέας, θεατρικός σκηνοθέτης και ποιητής, νομπελίστας, παριζιάνος μπον βιβέρ, αγωνιστής της γαλλικής αντίστασης, διανοούμενος, άπιστος σύζυγος, μοναχικός… Έγινε ευρύτερα γνωστός για τα περιβόητα έργα του Περιμένοντας τον Γκοντό (Waiting for Godot) και Τέλος Παιχνιδιού (Endgame). Η ταινία ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚΕΤ αποτελεί μια σαρωτική αφήγηση της πολυδιάστατης ζωής του Μπέκετ, μια ασυνήθιστη βιογραφία, καθώς η ανασκόπηση γίνεται μέσα από το πρίσμα των σφαλμάτων του και περιστρέφεται γύρω από τις σημαντικότερες σχέσεις του, κυρίως με τις γυναίκες που τον αγάπησαν, αλλά που ο ίδιος ένιωθε ότι είχε αδικήσει…

Καταγωγή

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Αβα ΝτιΒερνέ

Ενώ εξετάζει το παγκόσμιο φαινόμενο της κάστας και των σκοτεινών επιπτώσεων στην κοινωνία, μια δημοσιογράφος (Ονζανί Έλις-Τέιλορ) αντιμετωπίζει ανυπολόγιστη προσωπική απώλεια και αποκαλύπτει την ομορφιά της ανθρώπινης αντοχής. Από την υποψήφια για Όσκαρ Άβα ΝτιΒερνέ, η ταινία ΚΑΤΑΓΩΓΗ διερευνά το μυστήριο της ιστορίας, τα θαύματα του έρωτα και μια μάχη για το μέλλον μας. Επίσημη συμμετοχή στα φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας και του Τορόντο το 2023.

Λεσβία

Σκηνοθεσία: Τζέλη Χατζηδημητρίου

Το πρώτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ της Τζέλης Χατζηδημητρίου έρχεται από τις 4 Απριλίου στο CineDoc και τον κινηματογράφο ΤΡΙΑΝΟΝ, μετά την επίσημη πρεμιέρα του στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και την πολύ επιτυχημένη φεστιβαλική πορεία του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε όμορφη κωμόπολη σε ένα οποιοδήποτε όμορφο ελληνικό νησί. Όμως δεν είναι. Η Ερεσός της Λέσβου των 1.581 κατοίκων σήμερα, η Ερεσός της αρχαιότητας, συνδεδεμένη αξεδιάλυτα με τη λυρική ποιήτρια Σαπφώ, αποτελεί εδώ και δεκαετίες πόλο έλξης και ουτοπία μιας παγκόσμιας λεσβιακής κοινότητας. Για περισσότερα από 40 χρόνια, λεσβίες απ’ όλο τον κόσμο συρρέουν εδώ αναζητώντας αγάπη, ελευθερία και μια αίσθηση κοινότητας. Η συναναστροφή τους με τους ντόπιους δεν έχει ανέκαθεν υπάρξει ανέφελη. Ποιος ορίζει την κυρίαρχη σημασία της λέξης Λεσβία; Και πόσο έτοιμη μπορεί να είναι μια μικρή κοινωνία να δεχτεί την πλήρη ανατροπή του ετεροκανονικού μοντέλου, πόσο μάλλον ν’ αποτελέσει σύμβολό της;

Stop Making Sense

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τζόναθαν Ντέμι

Η σπουδαιότερη κινηματογραφημένη συναυλία όλων των εποχών, το Stop Making Sense, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τους Talking Heads από τις ζωντανές εμφανίσεις στο Pantages Theater του Χόλιγουντ τον Δεκέμβριο του 1983: Ντέιβιντ Μπερν, Τίνα Γουέιμαουθ, Κρις Φραντζ και Τζέρι Χάρισον, μαζί με ένα εκστατικό σύνολο μουσικών. Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Τζόναθαν Ντέμι (Η σιωπή των αμνών) αιχμαλωτίζει το συγκρότημα στο απόγειο του σε αυτή τη νέα και ολοκληρωμένη ψηφιακή αποκατάσταση της ταινίας με αφορμή την 40η επέτειο της.

Μέσα στη Μέρα

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Χονγκ Σανγκ-σου

«Μην αναζητάς το νόημα», όπως λέει ένας χαρακτήρας στην τελευταία ταινία του Χονγκ Σανγκ-Σου. Αυτή η φράση είναι και το πασπαρτού που ξεκλειδώνει το σύνολο του έργου του παραγωγικού Νοτιοκορεάτη δημιουργού, μιας που το κοινό του καλείται να συνάγει το νόημα που κρύβεται στα λιγότερο εμφανή σημεία, ανάμεσα στις πτυχώσεις της δυσκίνητης πραγματικότητας, καταργώντας (ή ίσως παραγνωρίζοντας) τη γραμμικότητα της αφήγησης. Σε αυτή την ταινία που είναι «βγαλμένη από τη ζωή», μια σαραντάχρονη γυναίκα συναντά έναν άντρα που πλησιάζει στο τέλος του βίου του, και η εύθραυστη, αποσπασματική, ταπεινή επαφή τους μας προτρέπει να απολαύσουμε την άπιαστη ευτυχία και να αγαπήσουμε τους αινιγματικούς (κάθε άλλο παρά) νεκρούς χρόνους.

Αντίλαλος

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Τατιάνα Ουέσο

Στο απομακρυσμένο μεξικανικό χωριό Ελ Έκο που λειτουργεί ”αυτόνομα”, εκτός χρόνου, τα παιδιά φροντίζουν τα πρόβατα και τους μεγαλύτερους. Ενώ ο παγετός και η ξηρασία τιμωρούν τη γη, μαθαίνουν να κατανοούν τον θάνατο, την ασθένεια και την αγάπη με κάθε πράξη, λέξη και σιωπή των γονιών τους.

Άγρια Νερά

Σκηνοθεσία: Χέιλι Ιστον Στριτ

Ένας ειδυλλιακός τουριστικός προορισμός μετατρέπεται σε μάχη επιβίωσης σε αυτό το γεμάτο συναισθηματικά, θρίλερ δράσης. Η ταινία ακολουθεί τη Meg (Hiftu Quasem, Ten Percent), που παρευρίσκεται στο γάμο της παλιάς φίλης Lizzie (Lauren Lyle, Outlander) στην Καραϊβική μαζί με τους συναδέλφους Cam (Nicole Rieko Setsuko, Eavesdropping) και Ruth (Ellouise Shakespeare– Hart, One Four Three), συν την πρώην σύντροφό της Kayla (Natalie Mitson, The Larkins) με την οποία χώρισε αφού επέζησαν και οι δύο από ένα βαθιά τραυματικό γεγονός.

Κόναν η βάρβαρη

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Μπερτράν Μαντικό

Ο Κέρβερος, o φύλακας του κάτω κόσμου, έχει ακόμα μουσούδα, μόνο που εδώ τον λένε Ράινερ, έχει γυναικείο στήθος και γλυκιά φωνή, φοράει ένα μαύρο δερμάτινο μπουφάν με καρφιά και άλλα τρουκ, και κρατάει μια κάμερα με φλας που είναι ό,τι πρέπει για τους παπαράτσι… Μας μιλάει από το υπερπέραν και περιγράφει σε ανατριχιαστική λεπτομέρεια τις διαδοχικές μετενσαρκώσεις της Κόναν της Βάρβαρης, μιας αιμοδιψούς Αμαζόνας που ζει ανάμεσά μας από την αρχαιότητα. Ένας παρορμητικός queer οραματιστής που μοιάζει να γυρίζει ταινίες από τα σπλάχνα του, ο Μπερτράν Μαντικό στρέφει τον μαγικό του φανό σε μια φαντασιακή προϊστορία και σε μερικά νέα μικρά μαγαζάκια τρόμου, τα οποία αποδίδονται ταυτόχρονα σε έγχρωμα και ασπρόμαυρα πλάνα. Μέσα από μια σχολαστική χειροποίητη προσέγγιση, ασύγχρονο ήχο και ένα καθηλωτικό θεατρικό σκηνικό που μοιάζει να σκηνοθετεί το βαθύτερο ασυνείδητό μας, ο Μαντικό δημιουργεί μια εθιστική, εκρηκτική και καινοτόμα εμπειρία. Σε αυτή την αλυσίδα των έξι μαγευτικών σκηνών από το παρελθόν, στις οποίες πρωταγωνιστούν διαφορετικές ηθοποιοί, παρακολουθήστε προσεκτικά την Λόουνενσον, την αλλοτινή μούσα του Χαλ Χάρτλεϊ στη δεκαετία του ’90, με την οποία ο σκηνοθέτης έχει δεσμευτεί να γυρίσει 21 ταινίες σε 21 χρόνια…

Ο Πρώτος Οιωνός

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Αρκάσα Στίβενσον

Όταν μια νεαρή Αμερικανίδα φτάνει στη Ρώμη για να αφιερώσει τη ζωή της στην υπηρεσία της εκκλησίας, συναντά ένα σκοτάδι που την κάνει να αμφισβητήσει την ίδια της την πίστη και αποκαλύπτει μια τρομακτική συνωμοσία που ελπίζει να φέρει τη γέννηση του κακού.

Άρθουρ ο Βασιλιάς

Σκηνοθεσία: Σάιμον Κέλαν Τζόουνς

Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα περιπέτειας 10 ημερών και 700 χιλιόμετρων μέσα στη ζούγκλα, σφυρηλατείται ένας αδιάσπαστος δεσμός ανάμεσα στον επαγγελματία δρομέα Μάικλ (Μαρκ Γουόλμπεργκ) και έναν αδέσποτο σκύλο, τον οποίο βαφτίζει Άρθουρ. Καθώς η ομάδα του Μάικλ ωθείται στα όρια της, ο τετράποδος Άρθουρ θέτει νέες βάσεις για το τι είναι νίκη, πίστη και φιλία.

Η Κιβωτός του Νώε

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Σέρτζιο Μακάντο

ΟVini και ο Tom είναι δύο μποέμ ποντίκια, οι οποίοι, αφού γίνονται τυχαία μάρτυρες της στιγμής που ο Θεός αναθέτει στον Νώε το καθήκον να φιλοξενήσει και να διασώσει μόνο ένα ζευγάρι από κάθε είδος στην Κιβωτό του, βρίσκουν έναν ευφάνταστο τρόπο να συμμετέχουν κι αυτοί στην περιπέτεια. Μέσα στο χάος του κατακλυσμού και με τους δύο πρωταγωνιστές να αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα και τις ιδιοτροπίες ενός άπληστου λιονταριού, η ταινία αποδεικνύεται ένας διασκεδαστικός πολιτικός μύθος, όπου η μουσική και η ποίηση αποτελούν τον αντίποδα στην αγριότητα και την τυραννία των ισχυρότερων ζώων.