Σε ένα μικρό χωρίο της Επαρχίας Ριζάν, το 1914, η Άννα και ο Ιβάν ερωτεύονται. Αλλά ο Ιβάν πρέπει να φύγει στον πόλεμο. Εκμεταλλευόμενος την απουσία του, ο πατέρας του φλερτάρει την νεαρή κοπέλα και στο τέλος την βιάζει. Εκείνη μένει έγκυος. Μερικά χρόνια αργότερα, ο Ιβάν που τον θεωρούσαν νεκρό, επιστρέφει από το μέτωπο. Βρίσκει την γυναίκα του με ένα παιδί και τον βασανίζουν οι ενοχές και η ντροπή.

Η κινηματογραφική κάμερα «διηγείται» την ζωή ενός ρωσικού χωριού λίγο πριν και λίγα χρόνια μετά την Επανάσταση του Οχτώβρη, μέσα από τις προσωπικές ιστορίες γυναικών, όπως η Άννα, σύζυγος του στρατιώτη, η οποία θα αυτοκτονήσει, αλλά και της γεμάτης ζωντάνιας και ενέργειας αδελφής της, της Βασιλίσα, η οποία θα αμφισβητήσει ανοιχτά τον παλιό τρόπο ζωής.

Λίγα λόγια για την ταινία

Μπορεί να μην καινοτόμησε, αλλά άφησε βαθύ «χνάρι» στην ιστορία του σοβιετικού κινηματογράφου και «μίλησε» με τον δικό του, μοναδικό τρόπο στις καρδιές του λαού με το έργο του. Ο Ιβάν Κονσταντίνοβιτς Πράβοφ κατέθεσε ένα σινεμά που αναδεικνύει τις προσωπικές πλευρές του ανθρώπου μέσα στην δίνη της ιστορίας, δίχως ρηξικέλευθους πειραματισμούς, γεγονός από μόνο του αξιοσημείωτο, αφού δημιουργεί ακριβώς μέσα στην «έκρηξη» του ηφαιστείου της Ρωσικής Πρωτοπορίας.

Ωστόσο, το σινεμά του αγαπήθηκε από το κοινό και ακόμη κι αν δεν έμεινε στην ιστορία σαν πρωτοπόρος της τέχνης του, ωστόσο, στις αρχές της 10ετίας του ‘30 ήταν ο πιο εμπορικός σκηνοθέτης της «Μοσφίλμ»!

Ξεκίνησε την επαφή του στο θέαμα από μικρός, το 1909, στο βαριετέ του Βορόνιεζ, σαν «call boy», δηλαδή το παιδί που ειδοποιεί τους ηθοποιούς πότε πρέπει να βγουν στην σκηνή. Από το 1919 μέχρι και το 1922 υπηρέτησε στον Κόκκινο Στρατό.

Το 1926 ξεκίνησε να εργάζεται σαν βοηθός σκηνοθέτη και αργότερα σαν σκηνοθέτης στην «Σοβικινό» στην Μόσχα. Το 1929 τέλειωσε το τμήμα υποκριτικής του VGIK (Πανσοβιετικό Κρατικό Ινστιτούτο Κινηματογραφίας)

Από το 1927 και μέχρι το 1941 δούλευε μαζί με την σεναριογράφο και σκηνοθέτρια, ‘Ολγα Πρεομπραζένσκαγια.

Το 1931 συνέβη κάτι το οποίο αποκαλύπτει πολλά για τον χαρακτήρα του Πράβοφ, για την συνέπειά του να ακολουθήσει μέχρι τέλους τον δικό του καλλιτεχνικό δρόμο και να υπηρετήσει το προσωπικό του καλλιτεχνικό όραμα.

Συγκεκριμένα, η απόπειρά του να μεταφέρει στην οθόνη το εμβληματικό και κολοσιαίο μυθιστόρημα του Σόλοχοφ, «Ο ήρεμος Ντον», αντιμετωπίστηκε εχθρικά από την κριτική, διότι το σκηνοθετικό δίδυμο, Πράβοφ  – Πρεομπραζένσκαγια επέλεξαν να αναδείξουν περισσότερο τον τραγικό έρωτα των ηρώων, της Ακσίνια και του Γκριγκόρι, ουσιαστικά, δηλαδή, το πρώτο μέρος του μυθιστορήματος, «προσπερνώντας» όλο το κοινωνικό – πολιτικό έπος του Σόλοχοφ.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Ivan Pravov και Olga Preobrazhenskaya

Παίζουν: Emma Tsesarskaia, Raisa Puzhnaya, Wassily Shironine

Διάρκεια: 88’