Ο Duane Michals γνώριζε τον Άντι Γουόρχολ από τότε που αυτός ήταν ένας απλός εικονογράφος στο Bonwit Teller, το εικονικό πολυκατάστημα της Νέας Υόρκης· και από τότε, με τον φακό του κατέγραφε κάθε ίντσα του προσώπου του. Συνεχίζοντας τις ανασκαφές στο αρχείο φωτογραφιών του, ο Michals παρουσιάζει όλα αυτά στο «Fabulous», ένα νέο ψηφιακό βιβλιαράκι με φωτογραφίες του Andy και κολάζ του καθώς και ιστορίες για όσα έζησαν μαζί.

Ο σπουδαίος φωτογράφος ξεκινά το «Fabulous» με ένα φωτογραφικό κολάζ στο οποίο το πρόσωπο του Andy εμφανίζεται σε ένα «ρήγμα» στον πίνακα του Πικάσο «Demoiselles d’ Avignon»· υπαινιγμός στη συνήθεια και του Πικάσο και του Andy να κλέβουν ιδέες άλλων καλλιτεχνών. «Πολλοί δεν επέτρεπαν στον Πικάσο να μπει στο στούντιό τους γιατί θα έκλεβε την τέχνη τους και τις ιδέες τους» λέει ο Duane. «Και ο Andy οικειοποιείτο τη δουλειά όλων των άλλων. Τρώγαμε μαζί μια μέρα και με προειδοποίησε: είπε “ Πρόσεχε πολύ γιατί θα κλέψουν τις ιδέες σου” και, βεβαίως, έκλεβε ο ίδιος τις ιδέες όλων. Μόνο στο κόσμο της τέχνης έχουν νομιμοποιήσει την οργανωμένη κλοπή» προσθέτει.

Ένα από τα πιο γοητευτικά πορτρέτα είναι αυτό της Julia Warhola, της μητέρας του Andy: στο σπίτι στο οποίο έμεναν μαζί, η κ. Warhola, με κολιέ με μαργαριτάρια και μπλούζα με πουά, κοιτάζει κατευθείαν στην κάμερα, ενώ σε δεύτερο πλάνο ο Andy χαμογελά. «Ήταν μια γλυκειά, μικρόσωμη κυρία από την ανατολική Ευρώπη, μια μπαμπούσκα, έστρεφες τη ματιά σου στην κουζίνα και ήταν εκεί μαγειρεύοντας σούπα» αφηγείται ο Duane. «Ο Andy, με όλη τη λάμψη και την αίγλη, ήταν κάτω από όλα αυτά, κατά βάση, ένα παιδί από μια μικρή πόλη, με τεράστιες φιλοδοξίες. Είναι η “ great American success story”. Και πιστεύω ότι ήταν ένας πολύ καλύτερος υπαρξιστής από ό,τι ζωγράφος. Ήταν ο “ καλλιτέχνης/προσωπικότητα/δημόσιες σχέσεις”».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης:

Άντι Γουόρχολ: Το είδωλο της αμερικάνικης Ποπ Αρτ